wie nog meer in de eerste ronde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca24, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Heej Esmée,

    Dat van die lenzen. Nu weet ik waarom ik vorige maand zo'n slecht zicht had... (ik dacht dat het aan de lenzen lag!)
    Inmiddels is het inderdaad weer verbeterd...
    Hopelijk wordt het gauw weer slechter :)

    Groetjes Liesl
     
  2. 1Summer

    1Summer Actief lid

    21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    Dat van die lezen en slecht(er) zicht wist ik ook niet. Heb ik ook last van. De hormoontjes zijn dus weer druk in de weer :)

    Aan alle jonge (aanstaande) mama's: Ik was 28 toen ik mijn eerste kindje kreeg. Ik had hem veel liever een paar jaar eerder gekregen. Maar ja, zonder man begin je niets he?! ;)

    Laat jezelf niet ontmoedigen door wat "anderen zullen zeggen". Misschien zeggen zij later weer "had ik toen maar..."!

    Succes allemaal! :D
     
  3. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @hallo esmee

    ik heb echt gelachen om je verhaal..ik herken mezelf er zo erg in..

    we draven door!

    alleen voel ik dus echt helemaal niets behalve wat steekjes in de boobs...

    was ook wel wat misselijk vanochtend maar volgens mij gewoon van de honger...

    dus afwachten maar wanneer de eerste ongi weer op komt zetten..of niet natuurlijk.
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Weet je wat ik gewoon vooral zo oneerlijk vind?
    Die mensen die eigenlijk alles doen wat God verboden heeft (roken/blowen/snuiven/spuiten/ongezond eten/ongezond leven enzo..) allemaal opeens perongeluk zwanger zijn.
    Zo hebben wij een hele goede vriend en die heeft tijd terug een meisje leren kennen. Die was errug losbollig en deed ook aan drugs enzo.
    De eerste x dat ze bij ons thuis kwamen, vond ik dat haar buik er verdacht uitzag. (Wij zaten toen al te denken aan kinderen, dus lette ik daar extra op)
    Toen ik aan der vroeg of ze misschien iets had ofzo.. Liet ze der buik zien en vertelde erbij dat ze al allerlei test en onderzoeken had gedaan, maar er nog niks uitkwam. Maar.. ze was absoluut NIET zwanger vertelde ze.
    Wij hadden er een hard hoofd in, want het was echt een opgezette buik, navel al stukje uitpuilend en echt rond naar voren.
    Wij gepraat met die vriend van ons.. Zo van: laat der nog een x een test doen of stuur der voor een echo, want jij bent straks betrokken in de relatie en dan kan jij ervoor opdraaien..
    En.. we hadden gelijk! 2 weken later moesten ze voor echo.. was ze al 4,5 maand zwanger!
    En maar vol blijven houden, dat op de vorige echo die toen 3 weken geleden gedaan was niks op te zien was. En in het bloedonderzoek vd huisarts ook niet..
    En wat ik nog het ergste vind.. ze rookt gewoon door, neemt nog af&toe een blow, eet gewoon broodje tartaar en filet american. En t kind is gezond!

    Onze vriend.. wil niet inzien dat ie er gewoon is ingetrapt in het begin. Nu is die zo verliefd en gehecht aan t kind in der buik, dat ze zijn gaan samenwonen. Terwijl het niet zijn kindje is.. Wij denken allemaal dat ze 't gewoon wist, maar een geldschieter zocht. En onze vriend is nou eenmaal erg gul en werkt graag over voor een extraatje..

    Sorry.. is lang verhaal geworden! Maar ik kan daar zo niet over uit. Wij doen er alles voor om maar zwanger te raken hier op 't forum. En zij doet alsof het niks is en slaat alle adviezen vd dokters en ons in de wind!
     
  5. Elvier

    Elvier Lid

    21 jun 2006
    66
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hey Esmee, mijn spiraal is er de 28e uit gegaan!
    Die week voor ie eruit ging had ik nog mn ongi. Alleen heb ik twee dagen na het verwijderen twee dagen bloedverlies gehad en een week later weer een dag of drie wat bruinbloedverlies... Tot die tijd niks meer. Natuurlijk al de nodige testjes gedaan, maar negatief natuurlijk! ;) Wacht dus maar op mn volgende ongi. Ga dan maar uit van die laatste bloeding en dan zou ik (als ik weer een cyclus heb) over een dag of acht ongesteld moeten worden...

    Zo, tot zover even mijn verhaal hihi. Maar fijn dat er iemand is die ook de Mirena eruit heeft laten halen. Is toch anders dan de pil he!?

    En over jezelf helemaal gek maken... de eerste twee weken had ik dat wel, maar na de laatste nega-test ben ik geloof ik weer redelijk op aarde terug hihi. Maar goed, het feit dat ik hier weer post, zegt ook weer wat he!? ;)
     
  6. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    idd irritant die mensen die er niets aan doen en ongezond leven en toch zwanger raken..

    maarja onze tijd komt ook nog wel..
    en dan hoef je je geen zorgen te maken over dat soort dingen je hebt er immers alles aan gedaan gezond zwanger te worden.

    ook ik ben niet met de pil gestopt maar met de nuvaring...
    zijn er mensen bij die hem ook hebben gebruikt en na hoe lange tijd was je cyclus weer op gang?

    ik weet echt niet wat ik kan verwachten het is gewoon zo spannend allemaal..
     
  7. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    @Esther,

    Ook ik heb de nuva-ring gebruikt. Ik werd al zwanger tijdens het gebruik ervan. Hij was op mysterieuze wijze verdwenen... :rolleyes:
    Ik denk dus dat je gewoon in ronde 1 zwanger kan worden!
    Ik ben benieuwd!

    Groetjes Liesl
     
  8. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    héhé..ik ben erweer...heb mijn nachten er nu op zitten, gelukkig..ben net uit bed 8) .

    Wat een puinzooi hier in huis ... bah...kan ook nog nix schoonmaken want daar schiet ik dus echt nix mee op....bah bah bah!

    Heb helemaal geen klachtjes meer...moet nu maandag de :evil: :evil: hebben, ben heel erg benieuwd..enigste klacht die ik heb zijn mijn (.)(.)..zal wel gewoon ong. worden of die laat op zich w8 straks...hoop zo dat ik gelijk normaal ong. word en niet ,maanden erop moet w8en.Dat is het enigste waar ik me eigelijk druk om maak..

    en ja die mensen die erg ongezond leven hebben altijd zo iets.Zo ken ik een erg jong meisje (14) en die is ook net bevallen, dan denk ik , mesne die het graag willen die kunnen niet, en zon meid van 14 die er nog helemaal niet aan toe is, is gelijk zwanger..
     
  9. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ja ik ken ook een meisje, ze is nu een week of 22 zwanger denk ik, en mijn zus zag haar vorige week in de kroeg met een sigaret en een borrel! verschrikkelijk toch! Ik snap daar echt niks van. Dat je zelf ongezond wilt doen moet je zelf lekker weten, maar als je zwanger bent gaat het niet meer om jou alleen.

    Ik was net trouwens even aan het lezen over de eisprong, ik heb er helaas niet echt op gelet deze maand dus weet niet zo goed of ik em gevoeld of uberhaupt gehad heb. Wie van jullie heeft haar eisprong al eens gevoeld?

    Groetjes Demi
     
  10. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi allemaal,

    ik ben bijan klaar met de 1e ronde. dus ik ben nou nog ong. van de 1e ronde. en ga de 2de ronde in.
    ik heb alles al vastgelegd.
    mijn vruchtbare periode, eisprong, innesteling.
    ik ga er nou ook echt voor. en ik voel dat het nou gata lukken.
    ik heb er veel zin in.
    en ik wil hele graag zwanger raken.
    mijn vriend vindt het ook maar raar dat ik er zo veel mee bezig ben, maar ja het zijn mannen.

    jullie ook allemaal suc 6.
    wat bedoeln jullie eigenlijk met topic?
    ik wil ook wel graag meedoen.

    groetjes uit brabant
     
  11. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    uhmmmmmmm ja een topic is een onderwerp uit een forum..hahah snap je hem...
    zeg maar uit forum zwanger worden heb ik topic aangemaakt...:eerste ronde... ;)
     
  12. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi meiden, hier ben ik weer even.
    ik heb morgen een echo of en door clomid een eitje is ontstaan! ik hoop het zo! we wachten af!
    wel spannend he. die eerste ronde! je weet niet wat je moet verwachten en zo! wens jullie allemaal veel succes, dat er maar veel de eerste ronde zwanger mogen wroden!
     
  13. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Jij erg veel geluk morgen toegewenst..zal me benieuwen..spannend.al een beetje zenuwen? :D
     
  14. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ja zenuwachtig ben ik altijd. maar deze keer eignelijk wel wat minder. 3 weken geleden moesten we terug voor de uitslag van mij vriend en mij, uitstrijkje, bloedtesten op chlamidia en schildklier enz, en het zaad en zo! dus toen was ik dagen sjaggie omdat ik zooo benieuwd was.. en ik was allemaal bang dat ze zouden zeggen dat ik onvruchtbaar ben of zo! ja zoiets ga je toch snel denken, althans ik wel. je wilt toch wel weten waar het aan ligt.
    maar ben nu wel zenuwachtig maar minder dan toen. ben alleen benieuwd of er een eitje is, dan ben ik blij. dank je wel meid voor je lieve berichtje!
     
  15. 1Summer

    1Summer Actief lid

    21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    Ik zal voor je duimen! Hopelijk is er een eitje ontstaan!
    Het zou fijn zijn om morgen je blije berichtje te lezen :D

    X
     
  16. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zal ook voor je duimen meid!

    Vraagje aan de meiden onder ons die in de leeftijd van 20 tot 28 zitten.. Weet al iemand uit jullie omgeving dat jullie bezig zijn? Of aan kinderen denken? En hoe reageerde hun erop?

    Mijn moeder vind 't helemaal leuk, terwijl sommige vrienden alleen maar kijken naar mijn leeftijd en zeggen dat ik mijn jeugd vergooi. :(
    Sommige mensen..
     
  17. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hey Elvier,

    jij word tenminste nog ongesteld haha, ik ben dat al 3 jaar (gehele periode spiraal, met uitzondering van de eerste twee maanden) niet ongesteld, dus vraag me niet hoe mijn cyclus is. Ik heb werkelijk geen idee... Had ik dat maar, dan wist ik hoe ik moest tellen enzo. Na het verwijderen van het spiraal heb ik twee dagen later een paar druppels helder bloed gehad, toen dacht ik, nu komt het!.. maar niets dus verder..
    Leuk dat ik ook eens iets weet wat anderen nog niet wisten dat van die lenzen haha!
    Ook heb ik onrustige benen s'nachts, gevoel dat ik even moet strekken anders krijg ik kramp..
    Verder heb ik het wel snel warm, anders ben ik best wel een koukleum..

    Voor degene met de eitjes (sorry ik kan in het bericht niet terug je naam zoeken!) heel veel succes. Ik ben dan weer blij dat ik dat nog niet hoef.
    Je bent gewoon bijna bang voor de uitslag..

    Ach weer een dag niet ongesteld geweest, en ook geen aanleiding. Vroeger (ahum) had ik nog wel dat ik wat meer afscheiding kreeg en wat vage klachten. Voornamelijk vaag en omdat ik dan 'ineens' ongesteld werd kon ik het wel weer plaatsen. Omdat het niet echt een last was heb ik nooit erop gelet of het wel regelmatig was ed..
    Morgen weer een dag, tot morgen allemaal!
     
  18. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    OVERAL! het is net onkruid, het groeit OVERAL die dikke buiken! :D :D :D


     
  19. Elvier

    Elvier Lid

    21 jun 2006
    66
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Jeetje Missy, lijkt me lastig om zulke reacties te krijgen! In ieder geval vind ik dat je bij jezelf moet blijven, doe wat jij en je partner denken dat goed is en nu mogelijk is!

    Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het krijgen van een kind geweldig is! Het is zoo bijzonder om te weten dat er een klein mensje in jou aan het groeien is, het dan te gaan voelen, natuurlijk de geboorte en dan zo'n leventje, een eigen persoonlijkheid(je) te zien krijgen. En stap voor stap te zien ontwikkelen...

    Maar (en ja, er is ook een maar naar mijn idee) het is echt niet alleen maar die roze wolk. Het is soms ook enorm frust en ik heb toch ook wel ervaren dat je heel wat stappen terug moet doen in je "eigen" leven. En natuurlijk met liefde, soms alleen wel lastig...

    Uiteindelijk moet je er gewoon voor gaan als de omstandigheden (voor zover mogelijk) het toelaten! Ben je zeker van je relatie, financieel enigzins stabiel en vol met moedergevoelens (al geloof ik dat dat wel goed zit bij je ;)) dan moeten jullie er voor gaan!

    En mijn vader zei ooit de wijze woorden:
    "Een kind komt eigenlijk nooit gelegen" Met andere woorden, er zullen altijd factoren zijn, die we liever anders hadden gezien. Maar zei hij erbij "Het komt altijd goed!" Zo dus ook met je omgeving en je leeftijd! ;)
     
  20. Elvier

    Elvier Lid

    21 jun 2006
    66
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Whahaha, onkruid! Die is wel heel leuk!

    En ja, ik word wel ongesteld, althans, heb gebloed hihi. Maar ik had de spiraal nog niet erg lang en ik bleef ook met spiraal gewoon elke maand een bloeding houden. Dat scheelt denk wel... Lijkt me wel enorm frust voor je dat het uitblijft zeg! Hoop dat het snel weer op gang is!

    Oh ja, dat van die benen heb ik ook wel eens! Alleen is dat niet echt hormonaal gerelateerd volgens mij... Weet wel dat het heeel irri is!
     

Deel Deze Pagina