net begonnen om zwanger te worden van de eerste, 35+

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kriebel, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriebel

    kriebel Lid

    9 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hallo,

    Wie is er net als mij net begonnen om zwanger te worden en is rond de 35 jaar. Graag zou ik willen kletsen met vrouwen die in dezelfde situatie zitten. Er zijn al wel meer forumonderwerpen over deze maar die lopen al heel lang daar zijn (gelukkig) al heel veel zwangeren. Ik zou graag willen kletsen met mensen die nu ook net starten.

    groetjes Kriebel
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hoi Kriebel,
    Ik ben dan wel niet 35+, maar wel 33 jaar. Mag dat ook? :D . Ook wij zijn net begonnen. Op mijn leeftijd voel ik toch wel enigszins de druk. Want hoe ouder je bent met het zwanger worden, hoe meer risico op bijv. een kindje met het Downsyndroom. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om zwanger te raken, zegt men. Ik probeer me er zelf nog niet al te druk om te maken. Maar ik merk wel dat als ik weer ongi ben geworden, dat ik dan denk: weer een maand weg. Weer een maand op weg naar de 34 jaar (ik word in december 34 jaar). Aan een kant denk ik: ach, ben nog maar begin 30, aan de andere kant heb ik zoiets van: wat als ik niet zwanger kan raken? Straks ben ik een jaar verder, loop ik tegen de 35 en moet ik bijv. nog allerlei vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan. En wie weet hoe lang dat dan gaat duren....
    Maar goed, voorlopig is daar gelukkig nog geen sprake van. Het zijn echter wel gedachten die af en toe door mijn hoofd spoken. Vooral ook omdat ik graag meer dan 1 kind zou willen krijgen. Als ik nu begin 20 was, tja, dan heb je zoiets van: ach, ik heb nog jaaaaaaaaaren de tijd. Helaas is dit nu niet zo...

    Ik hoop trouwens dat ze geen slotje zetten op dit topic en je doorverwijzen naar een ander groot topic, waar iedereen elkaar al kent en al tijden aan het kletsen is. Dan voel je je toch enigszins een indringster. Tenminste, dat heb ik wel....
     
  3. kriebel

    kriebel Lid

    9 mrt 2008
    34
    0
    0
    hee Be Happy,

    Wat fijn dat je reageert. Jouw "angsten" heb ik ook allemaal.. heb het inmiddels een beetje los kunnen laten omdat ik nu allang blij ben dat we eindelijk zijn begonnen.. (vriendlief was er nog niet klaar voor en ik had al jaren last van rammelende eierstokken..)

    Hoe lang ben jij nu bezig? Ik ga nu naar ronde 2 maar ronde 1 was eigenlijk half werk..

    Ik hoop ook dat ze geen slotje erop zetten (dit kende ik nog niet, ben nog redelijk nieuw op dit forum) maar voel me inderdaad ook een indringer bij de al langer lopende forums en het is erg moeilijk er tussen te komen omdat er al zoveel mensen schrijven dat je het onmogelijk bij kunt houden en invoegen..

    ga eerst weer even aan het werk.. :oops: en wens je alvast een goed pasen. Misschien dat er na pasen weer wat dames bij zijn gekomen.. dan hebben we een leuk forumkletsclubje. (is zo lekker om er over te kunnen kletsen als je dat nog niet in je directe omgeving wilt doen..)

    gr. Kriebel
     
  4. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
  5. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ah, ik zie dat je deze al kent.

    Maar er melden zich nog steeds nieuwe meiden hoor.
     
  6. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hoi hoi, ik zit bij het 30+ en het 35+ forum en heb me daar ook zomaar op een dag aangemeld terwijl ik nog niemand kende. Zo gaat dat toch bij iedereen? Er melden zich nog steeds nieuwe meiden aan en iedereen is ook van harte welkom en wordt warm welkom geheten. Jullie dus ook! ;) :D

    Ik denk niet dat de moderators het fijn vinden als er 15 verschillende 30+ of 35+ clubjes ontstaan op deze site en dat snap ik wel. We willen toch allemaal hetzelfde? :baby: :D

    Ik ben 37 en ben al 3 jaar bezig met zwanger worden. In juni 2006 heb ik een miskraam gehad en sindsdien niet meer zwanger geweest. We gaan binnenkort met IVF beginnen.

    Hopenlijk tot snel op beide of 1 van beide fora! :thumup:

    Liefs, Daantje
     
  7. cindybaby37

    cindybaby37 Actief lid

    hoihoi allemaal,

    ik ben 37 en probeer zwanger te worden van mijn 3e en van mijn man de 1e.
    ik zou het leuk vinden om samen met jullie te kletsen over onze ervaringen :confused:

    liefs cindy :rolleyes:
     
  8. bambie

    bambie Bekend lid

    31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik ben 34 en zwanger van de eerste, ik wilde al jaren, maar vriendlief niet
    dus het kwam voor mij wel als een verrassing dat ik binnen 5 maanden zwanger was.
    Eerlijk gezegd had ik ook al rekening gehouden met het feit dat ik jaren bezig zou zijn, ik zag al op tegen het eerste jaar, en daarna moeten te gaan tempen, en dan de rest van het verhaal.
    Ik was dus erg bang dat het niet zou gaan lukken, en heb ook altijd iedereen gezegd, als het met mijn 36 nog niet is gelukt dan wil ik niet meer.
    Zo stom om dat soort dingen te zeggen want dan leg je dat lat wel erg hoog voor jezelf,
    maar goed voor nu is het gelukt, maar ben wel erg onzeker of alles goed gaat, en wat er uit de combinatie test komt die ik laat doen.

    hopenlijk is het voor jullie snel raak, het kan dus wel als je "ouder" bent.
    groetjes bambie
     
  9. kriebel

    kriebel Lid

    9 mrt 2008
    34
    0
    0
    hee Cindybaby

    leuk dat je ook mee komt kletsen.
    Bambi, bedankt voor je bemoedigende woorden.

    ik druk weekend achter de rug met paasbezoeken en sport dus nu eindelijk de tijd voor relaxen.

    Hoop dat wel een gezellig klets clubje kunnen opzetten.

    Ben benieuwd wat jullie tot nu toe al hebben gedaan om de kans te vergroten dat je zo snel mogelijk raak schiet..
    Ik draag bijvoorbeeld een maansteen..


    doen jullie ook aan ovulatietesten?

    gr. Kriebel
     
  10. justfortoday

    justfortoday Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik ben nog heel veel ouwerder........ 40 .....
     
  11. Maria Anna

    18 jan 2008
    73
    0
    0
    Ik ben net als Be Happy 33. In augustus 2007 ben ik gestopt met de pil. Mijn cyclus is toen heel snel op gang gekomen, gemiddeld 31 dagen. Maar ik ben nog niet zwanger. Sterker nog, vandaag ben ik juist ongi geworden. Bah, bah, bah.

    Om antwoord te geven op je vraag: ik doe niet aan ovulatietesten, maar ik wil deze maand wel gaan temperaturen. Niet omdat het me echt zinvol lijkt met zo'n regelmatige cyclus, maar ik ben soms net als meer vrouwen die zwanger willlen worden veel stappen verder dan de werkelijkheid. Stel dat het niet lukt binnen een jaar dan wil ik mijn basale temperatuurcurve aan de arts kunnen overhandingen bij het eerste bezoek. En niet dat hij of zij me weer onverrichter zake naar huis stuurt om eerst een paar maanden mijn temperatuur bij te gaan houden.
     
  12. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hai hai,
    Wel 35 jaar maar ik ga niet voor de eerste maar voor de tweede. Wij hebben net 4 mnd geleden een wonderschone zoon gekregen en willen nu gaan voor de tweede. Met gedeeltelijk dezelfde redenen als jullie... we zijn niet de jongste meer en we willen graag meerdere kids. Maar als belangrijkste reden... het is zooooo geweldig om pappa en mama te worden van zo'n wondertje. Die om alle moet lachen wat je doet of zegt. Die lekker met je knuffelt en je ook wakker houdt in de nacht ;) maar als je dat hoopje weer in je armen hebt smelt je gewoon weer.
    Als jullie alleen willen kletsen met meiden die voor de eerste gaan laat het dan weten. Geen probleem. Er zijn genoeg topics maar helaas veel met jonge meiden. Ook met wie ik nu schrijf op een andere forum. Er zitten meiden van 21 tussen. En daar vind je toch minder aansluiting mee. Want ik heb toch het gevoel dat ze eerst moeten leven, ze zitten in een andere levensfase en begrijpen ook de oudere mamma's niet.
    Ok lang verhaal.... ik ga weer eens aan het werk!
     
  13. kriebel

    kriebel Lid

    9 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hee Maria Anna en pregnantlady,

    welkom, leuk dat jullie mee komen kletsen.
    jammer dat je net ongesteld bent geworden. En het klinkt heel verstandig om nu al te gaan temperaturen, je wilt niet weg gestuurd worden om nog eens een half jaar te "wachten". Snap dat best, we zijn niet meer de jongsten.

    Pregnantlady, maakt mij niks uit, dat je voor je 2de gaat. Ben wel benieuwd hoe het bij de eerste ging, was je snel zwanger? Heb je tips.. hahaha wordt er heel nieuwsgierig van.. zo'n ervaringsdeskundige..

    gr. kriebel
     
  14. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Kriebel, bedankt voor je snelle reactie. Om je vragen te beantwoorden... de eerste keer was ik de eerste ronde zwanger. Helaas een MK daarna duurde het 10 rondes. We waren al naar de huisarts geweest voor een verwijsbriefje en een paar dagen later teste ik positief.
    Het is gewoon echt waar. Er te veel mee bezig zijn werkt niet. Ik was na de MK elke maand in de weer met ovulatietesten, tempen en vaak vrijen. En de enige maand dat ik het niet heb gedaan (behalve 1 maal sexen zonder bij na te denken dat het rond de eisprong was) waren we zwanger.
    Raar maar waar!

    Juist door onze leeftijd zijn we er teveel mee bezig d.m.v. testen etc. En ik ben ook niet meer voor om de dag sexen. Man na een tijdje vond ik het gewoon niet meer leuk :).

    We hebben nu besloten over een maandje (ik moet bijna ongesteld worden) het te gaan proberen zonder alle toeters en bellen. Mocht het na een half jaar nog niet raak zijn dan halen we de toeters en bellen er weer bij.

    Wanneer je eenmaal hebt besloten voor kinderen te willen gaan wil je ook dat je gelijk zwanger bent. Helaas werkt dat niet zo. Toch sta ik er weer heel positief in. Ik heb het gevoel dat het snel gaat gebeuren.

    Misschien is het leuk om zodirect als er meer dames zijn een schemaatje te maken.

    Ik zie dat je ei in zicht is. Veel klusplezier!
    Liefs,
    Gaby ( ik ben inmiddels geen pregnant lady meer haha maar misschien wel snel weer)
     
  15. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hai Maria Anna, wat slim. Dat hebben wij toen ook na een half jaar gedaan om zo als je eenmaal een jaar bezig bent naar het ziekenhuis kan voor een onderzoek en gelijk de info kan geven. De meeste huisartsen houden wel dat jaar aan voordat ze je doorsturen. Maar je slaat op deze manier wel gelijk een paar maanden onderzoek over als je eenmaal in het ziekenhuis (vruchtbaarheidskliniek) bent.
    Ik hoop alleen dat je voor die tijd al zwanger bent en dat je niet door al die testen heen hoeft te gaan.
    Succes!
     
  16. cindybaby37

    cindybaby37 Actief lid

    hallo allemaal :)

    wij zijn gewoon van plan de natuur zijn gang te laten gaan :( ik wil graag nog eens zwanger worden vooral ook omdat het voor mijn man de eerste zou zijn(hij is 9jaar jonger :confused: )maar we hebben besloten als het niet gewoon lukt dat we niet naar het ziekenhuis e.d gaan! we zien wel lukt het dan zijn we natuurlijk erg blij maar lukt het niet nou ja dan maar niet :oops: ik geef mijzelf tot 40jaar de tijd dussssssss hebben we nog even ;)

    liefs
     
  17. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Cindy zou het ook niet schelen dat je al 3 kinderen hebt dat je er wat relaxter instaat dan degene die voor de eerste beeb gaan. Dan heb je nog de vraag of je sowieso zwanger kan raken.
    Ik merk dat ik al relaxter bent omdat ik nu een mooie gezonde baby heb. Maar wij willen wel graag nog meer kinderen. En we hopen dat het voor ons weggelegd is.
    Gelukkig heb je nog 3 jaar te gaan ;).
    Ik zou toch ook dit keer weer na een jaar naar de dokter gaan. Maar vooralsnog zijn we nog niet bezig.
     
  18. cindybaby37

    cindybaby37 Actief lid

    @pregnantlady
    ja daar heb je wel gelijk in! ik heb al 2kids daarom maak ik me niet zoveel zorgen,ik heb me er wel op ingesteld dat het langer duurt eer het lukt dan toen ik 22 was :) en soms denk ik ook wel hopelijk is mijn man vruchtbaar genoeg :oops: maar ja we zien wel :confused:

    liefs cindy
     
  19. Maria Anna

    18 jan 2008
    73
    0
    0
    Hoi Bambi,

    Gefelciteerd met je zwangerschap, gaat alles goed met je?

    En Mollyvg, ik zie dat je volgens je banner 9 dagen overtijd bent. Klopt dit en heb je al getest?

    Leuk dat we zo met een paar 'oudere' dames aan het klesten zijn! Alhoewel ik mezelf nog een fris blaadje vind hoor.
     
  20. justfortoday

    justfortoday Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Mijn laatste ongi was begin oktober, toen zwanger, werd een MA, 19 december curettage, en 3 1/2 week geleden eindelijk weer een eisprong (geel lichaam gezien op echo). Ja, nog steeds neg. test. Temp ging van de week flink omlaag, nacht van woe op do heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje bruin, was al "blij" dat er een ongi aan zat te komen, maar niks,nakko,nada,noppes,niente. Temp is vandaag zelfs weer terug omhoog. Heb maandag belafspraak met gyn. Ben ik dan nog niet ongi dan wil ik een bloedtest.
     

Deel Deze Pagina