Baby 2 weken ( Tips gezocht )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manda89, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii Allemaal,

    Mijn dochtertje is vandaag precies 2 weken oud..
    De eerste 3 dagen bv ( borstvoeding ) gegeven maar dat verliep allemaal niet lekker.. Ze bleef huilen en krijsen, achteraf gezien bleek dat ze gewoon teveel honger had..
    Na 3 dagen overgegaan op fv ( flesvoeding ) Nutrilon Standaart..
    Na een paar daagjes proberen gaf dit haar ook geen voldoening,
    En kwam ze na 30min/60min sabbelend op haar vuistje vragen voor meer voeding..
    Tuurlijk probeerde ik dit wat dagen door maar het brak me hart om haar zo'n honger te zien hebben..

    Sinds een paar dagen heeft ze nu Nutrilon Forte ( voor hongerige baby's )
    En op zich bevalt dit goed..!
    Ze komt soms wel alweer na 2 uur maar ze slaapt ook regelmatig lekker 3 a 4 uur door..

    Nu heeft ze sinds 2 dagen dat ze na d'r voeding niet in slaap komt..
    Ze kijkt je met grote ogen aan, en blijft gewoon wakker..
    Soms vallen d'r oogjes dicht maar begint ze tegen de slaap te vechten..
    Ze lijkt niet verzadigd na d'r voeding..
    Soms ligt ze wel 2 a 3 uur wakker tot ze WEER voeding krijgt..
    Kheb dr voeding al verhoogt naar 100cc ( 120 water 4 scheppen en afgooien naar 100 )
    Maar dit helpt niks..
    Ze vecht zo erg tegen d'r slaap en na een uur huilen en krijsen begint ze weer honger te krijgen, en komt ze door die rede niet in slaap.. [​IMG]

    Dit is erg vermoeiend voor haar,
    en voor mij.. Aangezien ik een alleenstaande moeder ben die nog niet goed weet wat ik moet doen..
    Haar 15 min laten huilen heeft ook geen resultaat..
    Ze wilt gewoon echt niet toegeven aan d'r slaap..

    Iemand tips..!?

    Groetjesss Amanda
     
  2. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Hoe lang doet ze over haar flesje? Is het écht honger of heeft ze gewoon zuigbehoefte? Dit is iets dat nogal snel door elkaar gehaald wordt... ;)
     
  3. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft d'r flesje binnen 5 min leeg.. :(
    Soms verslikt ze zich ook, zo snel drinkt ze..
    Dus ik denk dat ze echt honger heb..
    Ik heb difrax flessen met et kleinste gaatje als et goed is..

    Ze heeft soms ook zuigbehoefte.. dat herken ik wel aan d'r..
    Maar het eten gaat opzich wel, maar dat ze niet wilt slapen is een hel.. En als ze slaapt dan wordt ze eiglijk na een uur alweer wakker..
    Zo komt ze niet aan d'r rust toe..

    Is er niet iets wat ik kan gebruiken zodat ze wat meer verzadigt is en sneller in slaap valt en dr uurtjes goed kan pakken..??
     
  4. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    De voeding zou al voldoende moeten zijn. Ze drinkt d'r flessen wel erg snel leeg, daar zou ze ongeveer 10 tot 15 minuten over moeten doen. Krijgt ze een speentje?
     
  5. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ze krijgt meestal dr speentje na dr voeding..
    Dan "accepteert" ze em ook..
    Dan wilt ze nog ff door zuigen..

    Als ik dr speen geef als et nog geen "tijd" is voor dr voeding maar ze wel honger heeft wordt ze kwaad..
    Dan zuigt ze ff maar dr komt nix uit natuurlijk..

    En als ze dr flesje heeft gehad en ze gaat slapen ( met veel moeite ) wordt ze na een uur al wakker.. Soms heeft ze dan al honger..
    Maar dan probeer ik dr te sussen en tijd te rekken..

    Maar is het niet gek dat een baby van net 2 weken zo weinig slaapt en zo VECHT tegen dr slaap..??
     
  6. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Herkenbaar!
    Wij gebruikten eerst ook de difrax S speen, maar die ging nog veel te snel voor mijn dochtertje. We zijn over gegaan naar de dr. brown speen voor pasgeboren baby's. Hierdoor dronk ze haar flesje minder snel leeg, kreeg daardoor minder last van krampen en was goed moe en verzadigd na de fles.
    Wie weet is dat ook een oplossing voor jou?

    Waarschijnlijk is het ook een periode hoor. Inmiddels is mijn dochtertje ruim 2 maanden en slaapt ze 's avonds heel makkelijk (en snel) in, maar toen ze nog jonger was kon dat hier ook wel eens uren duren...
    Precies wat jij zegt, het duurde zo lang, dat ze inmiddels gewoon weer honger had!

    Groeit je dochtertje goed? Als je zeker weet dat 't geen zuigbehoefte is maar echt honger, dan heeft jouw dochtertje misschien gewoon behoefte aan meer en moet je misschien meer aanbieden. Het ene kind heeft gewoon meer voeding nodig dan 't andere he.

    Succes, weet hoe vermoeiend dit nu is....!;)
    Maar het wordt echt beter, heeft alleen tijd nodig (daar heb je nu niet veel aan, maar toch...)
     
  7. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las dat er ook Difrax 123 spenen zijn..!?
    Ik heb nu een speen erop met naar mijn idee een klein gaatje..
    Maar als ik de fles op zn kop houdt loopt de melk eruit..
    Nja zeg maar gerust spuit de melk eruit..
    Mijn dochter hoeft dus geen moeite te doen voor de fles..
    Is het gaatje toch te groot..!?
    Want dan probeer ik eerst een speen voor de Difrax fles te halen..
    Ik heb nooit opgelet naar de maat e.d.
    Is het normaal dat het er zo uit spuit..!?

    Anders kan ik altijd Dr Brown proberen..
    Maar ook die zijn er in verschillende maten..
    pff lastig allemaal hahaha..

    Ze groeit naar mijn idee goed,
    Ze is al heel wat "groter" dan bij dr geboorte..
    Hoeveel groter pcies weet ik niet..
    Ben nog niet bij et CB geweest..
    Moet woensdag voor et eerst voor haar gehoortest..!!

    Ik geef haar nu 100cc.. en savonds 120cc ( "laatste fles" )
    Ze is indd wel een kleine hongerwolf haha..
    Maar ik hoor ook regelmatig over molenaars kindermeel ( wat nu geloof ik bambix geworden is ? )
    Kan ik nu beter allemaal nieuwe flessen proberen..
    Of proberen dr voeding wat te verdikken en kijken of ze dan wat meer voldoening heeft..!? ( en verdikken met bambix of iets anders..?? )
     
  8. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Verdikken is een optie, maar ik zou dat even met het CB overleggen. Je hebt ook telefonisch spreekuur waar je iedere dag naar kunt bellen (behalve in 't weekend) en evt een inloopspreekuur.

    Die difrax S speen daar liep bij ons de voeding ook gewoon uit, dat gat is toch nog best groot. Met een beetje pech krijgt je dochtertje straks ook nog last van krampjes en dan is een speen die minder snel gaat een stuk fijner. De dr. brown spenen heb je in 5 verschillende soorten volgens mij, maar volgens onze verloskundige moet je dan die voor pasgeboren baby's hebben. Ze zijn in ieder geval te koop bij de etos mocht je dat willen proberen. Maar je hebt denk ik ook gewoon een hongerige baby, mijn dochter is 2 maanden en zit op 150 cc per fles en dat 5 flessen per dag (en die 150 drinkt ze lang niet altijd op). Zo zie je maar hoeveel verschil er in zit he tussen al die kleintjes! :D

    Met die 123 spenen heb ik geen ervaring.

    Succes!
     
  9. adi

    adi Niet meer actief

    Dan is die speen veeeeel te groot.

    Haal een speen voor een pasgeboren baby. Ze hoort minimaal 15-20min over de fles te doen om moe en voldaan te worden.
     
  10. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    P.s. Ksit ff te kijken naar die Dr Brown..
    Fase 1 speen ( 0 - 3 maanden )
    is die goed..!?
    Of loopt de voeding daar ook spontaan uit haha..!?

    240ml Smalle hals fles Dr.Brown's BPA-vrij

    Fase 1 speen (0 - 3 maanden)

    reinigingsborsteltje

    gebruiksaanwijzing

    Want khoop natuurlijk iets te vinden waarbij die kleine langer over dr fles doet en verzadiger is..
     
  11. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa de kraamzorg heeft die fles + speen gegeven :(
    Ik dacht dat hij goed was.. maar de voeding spuit er uit..
     
  12. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kheb net ff naar d'r speen zitten kijken..
    En het is een S.. dus wss de kleinste..
     
  13. Eeksie

    Eeksie Bekend lid

    10 jun 2011
    640
    0
    0
    Drenthe
    Wij hadden hetzelfde probleem, bij ons hielp de dental speen (small).

    Een collega laat haar kindjes altijd op de zij liggen met drinken waardoor ze minder snel drinkt (dat kan niet met de dental speen...)

    Wel lastig! Veel succes met zoeken!
     
  14. Manda89

    Manda89 Lid

    5 aug 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kheb een Dental speen..
    Ik geloof een small.. ( Moet ik zo ff kijken als ze wakker is, jaaaa ze slaapt eindelijk, en is niet na een uur wakker geworden, dus durf zowat niet te ademen hahaha..!! )
    Dan kan ik die Dental strx nog proberen ! :)
     
  15. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    onze kleine meid dronk haar flessen in het begin ook veels te snel leeg ondanks de kleinste speen. wat hier goed werkte was tijdens de fles ongeveer 2 of drie keer te stoppen voor een boertje. dus ja, echt even die speen eruit trekken :) hierdoor zuigde ze langer en werd ze idd voldaner. evt tussendoor eventjes gewone speen geven en dan weer verder gaan met de voeding.
    Veel succes!!
     
  16. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Het is gewoon een kwestie van flessen proberen. Wat voor de een goed werkt is voor de ander niks. Hier werkte een dodie fles en speen erg goed en dan de 123 speen. Ik zou nog niet beginnen met indikken maar eerst eens kijken of je de voeding langer kan laten duren. Ik denk dat dat al een hoop scheelt.
     
  17. eefje85

    eefje85 Bekend lid

    28 dec 2009
    592
    4
    18
    Je kindje hoort inderdaad minstens een kwartier over de voeding te doen, anders wordt de zuigbehoefte niet goed bevredigd, waardoor het lijkt of ze nog honger heeft.

    De 123-speen van difrax is geen optie, omdat stand 1 groter is dan het gaatje in de s-speen. Je kunt zeker de dental speen eens proberen, of je kunt de voeding indikken met nutriton (johannesbroodpitmeel). Wel rustig opbouwen vanwege de darmpjes!

    Zouden het geen krampjes kunnen zijn? Dan trekken ze vaak hun beentjes op. Met de muis van je hand in de richting van de klok over het buikje wrijven helpt meestal goed.

    Hoe slaapt ze in een draagdoek?
     
  18. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Die is perfect, die fase 1 speen. Volgens onze verloskundige is dat de kleinste speen (nou ja, 't gat dan he) die je kunt vinden. Het bleek voor ons echt DE oplossing te zijn. Daar loopt/spuit de voeding niet uit. Kosten ook niet veel, voor iets meer dan 4 euro heb je 2 spenen!
     
  19. Boeffie2011

    Boeffie2011 Bekend lid

    4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Bij ons was het ook een ramp met de spenen. Onze man heeft een hele sterke zuigkracht en verslikte zich continu op de difrax fles. Ook dr brown gprobeerd maar helaas bleek dat de darmkrampjes erger te maken...terwijl die fles juist daartegen bedoeld is.
    Wij ebruiken avent speen 1 en dan de dop heel goed aandraaien want anders spuit het eruit. Als we de speen heel goed aandraaien druppelt de voeding eruit.
    Ons manneke is ook heel snel klaar met zijn fles... In de eerste weken binnen 5 min! Idd tussendoor stoppen en lten boeren werkt goed maar het kan zijn dat de eerste keren dat je dat doet ze alleen nog sneller gaat drinken als je de speen weer in haar mond doet. Hadden we hier ook maar dat komt helemaal goed!
     
  20. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Hier precies hetzelfde gehad en wij hebben 5 flessen gebrobeerd totdat we de goede hadden, de difrax (drama) avent (nog veel groter drama), dr brown en madela ging en de winnaar was tommy tippy...en bij alle sowiezo de kleinste speen. bij sommige kindjes is het zoeken en je merkt dat voor elk kindej het anders is. Was hier ook drma zoeken naar een fopspeen die haar beviel..difrax, bibbi, eigen merken spuugde ze al snelweer uit. Dacht eerst dat ze niet wilde en er niets aan vond maar ze kon moeilijk in slaap komen. Toch verder gezocht en avent was redelijk maar de winaar de mam speen. gelijk genieten ;) en sindsdien ook veel makkelijker in slaap.

    Kortom gewoon veel proberen...want idd als ze ineens 15 min doen over een fles dan zijn ze veel gelukkiger. tuurlijk een vol maagje is belangrijk maar dat krijgen ze wel als je de richtlijnen qua gewicht aanhoud. vooral niet overvoeren en zorgen dat de zuigbehoefte voldaan wordt. Succes!
     

Deel Deze Pagina