wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik moet me weer even ''inlezen''.
    @Secretangel ahhhh wat kut meid :( Ik herken het lange wachten en bloedverlies en zodra ''stolseltje'' weg was, daalde de hcg ook in 1x drastisch. geen fijn nieuws, wel fijn dat je op redelijke termijn weer kon starten en de hcg ook goed zakte (1e keer was dat bij mij ook,2e keer duurde het 5 weken voor het hcg laag genoeg was en ik opnieuw mocht starten). Was ook zo dubbel gevoel ergens ben je nog bezig met het verwerken dat het weer mis is gegaan, maar tegelijkertijd wil je ook geen tijd/ronde verloren laten en weer door gaan... Succes in deze ronde weer meid. Ik ga weer voor je duimen.

    @candl Niet leuk, bij jou ook een helaas zo te lezen. Ik had het de laatste keer ook duurde heel lang voor het laatste prut beetje hcg eruit was, bij mij toen ook bbm geweest waarschijnlijk.een week na het 1e bloedverlies toen nog op seh geweest vanwege extreme buikpijn,en had toen ook vocht/bloed in buikholte. dat heeft tijd nodig om ''op te lossen'' en geen idee//maar miss. toeval maar bij bbm duurde het bij mij ook langer voor hcg uit het lichaam was. moest toen ook telkens 1 week er tussen endan pas weer hcg prikken. zal ook wel protocol zijn. Jij nog even sterkte met wachten tot je weer mag beginnen.

    @cdokter hoe is de echo gegaan? zijn ze gegroeid?
    @ButterflyPassion hihi zie jou banner. nog 29 dagen te gaan, wauw wat gaat dat snel.


    :) hier dus vorige week dinsdag nog 1x gonal f(eitje mocht nog 1 dag doorgroeien).. Woe. ochtend otrivelle 250.Do.avond gezellig avondje....Zo.ochtend dan die halve spuit otrivelle(als vervanging 1500 pregnyl ondersteuning...lastig alleen even kijken hoeveel stapjes je hem kon instellen en dan de helft opdraaien en inspuiten..handig met maar 1 naaldje in de verpakking- in het kader van verspilling; kon ik deze spuit beste gewoon 2x halve dosis gebruiken ipv 2 spuiten mee. maar de spuitjes van de gonal zijn net zo groot/dik lijkten passen er ook op. alleen ander vorm dopje;maar heb die eerder gehad). en vrijdag dan nog 1x halve spuit otrivelle.. en dan afwachten maar...
     
  2. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hey dame.s

    Nee ze waren weer gekrompen.
    We zijn er mee opgehouden zat al boven de 40 dagen
    Woensdag gesprek met me arts
    Wil vragen of er nog wat andere hormoonspuiten zijn dan menopur wat ik nu spuit
    Dat helpt allemaal maar niks

    Sinsds vrijdag zit ik ook niet lekker in me vel.
    Denk elke keer waarneer is het ons gegund
    Me nichtje zegt sommigr mensen zijn 8 jaar bezig en krijgen nog een wondertje dus jullie krijgen ook een wondertje maar elke keer blijf ik hoop houden maar beetje bij beetje neemt het af

    Van de week geageer ik op jullie wil nu niet zo druk bezig zijn met het forum
     
  3. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    niet leuk meid :( neem je tijd om alles op een rijtje te zetten...heb je gonal-f al eens geprobeerd?
     
  4. candl

    candl Lid

    15 feb 2017
    32
    6
    8
    NULL
    NULL
    Even een update van mijn kant. Inmiddels is het hcg uit mijn bloed, maar mag pas over een maand weer beginnen met spuiten. Dit omdat het hcg de boel teveel ontregeld zou hebben volgens de gyn en de gonal f nu toch niet voor een mooie rijping zou zorgen. Baal er enorm van. Ze wees me er wel op dat we nu recht hebben op een aantal testen. Een voor de bloedstolling, die kan pas over 9 weken en één ter controle op chromosoomafwijkingen. Heb er een beetje gemengde gevoelens over.
     
  5. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    herkenbaar. al was bij mij zodra het hcg uit het bloed was mocht ik gewoon beginnen, maar die ronde die volgde had ik opeens een snelle eireiping en was plots toen ik nog 1 dag moest spuiten en volgende ochtend terug moest komen, het eitje zelf gesprongen, die ronde ook geen resultaat helaas... Ik heb dat dus ook gehad nav 2 miskramen achter elkaar.. zowel de genen/chromosomen afwijkingen (bij zowel mij als mijn man) kwam gelukkig niks uit. dit mocht direct(uitslag duurt wel 6-8 weken)...en de bloedstollling.. dit mocht pas als ik minimaal 6weken hcg vrij was...waarschijnlijk verschillende protocollen. mijn arts heeft me ook niet alleen op de standaard bloedstolling getest zoals alle gyn's het deden, maar heel uitgebreidt. Bij mij kwamen er 2 lichte afwijkingen uit proteine c & factor 2. beide verhoogde kans trombose( bijv. ook trombose in de placenta, wat juist MK geeft bij 6-8 weken in vroege zwangerschap.bij mij was het 1e keer 6 2e keer 8 w, om het moment dat het vruchtje voedingsstoffen van jou nodig gaat hebben en dit dus niet lukt door een bloedpropje mogelijk) maar de behandeling is bloedverdunners en geeft dus weer verhoogde kans grotere bloedingen, dus omdat het geen extreme afwijking is bij mij ( krijg volgende week uitslag voor 2e keer, extra zekerheid met vaststellen is verplicht bij gevonden afwijking) ,dus nu laten ze het gewoon zo.. Maar spannende tijd ga je tegemoet weer meid... sterkte x
     
  6. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hey dames
    Hoe gaat het met jullie?
    Hier gaat het redelijk goed
    Ben vandaag ongesteld geworden wel blij mee want ik krijg uit me zelf nooit geen menstruatie
    13 juli moet ik naar de arts toe kijken wat ze zegt

    Mybook1990
    Ik heb nog niet gonal f gehad
    Tot nu toe clomid puregon en nu menopur
    Wil vragen of het niet beter is om gonal f te spuiten
    Of mischien heeft ze andere ideeen
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hoe gaat het hier?
     
  8. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    [​IMG] @Nina Sanders hier nog aan het wachten... ben wel bezig die otrivelle eruit testen, schiet niet op zeg (natuurlijk weer net wat anders dan pregnyl, dit was dat 7 na de laatste ondersteuningsspuit 1500hcg eruit en werd ik ongesteld).. Nu is het dag7 na de laatste otrivelle spuit(halve spuit dus komt overeen met ong. 3000 hcg begreep ik)...Alleen vanochtend iets geks.. had verwacht dat hij vanochtend echt weg zou zijn het streepje mogelijk.. maar hij is ''verplaatst'' herken jij dit met pregnyl eruit testen heel toevallig? of ieman anders? dat de test net anders reageert op hcg uit spuiten en eigen hcg? zal even foto toevoegen... telkens streepje links en nu opeens meer rechts... Sinds gister ook raar gevoel over me heen, beetje zweverig, meer maagzuur, over emotioneel (al komt dat ook weer door eentelefoontje van de gyn, die ik zou krijgen; maar verkeerd erin gezet en assistente heeft gezegddat er een aantekening van het lab bij staat, van de stollingswaarde en wilde niet zeggen wat; dus afwachten tot vanavond na poli tijd tot arts erover belt) ... Ook een week lang onwijs veel buikkramp gehad(dacht obstipatie;gedeeltelijk door wss. het hcg dat darm vertraagd reageer ik sterk op) maar sinds gister ochtend opeens over. allemaal vage 'tekens'' hoop ik....
    [​IMG]
     
  9. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    [​IMG]

    en we gaan nog gekker doen. kom ik boven is dat hele streepje van vandaag verdwenen uhhhh...hij was toch echt zichtbaar en rozig vanochtend.... nou dat wordt afwachten of ik dan vandaag of morgen me periode krijg of dat het in de loop vd dagen toch weer een streepje zichtbaar wordt.
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Testen zouden niet anders op lichaamseigen hcg of medicatie-hcg moeten reageren. Ik heb ook geen ervaring met pregnyl eruit testen. Heb dat 1x gedaan en vond dat erg veel onrust geven. De ronde erop werd ik 12dpo ongesteld en de ronde dat ik zwanger werd had ik totaal geen testdrang. Toen pas 16dpo getest.
    Ik vrees dat je idd geduldig moet afwachten maar dat is zo moeilijk. I know..
     
  11. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bleh. 17 mei operatie gehad en na 2 weken weer naar het ziekenhuis. Afgesproken dat hij de 29e belt of mijn cyclus uit zichzelf weer is gestart maar niks. Heel even een dagje dat ik een beetje bruin had en dacht: het zal toch niet.
    En idd. Helemaal niks tot nu toe. Denk ook niet dat er ook nog iets gaat gebeuren. Dan 1 ronde clomid 50mg om te proberen en als dat niet werkt gaan we weer spuiten.

    Ik ben benieuwd..
     
  12. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Nina Sanders ik had eerst ook echt in me hoofd van ik doe het niet, ik doe het niet. ik test pas vanaf zaterdag dan moet het er echt uit zijn.. maar plots toch in me hoofd ik moet testen inslaan haha..dit keer voor het eerst ook langer eruit getest. vorige keerbegon ik pas paar dagen voor ik dacht dat het er bijna uit zou gaan. Hier vanochtend helaas opnieuw een witte test, maar ook nog geen bloedverlies...dus de hcgvan de spuiten zou er nu wel al 2 dagen uit moeten zijn. Nu dag 7 na de laatste ondersteuning otrivelle. en woe.7juni heb ik de spuit gezet voor de eisprong dacht ik, de otrivelle 250...Dus do.8e ''huiswerk vermoedelijke eisprong... dus nu 15dagen na de vermoedelijke eisprong volgens mij.. maar dus witte test, nog geen bloedverlies, wel lichte krampjes(maar kunnen ook me darmen zijn) en sinds gister avond brok in keel en vanmiddag echt het brandende maagzuur weer wat ik vorige keren ook had... (1e 2x zwangerschap, die mis liepen uiteindelijk was bij mij ook pas het hcg 4/5 dagen na de ''testdatum''/nod hooggenoeg om in urine te meten 20+hcg...dusja nog even spannend hier...


    En dan nog even een lang verhaaltje mbt mijn bloedonderzoeken op stolling ivm herhaalde miskramen: had eergister al bel afspraak, maar was arts er niet en assistente had het over aantekening van het lab dus wilde niks zeggen. gisteravond de arts gesproken:

    wat het dus was: die proteince c en factor 2 zijn beide dus verhoogd in waardes: ze had dit overlegt met een haptonoom(die dus over van alles op bloed en stolling gebied gaat)... Juist als de waarde verlaagd was en je dus een defficiente heb, dan is het dus niet goed en heb je verhoogde kans op trombose/miskramen enz... Als dat zo was geweest had hij me op spreekuur willen zien. Maar omdat het verhoogd is, is dit eigenlijk juist goed nieuws. Verhoogd kan wijzen dus op wanneer je lichaam bezig is met iets ''opruimen'' zoals een onsteking of iets(of wat ik gewoon denk mijn astma/het chronisch ziek zijn enz. dat je lichaam altijd wat harder aan het werk is: op seh is ook altijd mijn witte bloedcellen ofzo verhoogd(ontstekignswaardes normaal);wat ook duid op dat het lichaam bezigis)dus dat eigenlijk ondanks de lichte afwijking , goed nieuws en kan geen kwaad en in mijn ogen hoort het dus bij mij (en mijn ziektes zeg maar).. De enige ''maar'' is dat de factor 2 zelf als verhoging geen probleem dus is; maar een variant die daar uit voortkomt ofzo Factor 2-mutatie heet het dan (dat kan dus wel gevolgen hebben, is vergelijkbaar met factor 5leiden; waar ik nu ook op was getest en vroeger ook iederen ivm de plotselinge trombose propje bij oma's dood); dit kan dus wel trombose gevolgen hebben en verhoogde kans op miskramen... maar dit onderzoek is dus gelijk in gang gezet, toen het 2 weken terug opnieuw werd geprikt voor bevestiging. (dat was dus wss. de aantekening van het lab wat bij de waardes had gestaan, waardoor de assitente niks mocht doorgeven gister)...Maar dit onderzoek, wat gelijk in gang gezet is voor de factor 2 mutatie dus, is ook een genen/dna onderzoek en kan dus weer een aantal weken duren. dus het blijft afwachten of daar dus toch nog wat uit gaat komen. Dus ja ergens positief nieuws, dat de afwijking die er was , eigenlijk bij mij hoort bij en mijn gezondheidstoestand. maar dus toch ook nog ergens spannend of er wat uit gaat komen uit het opnieuw een vervolg onderzoek....
     
  13. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    succes feather. lang traject weer zo. houdt moed xx
     
  14. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja het duurt nu best lang weer. Vanaf april al niks. Eerst wachten op operatie en nu dan op t telefoontje.
    Maar ik las dat sommige ziekenhuizen 3 maanden na de operatie aanhouden! Dus ben blij dat die van mij 'maar' 1.5 aan houd.
     
  15. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    geloof ik ook ja, wachten is geen pretje op welke manier dan ook. 3 maanden zou inderdaad erg lang zijn, heb je nog een beetje geluk met jou ziekenhuis zo te horen.

    Hier nog steeds aan het ''wachten'' ... dag 4 een witte test pfff en ook nog geen bloed. Blijft spannend. Houdt me lichaam mij voor de gek, zou het dan uitgesteld zijn door de otrivelle spuiten(wel gek want bij pregnyl werd ik op de dag dat de test wit werd, hcg spuit eruit, ook gelijk ongesteld)..en nu nog niks... maarja bij de 2 zwangerschappen was het hcg ook niet op de testdagen hoog genoeg; de 1e keer kwam ik er pas een week later achter en al begonnen met nieuw gonal traject... en de 2e keer was ook pas bij 4/5 dagen overtijd hcg hoog genoeg dat het in urine meetbaar was...8juni had ik vermoedelijk mijn eisprong....dus dan zit ik op 17dpo?
     
  16. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje spannend @mybook1990
    Ik hoop dat je gewoon een streepje gaat zien :thumup: ik zal voor je duimen.
     
  17. mybook1990

    mybook1990 Actief lid

    28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hier een helaas berichtje :( me zusje stond op het punt voor ze hierheen zou komen bij de action een early test voor me mee te pikken, me testen waren op en had nog klein beetje hoop omdat vorige keer 5dagen na testdat hcg ook pas 19 was het misschien nog kon. maar net op dat moment had ik opeens al licht rozig slijm bij het afvegen. En helaas daarna ook helderrood bloed... Zojuist de gyn.poli gebeld. en woensdag 8.10u weer een echo, om te kijken voor nieuwe ronde starten... Manlief wel gelijk in appje van nieuwe ronde , mag dat wel... (ivm nog wachtend op uitslagen van die factor 2mutatie; maarja arts zei vorige week dond. aan telefoon nog van dan 3e dag gewoon weer echo)... al was de assistente aan de telefoon beetje verbaasd over alleen echo voor ovaluatie inductie, die dacht ergens dat ik al verder in het traject was. omdat ik er al een tijdje komt natuurlijk..... en manlief vd week al als het nu niet gelukt is dan gaan we gewoon wachten hor en kijken of het op een natuurlijke manier vanzelf lukt. maarja die natuur werkt niet uit zichzelf... maar krijg eronderhand soms wel beetje hard hoofd van. wel telkens de kwaaltjes van de hcg spuiten, maar niet ''raak''... nouja afwachten maar en nieuwe ronde woensdag starten is het idee. xx
     
  18. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hè wat balen zeg! Ik had het je zo gegund!

    Ik zit inmiddels alweer een week op het wachtbankje. Maar dit keer met een zwaar tegenvallend zaad resultaat (haha rijmt). 2,8 miljoen, maar rond de 800.000 of 600.000 (dat ben ik in de stress vergeten) bewegelijke cellen. Normaal gaat de IUI met deze aantallen niet eens door. Maar ik was er toch, dus hebben ze het door laten gaan. Niet zoveel vertrouwen deze ronde en nu heeft m'n man ook nog koorts. Dus hem snel aan de pcm gezet. Normaal doen we dat niet bij koorts, maar heb gelezen dat de kwaliteit door de warmte erg naar beneden kan gaan.

    Hoe is het met de rest?
     
  19. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dames wat een baal berichten hier :( zo niet leuk!!

    SA hopen dat het ondanks de slechte aantallen toch jullie ronde wordt
     
  20. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Jeetje ButterflyPassion je kunt al ieder moment bevallen! Hoe voel jij je? Is alles klaar?
    Veel succes met de laatjes loodjes.
     

Deel Deze Pagina