Gelijk huilen na de fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lian1985, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lian1985

    lian1985 Lid

    14 jul 2008
    25
    0
    0
    Hoi,

    Mijn dochtertje is nu 7 weken, ze weegt ongeveer 4800 gram (kan ook iets meer zijn, maar moet volgende week naar cb) ze krijgt nu 4 voedingen van 120 cc (= 130 dus) en 1 van 150 cc (165) dus in totaal 685 cc voeding op een dag. Ik vraag me sowieso af of dit voldoende is? Ze gaat eigenlijk altijd na de fles gelijk huilen, niet heel hard maar gewoon een beetje knerpen. Daarna is ze wel tevreden en gaat ook rustig slapen (alleen op dr buik!). Wat kan dit zijn?

    Groetjes!
     
  2. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    ik heb bij mensen gewerkt waarbij het kindje dit ook deed.
    het probleem was dat de baby dacht dat ie nog honger had.
    aangezien het ongeveer 20 min duurt totdat het voedsel verwerkt is naar de maag.
    na ongeveer een kwartier 20 min was hij dan ook stil omdat zijn maagje dan lekker gevuld was :)
     
  3. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    mijn kleine man krijgt 5 x 150 aangeboden = 750 cc per dag en drinkt er rond de 680 cc.
    Die van mij moet nog 7 weken worden.

    groetjes,
    Mandy
     
  4. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    zuigbehoefte misschien? Helpt een speentje misschien?
     
  5. lian1985

    lian1985 Lid

    14 jul 2008
    25
    0
    0
    Hoi,

    Ja, ik geef nu meestal de speen als ze gelijk gaat huilen, dit helpt dan wel even maar soms spuugt ze hm ook gelijk uit en gaat weer verder.
    Dus het is ook wel zuigbehoefte, maar inderdaad kan het ook zo zijn dat de voeding nog niet voldoende gezakt is en ze denkt dat ze nog honger heeft. Bedankt in elk geval!

    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina