Wie O wie herkent dit???

Discussie in 'NOD forum' gestart door Flor, 4 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flor

    Flor Lid

    19 aug 2013
    17
    2
    3
    Hoi allemaal,

    Ik begin mezelf echt helemaal op te vreten dus ik dacht van hier mijn verhaal te doen en misschien herkennen mensen dit wel?
    Ik hoop het!! Erover praten zal wel helpen in ieder geval...

    Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen, we schelen 10 jaar en hij heeft ook al 2 kinderen uit een vorig huwelijk waar we samen week om week voor zorgen.
    2 jaar geleden hebben we samen een huis gekocht en zijn we nu deze zomer voorzichtig begonnen met het te renoveren.

    Ondertussen heb ik ook jaren lang onderzoeken gehad naar een genetische afwijking binnen de familie.
    Is erg lang om uit te leggen, maar komt er op neer dat als ik drager was geweest ik via IVF kinderen zou moeten krijgen om dat gen niet door te geven.

    Ik zeg 'was geweest' want ik heb 4 augustus het goede nieuws gekregen dat ik geen drager ben. Fantastisch dus!
    We wilden nog niet meteen beginnen klussen maar eerst echt klussen in ons huisje. En dan naar het einde van dit jaar eraan beginnen.

    Ik ben al jaren niet meer aan de anti conceptie omdat dit echt killing is voor mijn libido en gewicht.
    Dus we deden het altijd met condoom. Dat ging altijd goed en werkte voor ons ook prima.
    Vorig jaar waren we iets onvoorzichtiger en hadden we ons even laten gaan. Bleek ook dat ik zwanger was maar dit eindigde in een miskraam met 5 weken.
    Opzich heel jammer, maar aan de andere kant had ik toen die uitslag van m'n DNA test nog niet...
    Je kunt trouwens met dat gen wel natuurlijk zwanger raken en dan testen ze je op 11 weken of het kind ook dat gen heeft of niet en kun je op basis daarvan beslissen het te laten weghalen.
    Achteraf gezien vond ik het wel heel jammer dat het een miskraam werd aangezien nu blijkt dat ik dat gen niet draag, maar afijn.

    NU ZIT IK MET HET VOLGENDE:

    Ik heb normaal gezien hele mooie cyclussen van 28 dagen. Super regelmatig!
    Nu zit ik op de dag van vandaag op 10 dagen overtijd en ik voel van alles BEHALVE een menstruatie??!
    We hebben met condoom gevreeen en de afgelopen tijd ook niet zo gek veel...
    Ik vond het op 8 dagen al vrij lang en besloot een zwangerschapstest te doen. Had er 1 van de apotheek maar kende het merk niet? Woon in Belgiƫ en hij heette: life test?
    Het punt is alleen wel dat de stick 5 sec in je plas gehouden moet worden. En ik plas wel veel op een dag, maar telkens hele kleine beetjes.
    Dacht dat het niet lang genoeg was, maar de streep dat de test gelukt was kwam er wel door. Maar 'niet zwanger'

    Heb dit paar jaar geleden ook eens gehad en wanneer ik de negatieve test deed had ik de dag later of 2 dagen later meteen mijn menstruatie.
    Nu op dag 10 nog steeds niks?
    Mijn darmen rommelen enorm!! En mijn lichaamstemperatuur blijft op 37,3 ben ook misselijk tot ik iets eet.
    Alleen soms wat steken in m'n borsten maar deze zijn niet overdreven pijnlijk? Ook lichte buik kraampjes in m'n liezen maar langggg niet zo heftig als ik ze gewend ben van mijn menstruatie. Ook trillerig en duizelig!

    Kan ik door ondanks het gebruik van een condoom dan toch echt zwanger zijn???

    Ik kijk uit naar jullie ervaringen!

    Veel liefs,
    Flor
     
  2. Luuna

    Luuna Bekend lid

    23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Flor, in dit onderdeel krijg je weinig respons. Dit kun je beter in het "zwanger worden" onderdeel plaatsen.

    Maar vooral nog: ik vrees dat niemand hier je een antwoord geven kan.
    Weet je zeker wanneer je eisprong is geweest? Anders heb nu misschien een keer een langere cyclus.
    Als je blijft twijfelen, zou ik contact opnemen met de huisarts, daar kunnen ze je wel verder helpen. Succes!
     
  3. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    ik zou testen met kruidvat twee voor 5 euro. Daarmee vang je je urine op, met pipetje haal je er wat uit en hebt maar 4 druppels nodig voor de test. Maar als je negatief blijft testen zou ik even langs de huisarts.
     

Deel Deze Pagina