Wie o wie kan me helpen, ik weet het allemaal niet meer!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamavankl, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavankl

    mamavankl Lid

    26 jun 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    #1 mamavankl, 26 jun 2017
    Laatst bewerkt: 26 jun 2017
    De titel zegt het al ik ben radeloos en word zowat helemaal gek.
    Ik heb een dochtertje van 9weken en ik geef flesvoeding het is altijd een ding geweest dan dronk ze goed dan weer weinig dan weer te gulzig dan weer te langzaam. Ze had een zware ademhaling en piepend ademhaling dit vond ik raar en ben er achter aan gegaan na paar onderzoekjes is gebleken dat zij reflux heeft en laryngomalacie. Ze kreeg nexium voorgeschreven en ik moest een halve zakje per dag geven. Ik heb wel t gevoel dat als de voeding omhoog komt het minder pijn doet maar. Maar nu komt het het is afgelopen dagen echt een ellende wat betreft voeding. Ik vrees al als het bijna voeding tijd is. Ik stop de speen van de fles in de mond en ze begint al half te huilen neemt een slok en wil daarna niet meer. Het is echt een strijd ik moet haar soort van afleiden wil ik de fles erin krijgen wat ik meestal doe is haar de fles geven en heen en weer lopen en wiegen dit is slopend natuurlijk maar soms krijg ik de flesjes er echt niet in. Tijdens het voeden is ze onrustig meestal. Het enige flesje die er goed in gaat zonder problemen is de flesje van 6.00 net nadat ze wakker word en meestal slaapt ze daarna tot 9.30 en dan krijgt ze flesje om 10.00 die gaat 9 van de 10 keer ook goed erin. Na die eerste twee flesjes (120cc+4)gaat slapen niet meer en de resterende flesjes van de dag ook niet. Ze slaapt ook ontzettend weinig. Meestal ligt ze om 22.00/22.30 op bed en slaapt door tot 5 ongeveer. Als ik haar niet even in me armen neem om haar te slapen of in de draagzak stop slaapt ze gewoon de hele dag niet dit kan toch niet normaal zijn?? Ik ben ten einde raad en weet echt niet wat ik moet doen zodat ze de flesvoeding gwn rustig drinkt en genoeg drinkt en het slapen. Me hoofd is op dit moment echt een zootje en ik kan niet meer helder denken. Elke dag een portie hoofdpijn. Ik wil haar niet zo zien lijden en ik wil genieten van deze fase. Wie herkent dit of weet wat ik evt kan doen?
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Met mijn dochter had ik precies de ellende die jij beschrijft met de flessen. Zij bleek uiteindelijk de voeding niet goed te verdragen, met hypoallergene voeding (deze is lichter verteerbaar) ging het veel beter.
    Dat ze niet wil slapen, behalve bij jou, is helaas min of meer normaal. Je kunt proberen of ze inbakeren fijn vindt, hier werkte dat goed. Het is ook prima om haar bij jou of in de draagdoek te laten slapen, of ga samen een tukje doen, jij kunt je rust vast ook goed gebruiken.
     
  3. mamavankl

    mamavankl Lid

    26 jun 2017
    8
    0
    1
    Vrouw

    Dankjewel voor je reactie! Gewoon de nutrilon H.A ?
    Ben je hier op eigen initatief overgestapt ? Ik geef nu nutrilon standaard
     
  4. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Is ze niet gewoon te moe om te drinken? Meer omdat ik lees dat de eerste twee flesjes na een slaapje beter gaat. Je kan proberen om te gaan inbakeren.
    Wij hadden dit probleem ook. Eerst zijn we over gegaan op hero allergy care. Deze hielp na een aantal weken ook niet meer. Toen na 3 maand nutramigen en geen vuiltje aan de lucht. Hier begon ze al te krijsen zodra ze de fles zag. Dit was met nutramigen ineens na een dag of twee verdwenen. Ze stond wel onder controle van de kinderarts voor dit. Ook het slapen ging na die tijd veel beter.
     
  5. mamavankl

    mamavankl Lid

    26 jun 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Ja , op zich zou het dat ook kunnen zijn. Probleem is ik krijg haar ook niet meer in zijn bed aan de slaap ik zou de draagzak dan kunnen proberen maar ben bang dat ze hieraan went en dat straks heel lastig gaat worden als ze in september naar de kdv gaat. Ja inbakeren hebben we geprobeerd want ze beweegt enorm veel zwaait met armen en benen maar heb niet echt 't idee dat het wat is. Misschien in ga ik morgen maar even langs de H. A? Ze loopt ook bij een k.a ivm reflux en de laryngomalacie
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je de leefregels voor reflux geprobeerd voor je op medicatie overstapte? Volg je die nu ook op? Gaat de fles niet te snel? Duurt die minstens twintig minuten?
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Leefregels zijn enorm belangrijk ook als een kindje al medicatie krijgt. Je kan ze sowieso even teruglezen in de link van mijn handtekening.

    Verder, maak je de nexium correct klaar?
    Dus 1 heel zakje oplossen in 15 ml water, goed roeren even wachten en dan de helft geven. De rest weggooien. En elke dag op hetzelfde tijdstip geven.
    Sommige kindjes hebben zelfs 2x daags een half zakje nodig.


    Ben je onlangs omhoog gegaan met de hoeveelheid voeding?
    Heeft ze ergens anders last van?
     
  8. mamavankl

    mamavankl Lid

    26 jun 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Neen zijn gelijk met medicatie begonnen. Ik volg nu wel de reflux leefregels op. Fles gaat meestal in 15a 20min maar nooit leeg.
     
  9. mamavankl

    mamavankl Lid

    26 jun 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Leefregels van reflux volg ik al. Ja precies zoals jij het omschrijft. Nee niet omhoog gegaan met de voeding zitten een lange tijd al op 90/120cc. Ik heb geen idee of ze nog ergens last van heeft. Konden ze maar praten was het een stuk makkelijker. Soms denk ik aan kma zou het?
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke onrust en/of klachten zijn er?

    Heb je al eens een huilbaby dagboek bijgehouden?
     
  11. mamavankl

    mamavankl Lid

    26 jun 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Tijdens de fles vaak verslikken en ook oversteken met lichaam. Niet in slaap te krijgen terwijl heel duidelijk is dat ze uitgeput is. Niet zelf voor de fles komen. Huilen huilen maar ik heb geen idee waarom en dan is niks goed op schoot niet schommelstoel niet etc. Nee geen dagboek bij gehouden
     
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Verslikken in de fles betekend dat de fles te snel gaat.
    Welke fles en speen gebruik je? Kan je daarvan een kleinere speen proberen of heb je de kleinste?

    Waar laat je haar slapen? Heb je een ergonomische draagdoek/zak al geprobeerd?

    Dagboek kan je eens gaan bijhouden. Dan kan je soms zelf wat meer inzicht krijgen, maar ook naar de artsen toe.
     

Deel Deze Pagina