Wie ook fulltime blijven werken icm een kleine?

Discussie in 'De lounge' gestart door chiesa, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    gaan we nu een clubje oprichten ?

    :D
     
  2. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik blijf ook 40 uur werken! Ik weet nog niet of het gaat werken, maar ga het wel proberen!

    Ik vind luxe belangrijk en ik denk dat me kindje niks te kort komt aan liefde e.d. als mama 40 uur blijft werken. Ik vind mezelf nog te jong om minder uur te werken, wil graag nog een mooie carriere (en kom niet aanzetten met een opmerking dat ik dan nog geen kindjes had moeten nemen, want wij wilde graag een gezinnetje en ik denk dat het best samen kan)!

    Mocht het niet lukken, bouw ik het langzaam af tot het wel gaat (dus kijk ik dan hoe 4 dagen is of evt. 3 dagen).

    Sterkte! Alhoewel, schoonouders werkte beide 50 uur per week en hebben 2 lieve jongens groot gebracht. Mijn eigen ouders werkte ook fulltime, en ik ben ook groot gebracht en heb niks gemist hoor!
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    me man gaat trouwens de avonden werken, dus ons kindje zal maar 1 dag in de week naar kdv gaan.
     
  4. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jammer weer missym, je begon zo sterk, en dan hop hop, erachter een een verzachtende omstandigheid.....
     
  5. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik werk 32 uur op dit moment. Contract van 40 uur en heb zo'n anderhalf jaar 1 dag per week ouderschapsverlof. Mn vriend werkt nu 38 uur in ploegendienst. Dat betekent dat Jarissa de ene week 20 uur en de andere week 28 uur naar een KDV gaat. Voor Jarissa en mij bevalt dit uitstekend. Voor mn vriend is het wat zwaarder. Als hij uit de late dienst komt, wil Jarissa toch 's ochtends op tijd haar fles. Maar dat loopt eigenlijk prima. Waar wij tegenaan lopen is dat we geen tijd hebben om rondom het huis aan de gang te gaan en minder kunnen sporten. Het plan is daarom dat mn vriend naar 24 uur gaat. Dan hebben we genoeg tijd om van Jarissa te genieten (net als nu) en om de tuin en de beesten goed te verzorgen.

    Ik heb zelf geen moeite met 32 uur werken. Ik merk wel dat ik voor mezelf echt 1 hele dag in de week nodig heb om lekker met Jarissa te tutten. Heb ook 2 weken 2 halve dagen geprobeerd omdat dat bij mn werk zo uit kwam maar dat bevalt mij helemaal niet. Dan heb ik wel het gevoel dat ik vanalles mis.
     
  6. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    een verzachtende omstandigheid? hoe bedoel je? Als het niet anders kon was mijn kindje naar het kdv gegaan hoor! Niks mis mee, maar wij kunnen het goedkoper oplossen :D omdat me man een eigen zaak heeft.
     
  7. Emmetje75

    Emmetje75 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    hoi chiesa,

    binnenkort is mijn verlof voorbij en ga ik weer fulltime werken, 4 dagen per week + evt wat thuiswerk. (in principe 40 uur) Ik ben bij ons de hoofdkostwinner, dus het zou niet slim zijn als ik minder zou gaan werken, bovendien kan dat met mijn functie ook niet. Ik ben dan 1 dag thuis, mijn man 1 dag en ze gaat 3 dgn naar het KDV.
    Ik heb nog geen idee hoe het me gaat bevallen, nu zie ik er best tegen op omdat ik gewoon ontzettend geniet van mijn kleine meid. Ik heb me wel voorgenomen straks vaker gebruik te maken van mijn vrije dagen, ook scheelt het dat ik een flexibel beroep heb, dus als het moet kan ik tijdens m'n werk even naar huis of het KDV om naar m'n kleine meid te kijken.
     
  8. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ga proberen 1 dag minder te werken, 4 dagen dus. Als het goed is krijg ik verlof van jan tot eind aug en daarna ga ik een schooljaar 4 dagen werken. Bevalt het niet, kan ik nog altijd het jaar daarop naar 3 dagen gaan.
    Mijn man is vrij op maandag en op dinsdag past oma op. 2 dagen kdv dus, vind ik heel acceptabel.

    Ik vind mezelf nog te jong (ben pas 3 jaar aan het werk) om al meer te minderen, dan zou mijn functie ook echt ondergeschikt raken.
    Of ik er straks anders over denk weer ik natuurlijk snel genoeg.
    Het gaat me niet echt om het geld, al vind ik het wel fijn te weten dat ons kindje niks tekort zal komen.
     
  9. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik zit nog te twijfelen. Mijn man is straks 2 dagen in de week thuis en dan zou ik 3 dagen gaan werken. Zou de kleine voor 1 dag naar kdv moeten. En niet eens 1 dag want mijn man werkt in een restaurant en hoeft pas om 12 uur te beginnen. Maar misschien dat ik gewoon fulltime wil blijven werken (bij ons is dat 4 * 9) en dat de kleine dan 2 daagjes naar het kdv moet.
     
  10. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik wist echt voor mijn bevalling dat ik 36 uur ging werken.
    na mijn bevalling dacht ik er toch anders over .
    dus neem nu voor een half jaar ouderschaps verlof op en werk dan een half jaar 18 uur.
    en daarna ga ook ik weer 36 uur werken.
    moet er nu alleen nog niet aan denken ze is nog zo klein.
     
  11. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Ik was gewoon erg nieuwsgierig, ben nog steeds benieuwd of er nog meer fulltime moeders zijn? :


    Fijn om toch te lezen dat het goed kan gaan etc.

    Pendrag, ik zit ook te denken aan 1 dag in de week ouderschapsverlof. Ik werk al jaren fulltime (36 uur in de zorg in de zelfde instelling).
    Mag je zelf bepalen welke dag het word of gaat het in overleg en op hoeveel dagen/uur heb je recht?
    Dat wat jij hebt 1,5 jaar lang recht hebben op 1 dag in de week ouderschapsverlof zie ik ook wel zitten ;)
    Volgens mij ben ik dan ook wel te laat met aanvragen want dat moet geloof ik een paar maanden van te voren?!
     
  12. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Het is wel onbetaald hé, mits je mee doet aan levensloopregeling ofzo!

    En het is wel in overleg met je werkgever welke dag het word.
     
  13. bloem75

    bloem75 Lid

    23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Ik ben na de geboorte van m'n zoon 32 uur blijven werken. Het is wel veel, vooral in combinatie met de lange reistijd die ik heb. Ik zou het liefst 24 uur werken, maar dat kan niet omdat ik min of meer de kostwinner ben. Mijn man werkt 24 uur, zodat onze zoon maar 2 dagen per week naar de creche hoeft.
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik ga van fultime werken naar stoppen met werken, dit voor ongeveer 1 jaar en dan ga ik 5 ochtende werken en gaat me meisje naar de kinderopvang. mijn vriend draait 3 ploegen en daarom is het heel moeilijk om een passende baan te vinden. ik wilde eerst in de avonduren werken maar omdat hij dus ook om de 3 wk van 3 tot 11 moet werken is dit onmogelijk en dus doen we het maar zo. fultime werken vind ik niks met een kind maar goed ieder zijn ding de een kan dit wel en de ander niet we moet is gaan stoppen met dat vergelijken.
     
  15. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb een tijd lang na de bevalling volledig gewerkt. Ik had dit zelf al bedacht toen ik zwanger was..
    Maar het brak me volledig. Elke keer dat gevlieg en gedraaf..
    Je moet savonds nog warm eten, en de kleine ook.. voordat ik goed en wel klaar was, was de avond voorbij.. Ik hield het niet vol.

    Vond het sochtends ook een drama.. Eerst in het begin kun je de kleine zo nog niet weg brengen, dus eerst eten geven.. dan jezelf nog eens doen..

    Vond het ook vervelend om Eliza wakker te maken sochtend, lag zo nog zo lekker te slapen.. maar ja mama moest werken..

    Nee, heb het een half jaar gedaan, en ik was kapot.. Nu werk ik nog 2 dagen.. Soms zou ik willen dat ik helemaal niet meer aan het werk hoefde.. Maar goed aan de andere kant is het ook wel even heerlijk om eruit te zijn..

    Sommige moeders kiezen er bewust voor, en die hebben dat ritme zomaar te pakken, ik kon er maar niet aan wennen.. en het stond me op den duur helemaal tegen.. Vond dat ik een slechte moeder was (om haar altijd weg te brengen) vond dat ik een slechte partner was (nooit hadden we normale kost op tafel en was savonds zo moe dat ik als een blok in slaap viel zonder wat te zeggen of wat andere dingen ;) )

    Succes meid, als jij het vol weet te houden en je vind het lekker.. Altijd proberen!
     
  16. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dan laat je dat toch aan je man over ;)
     
  17. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Wij hebben opvang geregeld voor 4 dagen in de week. Ik heb een werkweek van 32 uur. Mijn echtgenoot werkt 40 uur en gaat vanaf september weer een dag per week naar school. Als hij daar mee klaar is dan probeert hij 4x9 uur te werken en is dan ook een dagje thuis.

    Ik zie geen problemen... allebei een kantoorbaan op fietsafstand, dagverblijf in de buurt. Taken thuis lekker verdeeld... en dan is ons leven drukker, dat was nu juist de bedoeling ! :D

    Laat de kleine maar komen !
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Was ook een oplossing geweest, alleen had ook geen zin om elke avond pannenkoeken, of eieren te eten..
    Sindskort doet ie een kookcursus (jaja) dus het had nu wel gekunt..
     
  19. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij blijven bijde ook ful time aan het werk
    Maar onze kleine hoeft maar 2 dagen naar de opvang want

    Maandag, donderdag en vrijdag als ik moet werken dan begin ik pas om half 5 en dan zorgt mn man dat hij thuis is, tot 10 uur maar meestal wel om 9 uur thuis.
    Ik werk dan 2 weekenden, als ik in het weekend werk ben ik donderdag en vrijdag vrij.

    De dinsdag en woensdag zijn mn vaste werkdagen van 9 tot half 5

    Snappen jullie het nog hihi
     
  20. Niet meer actief

    Ben na de reacties hier, erg benieuwd hoe ik de 32 uur ga ervaren!
     

Deel Deze Pagina