Wie ook ivf/icsi okt/nov 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ZoWelkom84, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hi dames,

    Wie start er ook in okt/nov met een ivf/icsi behandeling?

    Mijn verhaal in het kort. 5 jaar bezig geweest voor ons eerste kindje en in april bevallen (vroeggeboorte) van onze zoon. Nu gaan we weer starten (in Dusseldorf) in oktober. Mijn volgende cyclus gaan we scratching doen.
    Hopelijk zijn we dit keer geen 5 jaar bezig 😊

    Ik ben benieuwd wie nog meer gaan starten en mee willen kletsen en steunen enz
     
  2. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Niemand? Dat is een goed teken!
     
  3. ikkuh1985

    ikkuh1985 Fanatiek lid

    29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Hai,
    Zou graag mee willen praten ik ben begonnen met me pil en eind van de maand ga ik beginnen met prikken iets eerder dan oktober maar scheelt niet veel 😊
     
  4. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Oh wat spannend! Zie je er tegenop of kijk je er toch naar uit?
    Is dit je eerste behandeling weer?
     
  5. Kimmy4

    Kimmy4 Actief lid

    9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi, spannend!

    Ik ben 3 weken geleden begonnen aan de pil, vrijdag mijn laatste geslikt. En morgen krijg ik mijn (icsi)schema.

    Waarschijnlijk morgen ook ongi dus kan ik gelijk beginnen. En ik ben zooooo zenuwachtig!!! Dit is mijn derde poging. 2 anderen zijn mislukt.

    Groetjes!
     
  6. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Spannend Kimmy!

    In welk zh zitten jullie allemaal?
     
  7. Kimmy4

    Kimmy4 Actief lid

    9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    In Brugge (Belgie)
    Welke hormonen krijg je? En heb je al gehad?

    Voelen jullie ook zenuwen voor de behandeling of ligt dat aan mij haha.
     
  8. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ben al begonnen met DHEA te slikken. Ga gonal f icm menopur gebruiken, cetrotide, granocyten en utrogestan.
    Granocyten is voor NK cellen in mijn baarmoeder.

    Is dit ook je laatste behandeling? Zie dat je er al twee gehad hebt 😔

    Oooo ik ben zo zenuwachtig! Kan ook niet wachten 😄
    Ik ga deze cyclus inkorten. Heb nig utrogestan liggen en daar stop ik halverwege gewoon mee 😁 Dan komt alles net even beter uit 😉

    Wat ga jij gebruiken? Morgen al je schema! Spannend. Krijg je ook eerste echo?
     
  9. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Kimmie, wat gaat je icsi schema worden?
     
  10. Kimmy4

    Kimmy4 Actief lid

    9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Sorry was een drukke dag. Nou mijn schema is bekend. Ik ga starten met cetrotide en menopur.
    Na de punctie krijg ik Asaflow (bloedverdunner) en utrogestan inderdaaed, en voor, tijdens en na de terugplaatsing Medrol (om de weerstand te onderdrukken) de embryo's worden behandeld met calcium infoor in het labo. Schijnt dat de kwaliteit daar iets beter van word in sommige gevallen.
    Dit is inderdaad mijn laatste vergoedde poging. Dus ik hoop dat ik met de kerst op een roze wolk zit en kinderchampagne drink hihi.

    Vandaag wel me zenuwen een klein beetje onder controle maar hoe je het went of keert het is en blijft een spannende periode!!!

    Ik moet nu wachten tot mijn menstruatie "uitbreekt" had vandaag al roze vloed en dan mag ik beginnen en the rollercoaster is on 😎
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik start in november met poging 2.
    Nu eerst 2x maanddepot lucrin. Dan vanaf 30 oktober losse lucrin, op 2 november 150eh gonal-f erbij, 11 november eerste follikelmeting, rond 16 november de punctie.

    Mijn eerste ivf poging was nogal teleurstellend: 12 eicellen, 5 embryo's, 3 niet invriesbaar, 1 verse tp mislukt, 1 cryo niet ontdooit. Hopelijk in november beter resultaat!
     
  12. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Kim wat spannend! Calcium activator heb ik destijds ook gehad en gaan wij nu ook weer doen.. Bloedverdunners ik Ook gehad 😊 Spannend! Dus als bloedverlies nu begint krijg je een echo en dan spuiten?

    Aicirtap, die lucein is om het rustig te krijgen in je buik? Jij weet al wanneer je van alles hebt haha!

    Ik ga deze maand mijn cyclus proberen te verkorten (natuurlijke cyclus) heb nig utrogestan liggen en die ga ik gebruiken. Dan cyclus erna scratching en daarna starten.. Rond 17 okt dacht ik...

    Wij drie volgen elkaar precies op!
     
  13. Kimmy4

    Kimmy4 Actief lid

    9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi aicirtap!


    Spannend!!! Mijn eerste en tweede pogingen waren ook zoiets als bij jou. Eerste keer ook gonal-f gekregen en de tweede keer weer hetzelfde programma en ongeveer dezelfde resultaten. Vandaar dat ik nu menopur krijg. Het is mogelijk dat je daar iets betere kwaliteit eicellen van krijgt. Maar dat is natuurlijk ook bij iedereen anders!

    Ik hoop voor jou ook een kinder champagne met oud en nieuw 😀😀

    Nu nog even wachten, hoop dat je het een beetje trekt?
     
  14. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik krijg gonal f icm menopur..

    Moet zeggen had de poging dat ik zwanger raakte wel teleurgesteld was.. 11 eicellen en maar 6 rijp, alle 6 bevrucht en drie naar dag 5, twee terug geplaatst en de ander was niet goed genoeg voor invriezen..
    Was een tweeling maar helaas was de ander in week 8 gestopt..
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    De lucrin is inderdaad voor de endometriose.
    En de arts wilde nu niks aan de medicatie aanpassen. Ik heb inderdaad van menopur ook wel gehoord dat de eicelkwaliteit anders/beter kan zijn.
    Nu zelf maar aan allerlei vitamines en mineralen in de hoop dat dat wat bijdraagt. :)

    Als poging 2 niet lukt en beleid wordt weer niet aangepast dan ga ik van ziekenhuis overstappen.
     
  16. Kimmy4

    Kimmy4 Actief lid

    9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    @zowelkom83

    Was die keer dat je calcium en bloedverdunners had een gelukte poging? 😊
     
  17. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Welke supplementen ed slik je allemaal?
    Klopt idd wat je zegt over menopur, maar het kan wel zo zijn dat je minder follikels krijgt (dat had ik daarom Gonal F erbij).. Maar je gaat voor kwaliteit uiteindelijk :)
    Ik zou dan ook zeker naar een ander ziekenhuis gaan!

    Kimmy, jaaa dat was die poging gelukt. Aspirines had ik eerder gebruikt maar nu de hele combinatie wat ik nooit had is het gelukt.. picsi hebben wij gedaan ook. Dat is dat ze een vloeistof in petrischaaltje spuiten en de 'rijpe' zaadcellen blijven plakken en de onrijpe die zwemmen erdoorheen ofzo iets.. En cellen in mijn bm zijn nagekeken door de meerdere miskramen...

    Vandaag eerste werkdag weer na mijn verlof...... morgen weer vrij en donderdag pas weer werken ;) wat een leven :)
     
  18. ikkuh1985

    ikkuh1985 Fanatiek lid

    29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Wauw meiden wat is er een hoop te lezen al 😊
    Loop dus al een eindje achter...
    Wel spannend allemaal bij jullie het gaat daar ook heel anders dan hier denk ik?
    Wij lopen via het amc in amsterdam.
    Dit is onze eerste poging voor een 2de kindje.

    Kimmy wat ontzettend spannend voor je komende periode ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent.

    Aircirtap- balen van je eerste poging met zoveel eicellen hoop je toch wel op wat meer embryo's ja hopelijk zal dat de komende rond wel beter uitpakken dan.

    Ik ben opzich niet heel erg zenuwachtig maar zie er wel een beetje tegen op omdat we met onze vorige behandeling alsmaar negatieve uitslagen kregen dus mijn man is daar sowieso wel wat angstig voor dat we weer negatieve uitslagen krijgen.

    Hoezo krijgen jullie bloedverdunners??
    Ik lees hier allerlei dingen die ik allemaal niet ken haha.

    Zowelkom- wat heerlijk zeg nu weer beginnen met werken heb je het dan ook wel weer gemist je werk?
    Ik was toch wel weer blij te mogen werken na mijn zwangerschap toen, echt weer onder de mensen 😊

    Ik hoop in ieder geval dat we allemaal dit jaar super mooi gaan afsluiten 😊
     
  19. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ikkuh, hahaha neeeee vond er niks aan.. Heeft ook meerdere redenen hoor maar ben ook gewoon liever bij mijn kleine man 😁 Hij heeft mijn hart veroverd haha!
    Wanneer begin jij met de poging ook al weer? Ik hoop dat die negatieve uitslagen jullie bespaard worden en het in een keer een positieve dlow gaat worden voor jullie 😎

    Bloedverdunners om innesteling te bevorderen.. Maar de scratching is daar ook voor en bij mij de granocyten ook... We doen er nogal wat voor om die innesteling maar te helpen, ook wel
    Belangrijk als het eitje goed is he haha!
     
  20. women

    women Actief lid

    15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal..
    ik ga mijn laatste vergoede icsi poging ook in!
    weet hoe je je voelt kimmie..
    ik begin eind september met de pil in oktober met de injecties en begin nov de punctie en terugplaatsing..

    1e poging waren 6 eicellen geen bevruchting
    2e poging 10 eicellen 1 bevrucht maar niet blijven plakken helaas

    dus vind dit wel heel spannend nu

    iedereen succes
     

Deel Deze Pagina