Wie ook na miskraam niet meer zwanger

Discussie in 'Miskraam' gestart door Baby2017, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby2017

    Baby2017 Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

    Na mijn laatste miskraam ben ik niet meer zwanger geworden helaas...

    Deel jullie ervaringen hier ook
     
  2. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Goedemorgen,

    Wat ongelofelijk rot dat het allemaal niet meer wil lukken. Je gaat je bijna afvragen of er dan wat mis is met je eileiders en baarmoeder. Heb je daartoe onderzoek gehad? En zijn de semen van je partner steeds goed?

    Hier ook sinds juli 2014 begonnen. Kreeg een miskraam begin mei 2015 van 6 weken. Daarna ben ik pas weer zwanger geraakt in eind juni 2015. Dit liep ook uit in een miskraam, ben begin augustus gecurreteerd. Heb tussendoor wel een eileider operatie gehad. Omdat mijn eerste ook zo lang duurde en met hsg niet goed was. Mijn rechter eileider is dus niet goed. Maar links pakt dat over.

    Heb 2 IUI's gehad. Waarvan nummmer 1 maar met staaltje van 300.000, IUI 2 is gecanceld, had volgens hen 3 eicellen en bleken dus 3 cysten te zijn geworden, dus pas 2 maanden later IUI 3, met 1,2 milj. Allen mislukt.

    Inmiddels was het januari 2017 overgestapt naar een nieuw ziekenhuis, omdat ik 8 maanden terug was verhuisd. Moesten weer opnieuw in onderzoek. Hadden eigenlijk net gezegd tis even goed zo. We wachten op de uitslag van hun onderzoek, maar we hadden eigenlijk zoiets van we gaan geen haast meer maken. Begonnen ook te twijfelen, willen we nog wel? De teleurstellingen braken op en mijn dochter was inmiddels 4... En toen was ik zwanger en ik bleef ook nog zwanger dit keer. Nu nog 8 dagen verwijderd van mijn 18 weken GUO. Wederom spannend, omdat ons eerste meisje ook nog is met een ernstige afwijking is geboren. Gaat nu overigens heel goed met haar. Maar van pech rondom zwanger worden, blijven en gezonde kinderen krijgen, helaas veel ervaring mee.

    Wil je wel heel veel sterkte wensen. Hopelijk gebeurd er toch nog een wonder voor jullie dt jaar.
    Hopelijk heb je wel nog wel andere leuke dingen in het verschiet!
     
  3. Baby2017

    Baby2017 Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Ik heb ene HSG gehad jaar na mijn laatste miskraam. 3x IUI zonder hormonen mislukt nu over op met hormonen Gonal F. Ik heb dokter op eigen houtjes gaan spelen heb utrogestan besteld.

    Ik hou nog een beetje moet
     
  4. Livoli

    Livoli Fanatiek lid

    26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Hier ook geen nieuwe zwangerschap meer helaas! Mocht het deze ronde nog niet zijn gelukt dan gaan we naar de HA. Al weet ik niet of ze gelijk iets doen aangezien het nog geen jaar is geleden?

    Maar hoezo op eigen houtje dokter gaan spelen??? Is het niet slim om dit via de HA zelf te regelen?
     
  5. kruimel84

    kruimel84 Niet meer actief

    Hoi ts,
    Wat vervelend zeg! Voor mij helaas herkenbaar; vorig jaar (juni) was ik zwanger maar dat bleek helaas een bbz (spoedoperatie + eileider verwijderd.)
    Inmiddels ben ik de diagnoses Hashimoto en een tragewerkende schildklier rijker. HSG heb ik in maart '17 gehad maar helaas nog steeds niet zwanger.
    De hoop dat het wel gaat lukken wordt steeds kleiner en iedereen om mij heen lukt het wel. Moeilijk hoor.
    Sterkte!
     
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Vreselijk he meiden, niet meer zwanger worden na een miskraam..
    Terwijl dat het enige is dat je echt troosten kan op dat moment; een nieuwe zwangerschap.

    Ik ben na mijn miskraam in december 2014 bijna 2,5 jaar niet meer zwanger geworden...
    In de tussentijd steeds in de medische molen gebleven, maar geen vruchtbaarheidsbehandelingen gehad.
    In Februari geopereerd aan mijn baarmoeder, die afwijkend was, en na het verwijderen van het spiraal de eerste ronde zwanger...
    Ik kan het nog steeds niet bevatten!! Hopen dat nu alles goed blijft gaan!

    Ik duim voor jullie allemaal, echt moed houden hoor!
    Ik dacht ook dat ik noooooit meer zwanger zou worden toen het na de MK maar duurde en duurde... Maar uiteindelijk worden de meeste meiden die eenmaal zwanger zijn geweest echt nog wel een keer zwanger! Geef het echt de tijd!
     
  7. Rietje001

    Rietje001 Actief lid

    22 mei 2015
    133
    99
    28
    Vrouw
    Sudwest Fryslan
    Bij mij zat er ruim twee jaar tussen de laatste mk en nu zwangerschap. Ik ben eerst behandeld voor herhalende vroege miskramen (2 in minder dan een jaar), daarna is gekeken naar vruchtbaarheid. Er was met ons niets mis, maar ik denk zelf dat er bij het maken van de baarmoederfoto iets is gebeurd (doorgespoeld oid) waardoor het nu ineens wel wilde.

    Dus ja, het komt helaas vaker voor, maar het wil niet zeggen dat je het hoofdstuk spontane zwangerschap hoeft af te sluiten.
     
  8. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Heel herkenbaar. Ik ben nu na een jaar niet zwanger. Heb tussendoor nog 1x een positieve test gehad, maar al 2 dagen daarna werd ik toch nog ongesteld. Bij mij blijft het ziekenhuis nog steeds maar zeggen "dat het echt wel goed komt". Heb een tijdje clomid gebruikt maar had negatieve bijwerkingen (te dun bms) dus mee gestopt. Meer willen ze niet doen, want ik ben zwanger geweest.

    Heb jij onderzoeken ofzo gehad? Ik lees dat jullie nu een pauze hebben, hoe gaat dat? En vooral, hoe gaat het met je?
     

Deel Deze Pagina