Wie ook vaak een kaartfout met de random reader?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. :x Potdorie, het is al de 6e keer in 2 jaar volgens mij dat mijn bankpas dan een kaartfout geeft in de random reader. Een nieuwe random reader gehad, probleem opgelost. Tenminste voor een maand ofzo. Toen wéér een kaartfout, lag het aan mijn pasje. Dus een nieuwe pas aangevraagd. En dit al echt vele malen. Ze staan voor een raadsel bij de bank. En ik, IK WIL KOPEN OP MARKTPLAATS EN NU KAN HET NIET 8):p

    Vraag me dus af of meerder mensen dit probleem kennen?
     
  2. Wat een raar verhaal.. Van welke bank heb je een Random Reader?
     
  3. De random reader is van de Rabobank. Ik heb er nooit last mee, ligt je pasje of de reader in de buurt van iets magnetisch?
     
  4. Ik heb het ook weleens heel irritant,maar dan probeer ik het opnieuw en dan doet ie het wel.
    Misschien zit je kaart er dan niet goed in??
     
  5. Wij hebben inmiddels de 3e randomreader in een jaar. Van de Rabobank. Ligt niet aan het pasje want we hebben zowel een zakelijke rekening met pasje als prive rekening met pasje en de kaartfout melding komt bij beide pasjes voor. Ligt dus echt aan de randomreader. Wordt er ook een beetje moe van, moet elke keer weer naar de bank, die natuurlijk alleen maar overdag open is als ik moet werken. Maar goed nu dus 2 weken terug de 3e Randomreader opgehaald. Ben benieuwd hoe lang deze nu weer meegaat.
     
  6. Dat komt omdat de batterij bijna leeg is.
     
  7. Ehh, batterij leeg? Dan zouden we er toch niet 3 in een jaar nodig moeten hebben. Bij de Rabo doen ze niet moeilijk maar ik moet wel m'n oude inleveren en ze kijken ook eerst of het echt zo is.
     
  8. Ik denk dat het inderdaad aan de Random Reader ligt.
    Je kunt de batterij van de Random Reader checken via menu (5x drukken) naar Informatie en dan OK. Je kunt dan het percentage van de batterij checken.
    Helaas kan dit alleen als je geen kaartfout hebt.
     
  9. Die vrouw die ons hielp zei dat hij nog 83% vol was..
     
  10. ik heb het ook een periode gehad maar toen bleek idd de batterij zo goed als leeg. Dus nieuwe gehad en toen was het opgelost.
     
  11. Wij hebben jaren met onze random reader gedaan, en toen begon hij ook met kaartfouten. Later gaf hij allerlei errors, en hebben we een nieuwe aangevraagd, deze gaat nu alweer 2 jaar probleemloos mee, misschien hebben jullie gewoon pech met het ding? (of wij geluk :D )
     
  12. Ik heb er nooit problemen mee, mijn man overigens wel :?
     
  13. En je hebt niet per ongeluk 3x de verkeerde pincode ingevoerd?
     
  14. Ik heb ook de random reader van de rabobank en ik heb vorige week een nieuwe aangevraagd kreeg ook steeds vaker melding kaartfout ook met andere pasjes, dus het lag wel aan dat ding
     

  15. Wij hebben dit probleem ook een poosje gehad en het bleek dat we elke keer random readers kregen die er al een poos lagen (batterij een eind leeg) dus moesten we weer om een nieuwe nu hebben we deze een maand of 3 en gelukkig geen problemen mee.
    En het klopt dat je kaartfout krijgt als je batterij bijna of een eind leeg is bel de klantenservice maar.
     
  16. Het klopt inderdaad dat je kaartfout krijgt als de batterij leeg is, of als je chip geblokkeerd (3x fout) of stuk is of als het mechaniekje in de Random Reader niet goed de chip kan lezen.
    Het kan één van deze dingen zijn.
     
  17. Hebben wij ook gehad. Bij de rabobank zeiden ze dat de random reader zulke kaartfouten al aangeeft als de batterij minder dan 60% is. Hier was het met een nieuwe random reader meteen opgelost.

    Maar balen is dat hè? Wil je iets kopen op MP en dan kan het niet:x:x:x
     
  18. Is jullie hoofdkantoor niet op zaterdag geopend? Hier is de rabobank ook op zaterdag open, van 10-12.
     
  19. Ik heb het een tijdje terug ook gehad.
    "Dan is de batterij leeg mevrouw"
    Ehh .. verklaar dan eens waarom die alleen bij mijn kaart die kaartfout geeft en niet bij mn andere pas en die van mn man?
    "Dan ligt het aan uw pasje"
    Na controle leek het idd aan mn pasje te liggen, had gelukkig verder nog nergens last mee gehad.
    Nieuw pasje gekregen en toch meteen een nieuwe Reader.
    Nu (nog) geen problemen.

    Laat ze goed je pasje controleren, dan weet je wel of het aan je pasje of de Reader ligt.
     

Deel Deze Pagina