wie sukkelt ook zo met zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovecouple, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

    Lovecouple Bekend lid

    27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hallo allemaal..
    ik moet even me ei kwijt.

    Ik ben op 4 oktober 2007 gestopt met de pil.
    daarna dacht ik altijd dat ik altijd over tijd was tot ik erachter kwam dat ik verkeerd rekende.
    ik heb altijd een cyclus van 28 dagen.. soms 29 soms 27 dus hou het op 28 dagen.
    Ik werd op 13 april ongesteld.. en daarna pas weer op 9 juli.
    In die tijd voelde ik me zo klote. alles wat kon wijzen op zwangerschap had ik wel.
    Je rot voelen, Misselijk, buikpijn, rugpijn, vaak plassen, hoofdpijn, grotere borsten, andere vorm buik, maar... niet zwanger.. toen ik op 9 juli ongesteld werd.. ging ik toevaliig op vakantie.. dus na die ongesteldheid zat ik even met me gedachten bij andere dingen dan bij me vakantie.
    Dus heb op me vakantie ook niet veel gesext ofzo gewoon normaal..
    Toen ik thuis kwam was ik alleen maar druk met wassen enz.. schoonmaken en je weet het allemaal wel en toen besloten we om een hondje te nemen.. die heb ik nu 11 dagen...dus ben alleen maar druk met die hond bezig.. zinderlijk maken, spelen, ondertussen gaat je huishouden door en je werk.. dus even met me gedachten weg bij een kindje

    Ondertussen moest ik rond 6 augustus weer ongesteld worden maar weer niks...
    Ik voel me verder goed.. word niet dikker ofzo heb alleen wel grotere borsten gekregen.

    Vanmiddag met plassen veegde ik een beetje rose af.. maar daarna was het weer gewoon wit.

    Ik heb vorige week tog uit nieuwschierig heid een test gedaan maar negatief..

    Wie sukkelt er ook zo met het proberen om zwanger te worden?
    Ik ben al bij de dokter enzo geweest die zegt dat ik maar af moet wachten.. maar ben benieuwd of nog meer meiden/vrouwen dit hebben?
     
  2. Dyaan

    Dyaan Actief lid

    22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Lovecouple,
    Vervelend als je 'overtijd' bent maar toch negatief test. Ik heb het ook gehad dat ik twee weken en drie negatieve tests later pas ongesteld werd. Volgens de HA kan dat, sla je een keer menstruatie over. Ondertussen ben ik bijna 2 jaar gestopt met de pil en 2 (waarschijnlijk 3) MK verder en mag ik dan eindelijk 1 oktober naar de gyn. Het is wel goed dat je er niet te veel mee bezig bent, ik probeer er ook niet te veel aan te denken. Door veel afleiding te hebben ben je met andere dingen bezig, dus wat dat betreft 'doe' je het goed. Het kan best zijn dat je 9 juli een soort MK had, omdat je je anders voelde en een tijd niet ongesteld was geweest ... in dat geval moet je maar denken: maar zwanger worden lukt wel. Op naar de volgende keer. Sterkte !
     
  3. Daantje200

    Daantje200 Actief lid

    25 feb 2008
    294
    0
    0
    aan het leren voor kraamverzorgster
    Middelharnis
    hoi hoi

    ik heb het ook gehad hoor iedere maand overtijd zijn ben nu bij ronde 7 dan en mag bijna weer gaan testen heb de verschijnselen ook telkens van zwanger zijn maar ik ben het niet. Ik denk dat het bij mij komt door mijn overgewicht ben nu ook begonnen met sporten ik heb deze maand niet eens gemerkt dat ik me eisprong heb gehad terwijl ik dat normaal ook altijd voel wanneer dat is dus ik snap er al niks van

    mijn vriend gaat zich nog laten testen bij de dokter want hij heeft vroeger wel eens een ongelukje gehad dus ja en ik ga me ook laten onderzoeken of dat ik wel zwanger ken worden. :(

    wij hebben nu ook een jong hondje gekocht we hebben hem nu 3 weken zodat ik zowiezo met iets anders bezig ben en het dan vanzelf wel zie of dat het lukt of niet want ik ga er ook teveel op hopen. :(

    nou in ieder geval succes lovecouple
     
  4. Tulli

    Tulli Niet meer actief

    Hey Meiden,

    Ook wij sukkelen aardig wat af! Eigelijk ligt het vooral bij mij...
    Ben in beign febr. dit jaar gestopt met de pil ( dus nog relatief kort bezig) eerste cyclus 33 dagen, daarna 32 dagen, toen 47 en nu...zit ik op dag 71 na me laatste ongesteldheid.
    Ben in mijn vorige cyclus bij mijn huisarts geweest op dag 42, toen vertelde hij mij, dat ik maar eens terug moest komen als ik een half jaar aan 1 gesloten niet ongesteld ben geweest. 5 dagen later...werd ik dan ook ongesteld!

    Nu ben ik gister bij een andere huisarts geweest (die van mij is met vakantie) deze was een belg, hij vertelde, dat als je cyclus langer is dan 6 weken je mag aannemen geen eisprong te hebben! Hij gaf me meteen een formulier om bloed te prikken, met de opmerking "dit had jou huisarts al eerder kunnen doen".....vanochtend dus bloedgeprikt op een aantal hormonen waarvan ik vrijdag de uitslag krijg! Aan de hand daarvan krijg ik of een hormonenkuur of ik word door gestuurd naar de gyn, ofwel ik heb me eisprong toch gehad en moet ik wachten op me ongesteldheid, alleen dat laatste is onwaarschijnlijk aangezien ik al 10 weken niet ongesteld ben geweest!

    Tja...tis wat...maar ben gewoon stellig hierin geweest!
    Ik begrijp dat je pas na een jaar oefenen naar een gyn mag voor vruchtbaarheidsonderzoeken e.d. alleen ik begrijp niet dat als je geen eisprong hebt, dat je dan moet wachten! Het is gewoon verspilde tijd zonder ei! Dit heb ik de dokter ook uitgelegd, en hij begreep dit volkomen!

    Dus spannend wat er vrijdag uit zal komen! Suc6 voor de andere meiden!

    Gr. Marieke
     
  5. Lovecouple

    Lovecouple Bekend lid

    27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik heb is zitten rekenen..
    mijn eerste cyclus nadat ik gestopt ben met de pil is

    34
    36
    38
    40
    36
    85
    en nu inmiddels alweer dag 50 pff

    dacht dinsdag even ongesteld te worden omdat ik met afvegen rose had maar daarna was het weer weg nu nog steeeds weer niksss aleen vandaag heel pij n in me beide zeien
     
  6. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou hier word er ook gesukkelt hoor kijk onderschift...
    En bij ons beide is eigenlijk ales pefect zo zie je maar hoe raar het kan lopen
     
  7. Silverspoon

    28 sep 2007
    73
    0
    0
    Office Manager
    Ik ben inmiddels alweer bijna 2 jaar geledem gestopt met de prikpil. Tis allemaal FRUSTREREND! :(
     
  8. debke83

    debke83 Fanatiek lid

    24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo,

    Hier ook iemand die er mee sukkelt, heb een onregelmatige cyclus, ben sinds november 2007 met pil gestop.
    Maar mijn huisarts heeft mij wel doorgestuurd:) zie mijn verhaal bij 1ste afspraak Gyn en zwanger?

    Succes!

    Liefs Deb
     
  9. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vervelend he, en wachten duurd altijd lang.
    Maar je kunt misschien vroeg zwanger zijn, dus ik zou over een paar dagen weer eens testen.
    En probeer het (hoe moeilijk het ook is) even uit je hoofd te zetten.
    Succes meid!
     
  10. Mezelve

    Mezelve Lid

    1 sep 2008
    19
    0
    0
    Sinds 20 juli gestopt met de pil en nog steeds géén teken van ongesteld worden... Knap vervelend :(
     
  11. Maar29

    Maar29 Fanatiek lid

    9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ik ben sinds september vorig jaar met de pil gestopt en vanaf januari "serieus" bezig.

    Je hoopt zo dat het bij jou wel gelijk raak is, maar helaas, ook bij mij niet.

    En aangezien ik nogal lange cyclussen heb, is het behoorlijk frusterend als je weer ongi wordt en dan weer anderhalve maand moet wachten!

    Ik begrijp dus heel goed wat je voelt meid!

    Marieke11: hoe was je uitslag vrijdag?
     
  12. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee,

    Ik ben in maart gestopt met de pil, en heb daarna elke keer een cyclus gehad van ongeveer 40 dagen.
    Dus maar29, ik moet ook elke keer zooooo lang wachten, t'is inderdaad behoorlijk frustrerend. Je hebt toch het gevoel dat je minder kans hebt om zwanger te raken. Ik ben echt jalours op alle meiden die "gewoon" een cyclus hebben van rond de 28 dagen, dat scheelt bijna 2 weken !
     
  13. redirosoe

    redirosoe Bekend lid

    25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    hey hallo allemaal
    mijn vorige forum is gesloten dus was ff op zoek naar een nieuwe en aangezien hier nog lekker gekletst word zou ik graag met jullie mee willen doen
    ongeveer 2 maanden geleden een mk gehad en daarna nog ongi gehad en nu is het weer afwachten :S
    niet dat ik het op heb gegeven maar ik zie het wel weer
    ben wel bang dat het niet meer zo snel gaat als de vorige keer
    toen was ik binnen een week zwanger ongelovelijk maar te mooi om waar te zijn zal het nu wel zo zijn dan ?


    kus redirosoe
     
  14. draakje81

    draakje81 Lid

    1 okt 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    hoi meiden,

    Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie. Heb PCO. Dat houdt in dat je geen tot zelden een eisprong heb. Ik ben gelukkig al na 5 maanden naar het ziekenhuis gegaan. Ook ik heb een belgische ha en die stuurde mij ook meteen door. Gelukkig heb ik een ha die fijn meedenkt en snapte dat ik het niet op vond schieten. Bij de gyn hebben we gewoon gezegd dat we een jaar bezig waren (dat weten ze toch niet) en toen bleek het ook bij mijn man niet goed te zijn. Zo zie je maar, ik ben blij dat we meteen naar de gyn zijn gegaan, anders hadden we nu nog liggen sukkelen.

    Heb nu 4 IUI behandelingen achter de rug waarvan ik bij de 2e zwanger was en een mk heb gehad.

    Ik wens iedereen succes en zou iedereen aanraden, als je er zelf klaar voor bent, op tijd naarde gyn te gaan.
     
  15. mik

    mik Bekend lid

    13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey lovecouple
    hier wordt ook flink gesukkeld, ben in december 2007 gestopt met de pil
    ben nu al met al 10 weken niet ongesteld geweest
    loop al wel bij gyn, omdat ik paar weken geleden 2 postieve testen had.
    dit scheen vlgs gyn te maken te hebben met dat ik op dat moment net een eisprong had en dan heb je het hormoon hcg ook in je bloed
    ik heb toen 10 dagen lang hormoonpillen moeten slikken, en ben daar woensdag mee gestopt.
    volgens de gyn is het een prop slijmvlies wat in mijn baarmoeder zit, wat er niet uitkomt.
    nu moet ik 22 sept terug naar ziekenhuis om te kijken of alles weg is.
    het is gewoon frusterend en voel hetzelfde als jij.
    ik zie zoveel mensen om me heen die zwanger worden en zo, aar probeer er toch niet altijd mee bezig te zijn
    soms lukt dat heel goed maar zeker niet altijd.
    wens je veel succes toe, hoop dat het allemaal snel mag gebeuren
    xxx marieke
     
  16. Maar29

    Maar29 Fanatiek lid

    9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hey meiden,

    Was even benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

    Ik heb van het weekend met mn vriend afgesproken dat we tot eind van het jaar doorgaan zoals we nu doen en als er dan nog geen zwangerschap is, dan gaan we verderop.

    Is wel een lekker idee. Ergens geeft het een soort van rust of zo. Heel apart eigenlijk...

    XXX
     
  17. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hoi,hoi,
    Ja ook hier wordt er gesukkeld, ik laat me er ook niet te veel door leiden, maar toch sommige vrouwen worden al zwanger door naar een kinderwagen te kijken, zo lijkt het dan he!

    Maar goed nog een ronde en als het dan niet lukt gaan we dokteren!

    Groetjes en veel succes
    *btw ik ben niet aan de pil geweest slechts een hele korte periode zo rond mijn zestiende.
     
  18. Sieb

    Sieb Actief lid

    1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi allemaal,

    Ik ben in oktober 2007 gestopt met de pil. Tot nu toe nog steeds niets. Ik ben wel elke keer ongesteld geworden maar wel onregelmatig:

    37, 30, 34, 31, 36, 34, 33, 38, 30 en 31 dagen.

    Ik besef dat ik het geluk heb dat ik wel ongeveer elke cyclus menstrueer maar het is allemaal zo frustrerend! Om me heen de één naar de ander zwanger, ik probeer elke keer heel blij voor hun te zijn maar toch klinkt er ergens achter in mijn hoofd, waarom ik niet....

    We zullen de moed er maar in houden en hopen dat we allemaal een keer een positieve test hebben.
     
  19. Maar29

    Maar29 Fanatiek lid

    9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    We zitten aardig in hetzelfde schuitje, zo te zien!
    Wel fijn dat iémand me begrijpt, want m'n vriend zegt telkens: "maak je nou niet zo druk" en "het komt vanzelf", maar das natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan... ha ha.

    Buikvlinder: mag ik vragen hoe lang jij al bezig bent dan?

    XXX
     
  20. belinda203

    belinda203 Bekend lid

    23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Hier nog een sukkelaar. 8)
    Ik ben in januari dit jaar gestopt met de pil,in februari nog redelijk snel ongesteld geweest en daarna bleek in zwanger te zijn.Helaas een mk gehad na 9 weken,en daarna is het tobben geblazen met mijn cyclus.Momenteel zit ik op dag 55,maar nog steeds niks.Zwanger ben ik ook niet aangezien ik in de tussentijd 2 negatieve testen heb gehad.
    Ik maak me aan de ene kant geen zorgen en ga ervan uit dat ik een periode oversla.Mijn vriend wil dat ik naar de dokter ga omdat het niet normaal zou zijn.Hoe snel gaan jullie naar de huisarts met jullie vragen en onzekerheden?
     

Deel Deze Pagina