Wie veel afgevallen (+30 kilo) en wat deed dat met je huid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    De titel zegt het al........wie is er wel eens 30 kilo of meer afgevallen en wat deed dat met eventueel huidoverschot?
    En hoe lang heb je over het gewichtsverlies gedaan?

    Ikzelf ben nu 12 kilo kwijt na de geboorte van mijn dochter en wil dus eigenlijk nog zeker 20 kilo eraf.
    Het gaat vrij langzaam bij mij maar dat vind ik niet erg. (ik doe verder geen shakes ofzo, gewoon gezonder eten en meer bewegen)
    Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie "vel" gebleven is na zoveel gewichtsverlies. :)
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Ik ben in een aantal jaren tijd ook zo'n 30 kg afgevallen. Mijn borsten zijn ietwat gaan 'hangen' (gek genoeg is dat bij mij de eerste plek waar vetweefsel verdwijnt :p ), mijn buik bestond uit een 'two-packje' zal ik maar zeggen haha en ook mijn bovenarmen zijn wat slapjes. Maar ach, je hoort mij niet klagen hoor... Ik ben heel blij en trots dat ik zoveel kilo's ben kwijtgeraakt! Op eigen kracht, zonder dieet, ook gewoon door gezond te eten en veel te bewegen. Knap van je dat je al zoveel bent afgevallen!!! 12 kilo is echt al een hele prestatie :)
     
  3. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik sta nu op -35kg en qua hangend vel valt het wel mee, heb wel een beetje van die kipfiletjes onder mijn armen maar niet extreem veel. Heeft ook met je leeftijd te maken zeggen ze. Hoe jonger je bent hoe meer je huid zichzelf strak trekt.

    Ik kom van 123kg dus een model figuurtje zal ik nooit krijgen maar hangend vel heb ik godzijdank niet zo extreem.
     
  4. biancs

    biancs Fanatiek lid

    12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    -60 en het is 3x niks.. Flink last van overschot op mijnbuik. Armen en benen vallen mee. Bovenbenen zijn wat erger er aan toe. Ik heb het geaccepteerd, ik sport en meer dan dat kan ik er niet aan doen. Heb zelf een maagverkl. gehad en het overgewicht was in 10 maanden weg. Nu 6kg aangekomen na zwangerschap en probeer terug te gaan naar 74/72kg

    Correctiehemdjes zijn mijn grootste vriend.
     
  5. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik krijg hier wellicht ook mee te maken, als ik groen licht krijg, laat ik een maagverkleining doen. Maar wat ik me afvraag: kan je er niet een operatie voor krijgen? Of word dat niet (altijd) vergoed door je zorgverzekeraar?
     
  6. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ben nu 23 weken bezig met afvallen met behulp van een programma bij de sportschool en ik zit nu op -26.7 kg. ik heb nu nog niet echt last van overtollig vel, wel is alles slapjes. ik ben er ook nog lang niet, dus ik denk dat ik er wel last van ga krijgen.
     
  7. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Van wat ik gehoord heb moet het tot je knieen komen wil je vergoeding krijgen. Wat ik ergens ook wel weer snap.

    Langzaam afvallen geeft minder kans op overtollig vel. Maar bij zwaar overgewicht ga je het gewoon niet tegen houden. Huid is voor langere tijd flink opgerekt.
     
  8. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    ik ben in totaal 75 kg verloren
    heb amper vel overlast heb veel geluk gehad
    mn borsten zijn wat gaan hangen maar ja dat deert niet
    ik heb onwijs veel gesport maar moest helaas stoppen straks in september mag ik weer proberen
     
  9. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Ik ben ruim 40 kilo afgevallen in een jaar tijd én heb daarna een kind gekregen. Mijn huid is goed gebleven. Ik heb wat groeistriemen van toen ik zwaar was, maar die vind ik niet lelijk. Het zijn er ook niet veel en de kleur wijkt niet veel af van de rest van mijn huid. Lubberbuik heb ik gewoon echt geen last van, dat zijn de genen denk ik. Ik heb wel hangende borsten, maar dat had ik al toen ik nog maar 14 was ofzo :p Ook genen :D
     
  10. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb ook begrepen dat ze het soms vergoeden wanneer je van die smetplekken krijgt?
     
  11. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ok, heel verschillend dus eigenlijk. :)
    Bedankt voor jullie reacties...en wat KNAP dames!

    Zijn er eigenlijk dingen die je kan doen om het huidoverschot zo veel mogelijk te voorkomen? (buiten het versterken van je spieren)

    Zelf ben ik vooral bang voor een hangbuikje en ik heb ook hier en daar wat kleine rimpeltjes op mijn bovenbenen.
    Maar goed.....ik wil zeker nog 20 kilo eraf dus ik hoop maar dat het zal meevallen.
     
  12. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Ze zullen er alles aan doen je geen vergoeding te geven. Dus dan zul je eerst zalfjes etcetc krijgen.

    Tegenwoordig is het echt ontzettend moeilijk een vergoeding te krijgen ze doen er extreem moeilijk over en regels zijn heel erg aangescherpt.
     
  13. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Dat is per persoon zó verschillend.
    Deels erfelijk bepaald, maar ook hoe lang de huid uitgerekt is geweest en of je rookt enz.
    Hier 55 kg afgevallen en huid was slapjes, maar niet dramatisch. Voor het mooie zou ik zeker wel een buikwandcorrectie en borstvergroting willen wat helaas ook wel uit eigen zak betaald zal moeten worden.
    Ben al aan het sparen ;)
    Maar nu weer zwanger dus zal er ook wel weer het nodige aankomen ;)
     
  14. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een enorm slappe huid op mijn buik.
    Ik heb ook altijd gezegd dat ik ook een buikwandcorrectie wil, maar dat wil ik niet meer nu ik het bij mijn vriendin heb gezien.

    Zij had na 5 zwangerschappen waaronder een 3-ling een huidflap tot over haar kruis. Ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen met veel pijn, drains en een ontstoken navel (zéér pijnlijk!).
    Het resultaat is best mooi als je het litteken van heup tot heup niet meerekent.

    Het is een zware buikoperatie die niet onderschat moet worden!
     
  15. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Een echte buidwandcorrectie voel ik zelf ook niet zoveel voor hoor...maar heb wel eens vaker van Bodytite gehoord en dat spreekt me dan wel weer heel erg aan... :)

    Ik kan hier alleen niet zoveel ervaringen over vinden want volgens mij is het een vrij nieuwe behandeling.
     
  16. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Het is zeker heel erg heftig. Er zit bij de screening ook niet voor niets een psychologisch onderzoek om te kijken of je stabiel genoeg bent om het allemaal wel aan te kunnen.
     
  17. Astre

    Astre Niet meer actief

    Ik ben dan 'maar' 27 kilo afgevallen en ik heb nauwelijks ergens last van. Mijn borsten hebben wel wat weg van hamlapjes, maar jarenlang borstvoeding geven zal ook wel een rol hebben gespeeld. Een goede beha doet wonderen :D. Onder mijn buik heb ik wel een klein flapje, maar deze komt nog onder mijn slip (mits deze wat meer stof bevat dan drie touwtjes garen....).

    Het valt hier reuze mee en succes met afvallen!
     
  18. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Bijna 60 afgevallen en wel een vergoeding gekregen. Het hing dan wel niet op mijn knieen maar zowel benen billen en buik hingen enorm, borsten zijn in verhouding nog wel bijgetrokken maar t'is niet meer wat t ooit was..

    De operatie was idd vrij heftig.. ben 8 uur geopereerd 4 drains heb een litteken rondom had een open wond aan de achterkant die niet dicht wilde, 2 wonden aan de zijkanten die open bleven. Maar het resultaat is wel heel mooi geworden..
     
  19. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier ook op in de wacht voor een maagverkleining donderdag heb ik de screening en maandag de uitslag maar om het even op de correctie te hebben je komt misschien in aanmerking als je huid 10cm overhangt smetplekken is geen reden voor een buikwandcorrectie daar over zeggen ze dat je het dan maar beter moet schoonhouden enz dit is wat ik afgelopen dinsdag heb gehoord. Het enige wat je kan doen is flink sparen het kost tussen de 3000 en de 7000 euro afhankelijk van hoeveel huid overschot, maar in de meeste gevallen valt het wel mee is ons verteld
     
  20. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Bij wie ben jij verzekerd en hoelang is het geleden ik wil zoveel mogelijk info hier over want misschien is het voor mij een optie om over te stappen hiervoor ;)
     

Deel Deze Pagina