wie verstand van ovutesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door knorretje21, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandy25

    sandy25 Actief lid

    30 jan 2008
    330
    0
    0
    Hoi,

    sorry dat ik me er tussen in meng, maar ik ben eergisteren begonnen voor het eerst met ovu.testen heb die van de kruidvat. Eergisteren gaf de 1e test 2 streepjes het eerste vakje was lichter als het 2e vakje.

    Nu is mijn vraag hoelang van te voren beginnen jullie met testen want eergisteren moest ik nog 8 dagen wachten op ei, kleurt het 1e streepje altijd of is dit echt alleen als je ei bijna komt.

    Snap de uitleg van die testen niet echt.

    alvast bedankt.
    groetjes
    sandy
     
  2. KellyMichelle85

    21 jul 2008
    29
    0
    0
    Reisverkoopster
    Amsterdam
    Hoi natas,

    Ik zou je die van predictor kunnen aanraden. Toen ik die gebruikte was hij eerst een aantal dagen echt negatief en in ene zwaar positief 2 dikke strepen. en dan elke dag op hetzelfde tijstip testen en 4 uur van tevoren niet plassen

    Succes!
     
  3. KellyMichelle85

    21 jul 2008
    29
    0
    0
    Reisverkoopster
    Amsterdam
    Hoi Natas,

    Ik heb eens die van predictor gebruikt en die kan ik je echt aanraden.

    De eerste paar dagen steeds negatief en toen ineens zwaar postitief 2 dikke strepen. 4 uur van tevoren niet plassen en elke dag op hetzelfde tijdstip.

    Succes he
     
  4. KellyMichelle85

    21 jul 2008
    29
    0
    0
    Reisverkoopster
    Amsterdam
    Hoi natas,

    heb gereageerd op je vraag maar kan mijn antwoord steeds niet terugvinden dus nog maar 1 keer proberen. ik zou je die van predictor aan willen raden die was bij mij eerste paar dagen negatief en toen echt zwaar positief. Duidelijker kon niet
     
  5. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ow ij staat er nu 3 keer maarmaakt niet uit :)
    wil nu alleen even geen geld meer utgeve aan ovutesten :) maar bedankt voor d tip voor als ikze ooit nog nodg hebt hoplijk niet :)
     
  6. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    nou dames bij mij i het probleem opgelost heb nu een echte vette positieve ovuest van ja deze testen :)

    de T lijn is donkerder dan de controlelijn dus niet te missen :)

    nu de vraag wanneer kn k het beste sex hebben dan ? als vriend lief thuis kom? of gewoon zoals alijd laat in de avond?
     
  7. stephanie24

    stephanie24 VIP lid

    22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo meiden,

    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige onzekere miep ben hier :S

    Zelf ben ik (eerste ronde) begonnen met ovutesten van babyboom.

    Misschien weet iemand hier antwoord op:
    Maandag begonnen met testen, eerste twee waren heel licht, toen steeds iets donkerder, maar nog wel wat lichter dan de teststreep,

    Goed teken? Of is het toeval? Lichaam moet ws nog wel ontpillen en zo.

    Groetjes!
     
  8. stephanie24

    stephanie24 VIP lid

    22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mooi, positest! :D
    Volgens mij ben je dan 24 tot 48 uur daarna meest vruchtbaar, dus kan wanneer je zin hebt... ik zou manlief meteen aan het werk zetten hahaha
     
  9. Maribomba

    Maribomba Lid

    28 jul 2008
    57
    0
    0
    Hai,

    Ik ben ook voor het eerst begonnen met de ovutesten. Ik las dat het beter is om het niet met ochtendurine te doen. Beter tussen 10:00 en 16:00 uur. Ik heb het zelf nu twee dagen rond 12:00 uur gebruikt. Wanneer testen jullie eigenlijk? Is er iemand die twee keer op een dag test?

    Groetjes
     
  10. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik test altijd rond 1 uur en doe er nooit meer dan 1 per dag... wel elke dag rond hetzelfde tijdstip
     
  11. Ellenk

    Ellenk VIP lid

    Op de mijne staat tussen 10.00 en 22.00
    Ik doe altijd om 18.00 uur als ik terug ben van mijn werk.
     
  12. sandy25

    sandy25 Actief lid

    30 jan 2008
    330
    0
    0
    ik test tussen 17.00 en 18.00 ligt eraan hoe laat ik thuis ben van werken en test maar 1x

    eens zien hoe het er straks uitziet
     
  13. zwangerworden

    zwangerworden Bekend lid

    29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Ik heb ook een vraagje. Ik ga morgen beginnen met testen omdat ik graag wil weten wanneer mijn ei er is. Ik heb alleen een hele onregelmatige cyclus en weet dus niet wanneer ik zou moeten beginnen met testen. En als ik begin moet ik dan de hele cyclus door testen. (Dit zou me namelijk wel een 50 testen kunnen kosten)

    Heeft iemand een tip? Ik voel mijn ei niet.

    Groetjes
     
  14. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    hi, ik wist ook niet hoe lang mijn cyclus zou worden. voor de pil 38 dagen. ben voor de zekerheid op dag 10 begonnen, en op dag 31 ei gevonden, dus heel wat testen moeten doen. heb die dipsticks van matcare, kost iets van 12.70 voor 10 ovutesten en 2 zwangerschapstesten. je zult er zeker geen 50 nodig hebben. meestal heb je geen eisprong als je cyclus langer dan 5 a 6 weken is. gelukkig bij mij toch nog gevonden. ovutesten zijn echt ideaal.
    succes ermee!
     
  15. sandy25

    sandy25 Actief lid

    30 jan 2008
    330
    0
    0
    @ zwangerworden

    Wat is je cyclus, als je uitgaat van 28 dagen dan moet je beginnen op dag 9 dus je had gisteren mogen beginnen.
    zeg even wat je cyclus is
     
  16. zwangerworden

    zwangerworden Bekend lid

    29 jul 2008
    502
    0
    0
    @ Sandy, wist ik het maar :(
    Ik heb dus een erg onregelmatige cyclus en kan dus niet goed inschatten wanneer het ei er zou moeten zijn...

    Ik schrik wel een beetje van de reactie van Madelon84 want ik heb net een cyclus van 6 weken achter de rug en

    geen eissprong is geen kans op zwangerschap! :(
     
  17. sandy25

    sandy25 Actief lid

    30 jan 2008
    330
    0
    0
    dat is wel heel erg jammer als je het niet goed kan bijhouden.

    Is het altijd onregelmatig, of is het omdat je pas gestopt bent met de pil.

    wanneer ben je dan voor het laatst ongi geweest dan.

    Ik zou vandaag anders beginnen met testen of morgen want na 10 uur moet je niet meer testen.

    welke ovu testen gebruik je?
     
  18. ilonaa

    ilonaa Bekend lid

    9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    [quote="zwangerworden

    Ik schrik wel een beetje van de reactie van Madelon84 want ik heb net een cyclus van 6 weken achter de rug en

    geen eissprong is geen kans op zwangerschap! :([/quote]

    Hoi,

    Ik heb ook een lange cyclus van 6 weken en mijn vorige zelfs 7.
    Deze cyclus heb ik een positieve ovu-test gehad op dag 28.
    Vandaag even gekeken wat de test zou doen en die was heel licht dus er is zeker een lh-piek gevonden.
    Dus nog geen zorgen!

    Ik ben bij de gyn geweest en krijg 3sept mijn uitslagen van de onderzoeken en ook die van mijn vriend.
    Ik heb nu al wat meer hoop door de positieve ovu-test.
    Dus flink geklust en nu maar afwachten op positief bericht.
    Misschien 3 sept al?

    veel succes
     
  19. Ellenk

    Ellenk VIP lid

    Ik ben de eerste keer met testen begonnen op 2,5 week voor het einde van mijn kortste cyclus. Als je echt heel zeker wilt weten begin je 3 weken voor het eind van je korste cyclus.
    De gemiddelde tijd na ei is 14 dagen tot nod.
    Zo kwam ik er achter dat het bij mij 13 dagen is.

    Succes allemaal.
     
  20. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    @ zwanger worden, ik wou je niet laten schrikken :(
    maar dit staat in de boeken namelijk. ben er zelf ook wel een beetje van geschrokken omdat mijn cyclussen ook altijd langer waren. maar ik heb ook een ei gevonden op dag 31 notabene dus no worries.
     

Deel Deze Pagina