Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat fijn dat het leek mee te vallen. Nog altijd fijner om helemaal niets opvallends te zien, maar dit is verder best oke.
    Heel leuk dat je haar zoveel voelt!
     
  2. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wat fijn dat het toch niet heel heftig is en dat ze er 100 mee kan worden. Kan het niet uiteindelijk dichtgroeien?

    Hier gaat het nog steeds met ups en downs. Er zijn dagen dat ik me redelijk voel en dagen dat ik me erg slecht voel. Zijn nu op vakantie en heb toch wel aardig last van mijn heupen en de vermoeidheid. We hebben dinsdag nog een echo gehad, alles zag er erg goed uit en wij krijgen een jongen en een meisje. Echt super leuk. Ons dochtertje was helemaal in de wolken en zij was ook de gene die het ons mocht vertellen. Erg leuk gedaan van de echoscopiste. 29 juni alweer de 20 weken echo, wat gaat het toch hard. Hoop wel dat ik me snel beter ga voelen, anders worden het nog heftige maanden.
     
  3. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het hier met iedereen?
     
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier gaat alles goed! Aankomende zondag tikken we de 16 weekjes weer aan en vorige week hebben we ook de geslachtsbepaling gehad; we krijgen een jongetje! De kleine man doet het hartstikke goed, erg bewegelijk ook en de vk was zeer tevreden. Zelf moet ik sinds een paar weken wel een stapje terug doen al ivm wat harde buiken, maar met de juiste balans tussen rust en druk bezig zijn, zijn deze inmiddels alweer een stuk minder gelukkig.

    En hoe gaat het bij jou, Selina? En natuurlijk bij de rest van de meiden?
     
  5. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij hebben afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad. 1 niertje was 0,4mm groter dan zou moeten en placenta ligt erg laag, tegen de uitgang aan. Dus met 32 weken nog een echo. Verder was alles goed met de kleine meid. Geschat gewicht was 356 gram.

    Inmiddels bijna alles al in huis, inclusief een doos vol wasbare luiers. Moeten alleen nog een babyfoon aanschaffen.

    Qua werk, nog 2,5 week en daarna nog 2 weken van alles en nog wat. En daarna ben ik lekker vrij.
     
  6. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Hier gaat alles rustig. Dame groeit goed en beweegt goed. Verder alleen veel last van maagzuur, kuitkramp en een lage bloeddruk.
    6 juli hebben we weer een echo samen met de cardioloog. Dat is nu nog even afwachten.
     
  7. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    Ha dames, wat gaat het vlug zeg! Fijn dat alles meestal goed gaat met jullie baby's, al is het pittig voor mama. Toch? Kunnen jullie er ook van genieten?

    Ik heb de laatste (denk ik!?)!zwangerscjap bewust genoten van alles en af kunnen sluiten met fijne bevalling en kraamtijd.
    Het gaat nu ook goed met ons! Wel heeeeel druk. Onze oudste gaat sinds een maand naar school en vindt dat heel leuk gelukkig. De middelste krijgt daardoor wat meer individuele aandacht en groeit zo hard! Onze jongste is een tevreden baby, dankzij medicatie tegen reflux en dankzij alle liefde van broer en zus, hihi!
    We hebben nog even zomervakantie en dan ga ik weer aan het werk. Spannend!
     
  8. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ho, ik heb geen berichten meer gekregen van dit topic. Wat fijn dat het met iedereen goed gaat!

    Hier vorige week eerste uitslag van de klinisch genetica gekregen: geen mono- of trisomieen, geen fragiele X en geen stofwisselingsziekte. Op zich hadden we dit al verwacht, de klinisch genetica had al aangegeven dat ze vermoedde dat het probleem eerder op gen-niveau zou liggen dan op chromosoom-niveau. We gaan het zien, in oktober krijgen we de 'echte' uitslag. Duurt nog even dus.

    Ik heb het wel heel moeilijk gehad vorige maand. Het was toen een jaar geleden dat mijn man had aangegeven toch voor nog een kindle te willen gaan en nu is het zo anders... Ik heb ook echt geen idee of het er nog van gaat komen, ik hoop heel erg van wel. Maar eerst moeten we zelf in rustiger vaarwater komen en de uitslag afwachten.
     
  9. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dames lees al ff met jullie mee, hier gaan we ook voor een 3de.. spannend.
    Iemand die de kids ook zo kort op elkaar heeft? zie onderschrift
     
  10. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier gaat alles redelijk. De misselijkheid is eindelijk over, maar heb nu erge last van mijn bekken. Word daar elke week ook voor behandeld. Mijn lijf vindt het zwaar 2 van die frummeltjes in mijn buik. Heb gelukkig wel weer wat meer energie. Ben momenteel erg onzeker of we het wel redden met 4 kinderen en alles wat ik er over lees maakt dat niet echt beter. Ben wel al over de helft dus hoop dat ik er snel toch nog vertrouwen in ga krijgen.
     
  11. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    Hoi jabinca, spannend en leuk dat jullie er voor gaan! Wij hebben de kindjes ook best vlot na elkaar maar niet zo snel als jullie. Is het een bewuste keuze?

    Selina, denk dat ik je me twijfels of onzekerheid goed kan voorstellen. Waar zie je tegenop?

    Wij zijn voor het eerst alle vijf op vakantie. De auto was afgeladen vol, haha! Kleintje is al 11 weken....
     
  12. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zeker een bewuste keuze anders zaten we nu niet in ronde 1
    Maar we hebben de wens voor 3 kinderen maar vinden deze tijd ook heel pittig. Willen dus zo snel mogelijk uit die babytijd zijn. Vanaf 6 maanden vind ik het allemaal veel leuker. Klinkt ook wel weer heel makkelijk besef ik me. We hebben op nummer 1 1.5jr moeten wachten dus bij de 2de zijn we met 9 maanden er weer voor gegaan.
    Ronde 2 was het al raak, niet helemaal verwacht maar wel ons 'ideaalbeeld'. Manlief en ik hebben enorm veel steun aan elkaar en vertrouwen erop dat wij ook de 3de aan kunnen zo kort op elkaar.
     
  13. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    Jabinca, dat je elkaar steunt lijkt me heel belangrijk en echt veel schelen. Ik weet niet of ik het extra zwaar vind door het kleine leeftijdsverschil. Eerste jaar van een kindje vind ik sowieso intensief door weinig slaap etc. Daarna vind ik andere zorgen weer groter worden en kun je daarom soms gesloopt zijn, haha. Nee, lekker positief dit. Ik geniet er gelukkig ook vooral veel van!
    Maar merk wel
    dat drie anders is dan twee. Paar dagen geleden met spoed naar huisarts en ziekenhuis omdat baby koorts had en suf werd. Gelukkig bleek er niks ernstigs, ze is flink ziek geweest door een virus. Maar dan merk je wel dat je met drie meteen praktische problemen hebt: opvang of oppas, je slaapt vaker slecht omdat er vaker iets is etc.
    Niet erg, maar wel intensief.

    Marb, ik heb je bericht op de een of andere manier gemist! Sorrry dat ik niet gereageerd heb. Heftige gesprekken zullen julllie gehad hebbben toen de uitslag kwam. En nu nog lang wachten op de grote uitslag. Gaan jullie nog naar de vs? Studiejaar afgerond?
     
  14. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja Anemoon, dat zal ongetwijfeld. Heb je kinderen dan kost het je energie, zorgen, slaap etc. Maar we krijgen er zoooo veel voor terug.

    Dames ik vind het wel erg rustig hier.. jammer
     
  15. Dana81

    Dana81 Lid

    30 jun 2017
    8
    13
    3
    Vrouw
    Ik schrijf mee op een ander gedeelte van dit forum. Maar hier ook de wens voor een derde kindje. Nu in ronde 5.
     
  16. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Jabinca, welkom hier! Wat spannend dat jullie voor een derde gaan, maar wel heel leuk!
    Hier liggen de kindjes qua leeftijd niet dicht op elkaar straks en is het grootste verschil 9 jaar. Mijn dochtertje word 9 jaar drie maanden voor de baby komt en mijn zoontje wordt aankomende vrijdag 6. Ik kan dus helaas niet meepraten over kindjes kort op elkaar.

    Dana, jij ook welkom hier! Wanneer is je NOD? Spannend hoor!

    Selina, ik denk dat je twijfels en onzekerheden niet meer als normaal zullen zijn. Je gaat straks toch van twee kindje naar ineens vier, dat is toch wel wat. Waar zie je het meeste tegenop? Praat je er ook wel over met je vriend?

    Marb, hebben jij en je man het niet meer gehad over een derde, of is het nog ter sprake gekomen de afgelopen tijd? Dikke knuffel voor jou iig, je hebt nog een lange wacht voor de boeg en dit is dan ook niet niks.


    Hier gaat alles rustig aan! We tellen langzaam af naar de 20 weken echo over twee weken, vind dat toch wel weer spannend worden al maak ik me ergens niet zo heel druk. Ondertussen geniet ik lekker van het bewegen in mijn buik, de kleine man wordt steeds meer aanwezig! Zo mooi om te voelen. :D
     
  17. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Jairy, Ik zie vooral op tegen de nachten en de dagen dat ik alleen ben met 4 kinderen. Mijn man begint 1 september bij een nieuwe werkgever en heeft dus weinig vakantiedagen om in te zetten. Dus dat is even slikken, maar ook dat zien we wel weer.

    Jabinca, welkom. Onze eerste 2 schelen 20 maanden, dus redelijk dicht op elkaar. Hadden graag nr 3 dichter er op willen hebben, maar dat heb je helaas niet altijd voor het zeggen en nu komen nr 3 en 4 in 1 x. Wij hebben erg makkelijke kindjes, dus ze hadden allemaal wel dichter op elkaar kunnen komen.

    Annemoon, dat was schrikken als de kleine zo ziek wordt. Gelukkig dus niks aan de hand. Is jullie dochter weer helemaal de oude?

    Heb vooral geen energie om te reageren. Maar zal proberen meer te posten.
     
  18. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Het is gewoon raak! Woensdag nod maar gistr al een zichtbare streep. Eind maart uitgerekend zoals t nu lijkt, geweldig maar ook zo spannend.
     
  19. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Jabinca, Wauw gefeliciteerd! Zeker spannend maar komt vast helemaal goed.
     
  20. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Ik klets ook graag mee als dat oké is! Wij hebben ook plannen voor een derde.. Op dit moment trotse ouders van een dochter (4) en zoon (2). Het kriebelt al een tijdje. Wat er vooral nog speelde, zijn de praktische bezwaren: We wonen in een gezellige (normale, niet zo heel grote) eengezinswoning, met 3 slaapkamers en geen uitbreidmogelijkheid tot een 4e kamer. Wij hebben wel de wens om in de toekomst te verhuizen, maar dat zit er voorlopig nog niet in. (lees: de komende 1 a 2 jaar zeker niet, daarna weer verder kijken naar de mogelijkheden). Liever willen we beginnen aan een derde niet zo lang op zich laten wachten! En daar komt nog bij kijken: Is het haalbaar, niet te druk?

    Inmiddels heb ik al deze praktische bezwaren al een paar maanden op me in laten werken en vervagen die gevoelens steeds meer. Het enige wat ons nu nog in de weg staat om er direct voor te gaan, is mijn stage t/m eind november. Daarna kunnen we. Dus nu nog even 4 maandjes engelengeduld :):rolleyes: En wat is dat moeilijk zeg, geduld! Haha. Liefst zou ik er nu meteen weer voor gaan. Maar goed, ik probeer mijn gevoel maar even te sussen met wat voorpret op ZP door lekker mee te lezen en schrijven.

    Ik vind het ook wel weer heel spannend moet ik zeggen, want, hoe lang gaat het duren voor het raak is? Bij de eerste was dat vrij snel, 3 rondes. Maar bij de tweede had ik hele lange cyclussen, waardoor minder vaak een eisprong en ook nog een miskraam tussendoor. Dus toch wel 7 maanden verder voor het raak was. Ik weet dat dat voor sommigen niet als lang klinkt, maar zo voelde dat met die miskraam erbij voor mij dus wel. Ik hoop maar gewoon dat alles soepel verloopt maar dat is altijd afwachten.
     

Deel Deze Pagina