Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    958
    57
    28
    Wauw jabinca! Gefeliciteerd. Heel fijn, zo snel. Gelukkig heb je even de tijd om tr wennen.

    Selina, ik kan me die onzekerheid goed voorstellen. Zeker als je niet goed in je vel zit door zwangersxhap en moe bent. Uiteindelijk kun je heel veel aan, maar het zal wel heel wat van je vergen. Zal ook behoorlijk afhangen van de start van jullie tweeling. Leuk voor je man wel! Hier nog een man zonder baan helaas.

    Kleine meid is gelukkig weer beter en wij weer bekomen van de schrik. Nu lekker vakantie aan zee!
     
  2. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    958
    57
    28
    Spannend ook voor jullie deetje! Ook ik was elkenkeer enorm ongeduldig...wat voor opleiding doe je?
     
  3. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Zeker spannend! Ik doe de opleiding tot paraveterinair. Zie dat jouw kindjes ook vrij vlot op elkaar zitten. Leuk! Hoe bevalt het? Is het echt zoveel drukker dan 2 kids of gaat nummer 3 gewoon al een beetje makkelijker mee in het gezinsritme? Ben echt heel benieuwd hoe druk ik het ga vinden namelijk.
     
  4. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    958
    57
    28
    Ja ik ben blij met leeftijdsverschil. Heb wel intensieve zwangerschappen gehad en daarom weinig tijd gehad om zelf fysiek bij te tanken.

    Op dit moment doet de derde niet echt mee in het ritme. Vond dat bij de tweede ook pas komen rondom het meer vast gaan eten. Wat wel scheelt is dat we al een goede samenwerking hebben, bijv rondom spitsmomenten maar ook qua praktische dingen in huis.

    Ik ben heel blij met het middagdutje van de tweede. En de oudste gaat net naar school. Dat maakt dat het me lukt om alledrie ook wat individuele aandacht te geven. Dan zijn er "maar" twee kinderen wakker of thuis en dat is echt even anders en leuk. Straks met werk, kdv en school weer een nieuwe balans vinden.

    Dus ja, vind het nu wel echt druk, maar dat zijn een baby, peuter en kleuter ook, haha. En dat vond ik toen onze tweede drie maanden oud was ook.
    De interactie tussen de kinderen en de balans zijn erg mooi en maken dat ik erg blij ben met drie. Hoewel het een beetje kriebelt voor een vierde, verkoop ik toch al een aantal babyspullen

    Wat lijkt je vooral druk aan drie kinderen deetje?
     
  5. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ja klinkt ook eigenlijk allemaal heel logisch. Het is natuurlijk ook gewoon hectisch, drie jonge kinderen. Ik heb nu met 2 kindjes al dagen dat het thuis zo druk is, van die spitsmomenten waarbij ze elkaar in de haren vliegen of gewoon erg dwars zijn haha. Dat zijn de momenten dat ik weleens denk van, en dan straks nog (als dat ons gegeven is) een derde erbij :D:rolleyes: Maar is zie ook vooral de leuke kanten hoor, daarom weerhoudt het mij er ook niet van. Ik roep al van kind af aan dat ik graag 3 kids zou willen, en het idee maakt me ook gewoon ontzettend vrolijk. Jij dus al weer gedachten aan nummer 4 Haha! Nou Ja, wie weet zou dat bij mij ook wel zo zijn. Zeg nooit nooit. Maar eerst maar eens uitkijken naar de derde.
     
  6. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    958
    57
    28
    Hoe gaat het met jullie?
     
  7. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    He, ik snap er niets van. Ik krijg gewoon geen notificaties meer van dit topic... Sorry, sorry!


    Hier hebben we de beslissing uitgesteld totdat we de uitslag hebben van de onderzoeken van de oudste. Als dat iets erfelijks blijkt dan is de keuze toch wel gemaakt denk ik. Zo niet, dan moeten we kijken. Feit blijft dat het voor mijn man een behoorlijke klap was dat we twee 'special needs' kinderen hebben, wat dus betekent dat het voor ons nog veel langer zwaar zal blijven dan alleen als ze heel klein zijn.
    Ik ben bereid dat aan te gaan, omdat ik een diepe wens heb voor nog een kindje. Maar ik snap wel dat hij veel meer beren op de weg ziet, simpelweg omdat het voor hem niet per se hoeft.

    Ik vond het in juni vooral heel moeilijk. Als ik terugdacht aan een jaar geleden, dat hij net had gezegd dat hij toch wel wilde. Die blijdschap...
    Maar misschien komt onze tijd nog. Wel is het natuurlijk zo dat onze dames steeds ouder worden, ze zijn nu 8 en bijna 7 (nou ja, in november). Ik vind dat juist wel leuk: weer zo'n kleintje. En we zijn er jong genoeg voor (34 en 35, kan best nog wel dus). Maar voor mijn man is dat een extra drempel: dan zitten we nog langer in de tijd met kleine kinderen. Nou ja, de tijd zal het ons leren. Wie weet mag ik ooit hier weer positief nieuws neerzetten ;)
     
  8. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Ik krijg ook geen meldingen meer. Best jammer.

    Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Vorige week 2 dagen aan de ctg gelegen, omdat ik haar niet zo goed voelde. Maar ze deed het nog hartstikke goed.
    Sinds deze week ben ik met verlof en het lijkt wel of ik het dubbel indruk heb. Nee valt best mee, maar slaap slecht en in de ochtend kan ik rustig tot 10u blijven slapen.
    Nu lig ik ook op de bank, omdat ik niet in slaap kan komen.
     
  9. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Het is rustig hier..

    Ik ben in ieder geval aan het aftellen nu. De datum voor de keizersnede staat gepland. Nu nog even volhouden.
     
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wauw, bijna zover! Hoe gaat het? Waarom krijg je ook alweer een keizersnede?
     
  11. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Spannend BJ! Ik kan ook bijna gaan aftellen, krijg nu al regelmatig de vraag hoe lang het nog duurt. Ik ga maar uit van 42 weken, dan kan het alleen maar meevallen. Eerst over 2 weken kijken of madam gedraaid is, want vorige week lag ze nog in stuit.
     
  12. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Inderdaad spannend, BJlover! Nog heel even en dan is jullie meisje er!

    Saz, hopelijk is de kleine straks lekker gedraaid. Hoe voel je je verder?


    Hier inmiddels 28 weken alweer en afgezien van wat bekken/stuit en onderrug klachten mag ik absoluut niet klagen. Gisteren genoten van een mooie 4D echo van ons kleine mannetje, we zijn helemaal verliefd!
     
  13. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Ik voel me verder prima hoor. Kids beide naar school en ik kan lekker relaxen doordeweek. Heb weinig klachten afgezien van regelmatig harde buiken (die niks doen, vorige week was mijn cervix nog 47mm) en bijna niet van de bank kunnen komen en niet meer kunnen bukken (en dus ook geen veters strikken).

    Het feit dat iedereen de laatste tijd ineens vraagt hoe het gaat en hoe lang ik nog moet begint me dan wel weer wat te irriteren, want vermoed dat het nog 2 maand gaat duren.. en als ik nog 2 maanden iedere dag zulke vragen moet beantwoorden... :p
     
  14. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Spannend BJ. Hopelijk wacht de kleine tot de geplande datum.

    Jairy, ook alweer 28 weken. Wat gaat het toch snel.

    Saz, fijn dat je lekker kunt relaxen en je weinig klachten hebt.

    Hier gaat het redelijk. Het begint nu wel echt zwaar te worden. Mijn lijf wil niet zo goed meer. het jongetje ligt nu 2 werken voor op groei en het meisje 1 week. Zij doen het dus echt ontzettend goed. Heb 6 weken geleden een suikertest gehad en die was toen prima, maar moet nu dus weer. Maximaal nog 6 weken voor mij. Zoals het nu lijkt gaan we gewoon voor een natuurlijke bevalling, maar moet maar even zien t.z.t. of ik me daar nog goed bij voel. Buik is nog redelijk bescheiden (zegt iedereen), maar veters strikken en sokken aan doen is best moeilijk. Maar zo lang het met de kleintjes goed gaat wil ik het volhouden.
     
  15. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Mijn jongens zijn beide met een keizersnede geboren.

    Het gaat hier op zich wel. Alleen heel moe. Slaap niet zo heel goed meer, door harde buiken en maagzuur. Gelukkig minder last van mijn ribben nu ze ingedaald ligt
     
  16. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    958
    57
    28
    Proficiat Bjlover met jullie dany! Hoe gaat het?

    Jairy, Saz en Selina, wordt spannend voor jullie! Hoe gaat het?

    Hier gaat het goed! Tevreden baby en erg vrolijk. Soms extreem heftig en druk zo met drie, maar dan komt er vanzelf weer een relaxte dag en is het volop genieten. Heb wel spiraaltje laten plaatsen, want geloof dat we niet voor een vierde gaan. Dat voelt aan de ene kant heerlijk en aan de andere kant ook verschrikkelijk.
     
  17. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Bjlover, gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

    Annemoon, fijn dat alles goed gaat. Kan me voorstellen dat het soms wel druk is.

    Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en begin het erg zwaar te vinden. Vannacht heeft het ook aardig gerommeld, dus de spanning neemt toe. Hopelijk blijven ze nog even zitten.
     
  18. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Ik was dit topic weer even kwijt.

    Dank jullie wel.

    Op zich is alles goed gegaan. Ruggenprik alleen niet zo. De 5e keer :( lukte hij eindelijk.
    Daarna duurde het even voordat Dany geboren werd, want ik had wat verklevingen. Wat ook wel weer normaal was, aangezien het mijn 3e ks was.
    Heb Dany zelf geboren zien worden. Wat enorm bijzonder was dat.

    Morgen is ze alweer 2 weekjes. Gaat snel allemaal.
    De borstvoeding loopt ook heel goed. Niks bijvoeren of kolven. Madam komt om de 3/4uur. Donderdag komt iemand van het consultatiebureau. Dan wordt ze weer gewogen. En volgende week woensdag moeten we naar het AMC voor haar hartje
     
  19. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Gefeliciteerd BJlover met jullie meisje!

    Jeetje, 5 keer moeten prikken voor een ruggenprik? Dat lijkt me echt geen pretje.. ik vond het bij de bevalling van de tweede verschrikkelijk pijnlijk, en die zat in 1 keer..

    Fijn dat de bv al goed loopt, dat scheelt al veel!

    Anemoon, spiraal is geen definitieve anticonceptie he. Dus jullie kunnen je altijd nog bedenken als jullie wel voor een vierde gaan.

    Hier alles z'n gangetje. Bijna 37 weken en er echt helemaal klaar mee. Veel harde buiken (echt bij het minste of geringste, iets oppakken van de grond, 100 meter lopen, maar ook als ik gewoon op de bank hang of bij het aanrecht sta of wat dan ook maar), ach, dat hoort er denk ik wel bij en zorgt er hopelijk voor dat ze niet nog 5 weken blijft zitten. En dat het vanzelf begint zodat ik niet weer ingeleid hoef te worden.

    Vorige week bleek bij de echo dat ze in ieder geval gedraaid was, alleen nog niet ingedaald. Inmiddels is bijna alles hier klaar voor de kleine, kaartjes zijn besteld, wiegbekleding zou mijn moeder deze week nog even wassen en strijken. Bekleding van maxicosi moet ik nog wassen en de kleertjes ook. Bekleding van kinderwagen heeft mijn zus al gewassen maar moet er nog weer om gemaakt worden, maar heb iig de kinderwagen weer hier staan.

    Hoewel ik het helemaal heb gehad met zwanger zijn en ook echt niet van plan ben dit ooit weer te doen, zie ik wel verschrikkelijk op tegen de bevalling.. kan niet wachten tot dat ook achter de rug is.
     
  20. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat fijn dat het goed gaat met iedereen!

    @BJlover : gefeliciteerd met jullie dametje! Fijn dat het goed gaat met jullie! Is het nog spannend, die afspraak in het AMC?

    @Selina1984 : poeh, ik kan me voorstellen dat het zwaarder wordt hoor! Hopelijk blijven ze nog even zitten idd. Maar niet heel lang meer, denk ik? Je bent wel bijna a terme voor een tweeling, toch? Jeetje!

    @Anemoon13 : ze zijn ook echt nog klein natuurlijk, alledrie eigenlijk. Vinden ze zelf waarschijnlijk niet ;) Hoe zijn ze samen? Ik kan me voorstellen dat het toch even slikken is om het idee te hebben dat het nu dan klaar is, hoor... Wie weet wat de toekomst nog in petto heeft voor jullie.

    @Saz667: oei, heftige periode zo te zien. Harde buiken kunnen echt ongelooflijk uitputtend zijn. Nog even volhouden! Wel fijn dat de kleine gedraaid is, scheelt echt enorm. Ik hoop dat ze over een weekje of 2 komt!



    Hier heftige week gehad. Vorige week de uitslag van de klinisch genetica gekregen. Ik zal even kopieren van 'mijn' topic:
    We hebben vandaag dus de uitslag van de klinisch genetica gehad en onze dochter blijkt inderdaad een gen-defect te hebben, het PHIP-gen. --> https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5111011/ Artikel voor wat meer informatie.

    Kort gezegd zorgt dat voor een ontwikkelingsachterstand, 'intellectual disability' (weet even het Nederlandse woord daar niet meer voor) en dysmorfe kenmerken.
    Het verklaart eigenlijk alles waar we mee kwamen: de ontwikkelingsachterstand, motorische problemen, oogproblemen, problemen met spijsvertering, concentratieproblemen en de scheve pinken passen allemaal bij het defecte gen. Dus wat dat betreft: heel nuttig geweest.

    En nu dan proberen om te gaan met de onzekerheid. Want het is een vrij recent ontdekt gen, en ze kunnen dus nog niets zeggen over de prognose.
    Sowieso wordt het voor haar moeilijk als ze een kinderwens heeft: de kans dat zij de mutatie doorgeeft is groot. En blijkbaar is drager zijn van het gen ook dat het direct tot uiting komt.
    Dus wel echt heftig...

    Wat het voor onze kinderwens betekent is nog niet zo duidelijk. We komen in aanmerking voor een vlokkentest, mocht ik zwanger zijn. Het is niet duidelijk of het vanuit ons ook al erfelijk is. De kans is klein, maar wel licht verhoogd t.o.v. mensen zonder kinderen met deze mutatie.

    Dus tsja...

    Zaterdag maar eens samen uit eten om het erover te hebben. Maar ik heb al tussen de regels door gehoord dat mijn man het echt niet ziet zitten... :(
     

Deel Deze Pagina