Geld..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MyPrecious, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Mijn vriend en ik kunnen ons nu makkelijk redden. Alleen wanneer mijn loon zou wegvallen dan houden we niet super veel over.

    Hij kan alles dan betalen, maar ik vraag mij af of hij de financien van een kind er dan wel bij kan hebben..

    Hoe doen jullie dit? Ik had hier nog niet echt over nagedacht. Ik ga ervan uit dat ik mijn loon gewoon houd, maar wanneer er straks iets gebeurd waardoor dat niet lukt.....

    Iemand advies?

    Wij denken, anderen kunnen het òòk. Of alleenstaanden kunnen het ook betalen. Dus waarom zouden wij dat niet kunnen..
     
  2. riddle

    riddle Fanatiek lid

    17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Hoi

    Nou wij hebben het ook niet breed, de bedoeling is dat ik 3 dagen en mijn vriend 5 dagen gaat werken en dan redden we het hopelijk net als we zuinig aan doen, iedereen zegt inderdaad dat dat altijd wel goed komt, let op je boodschappen (niet alles hoeft A-merk te zijn tenslotte) en dan kom je al een heel eind

    lukt vast wel joh! :D
    Succes!
     
  3. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Het komt ook allemaal wel goed hoor...

    Hier werkt mijn man alleen, ik heb het geluk (lijkt tegenwoordig wel een luxe te zijn) om de hele week thuis te kunnen zijn bij Jayden...
    Natuurlijk kunnen we geen 2 auto's rijden en 2 keer per jaar op vakantie, maar wij zijn blij met wat we kunnen... een weekendje weg of een avondje stappen kunnen we nog wel hoor... het is nu echt niet zo dat we helemaal niks meer kunnen... Je gaat je geld gewoon anders besteden lijkt het wel... En je let op uitgaven... (wij in ieder geval)
     
  4. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik let nu al op mijn uitgaven, dus we hebben ook wel een paar centen achter de rug voor zoiezo een jaar boodschappen. Wij halen altijd A-merk maar we hebben besloten dat nu niet meer te doen. Dus vandaag gaan we naar de Aldi!

    Vraag me af hoe duur het zal zijn wanneer je luiers en melk etc. moet kopen voor je baby.

    Kan namelijk zelf geen borstvoeding geven en dan komen er ookal extra kosten bovenop.

    Iemand die mij wil vertellen wat je kwijt bent in een week voor je kindje?
     
  5. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties trouwens! Doet me toch al wel een beetje goed. Ben ook echt een twijfelaar, reken àlles uit voordat ik ergens aan begin. Maar nu alleen geen rekening ermee gehouden wanneer mijn loon weg zou vallen :oops:.
     
  6. judibi

    judibi Bekend lid

    staat dat te gebeuren dan, jouw loon helemaal weg? maar daar moet je je niet te druk over maken, myprecious, want alles komt altijd op zijn pootjes terecht :) ik ben ook zo'n twijfelkip: redden we het zus en zo wel en wat nou als...maar dat heeft geen zin. tot nu toe is alles altijd goed gekomen. :D
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben alleenstaande mama met 2 kinderen en een derde op komst.
    Ik heb een salaris van bijna 800 euro en dan heb ik wel recht op de toeslagen via de belasting, en wij redden het wel ;)
    Je kan idd niet uitgebreid leven maar een kind maak je zo duur als je zelf wilt.
     
  8. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Je kunt je geld maar één keer uitgeven en als je een kindje hebt, is het kindje toch echt belangrijker dan nieuwe kleren voor jezelf, een auto, een vakantie.. Althans, voor mij zou dat zo zijn.
     
  9. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vind ik niet, ik heb mezelf vaak op de achtergrond gezet, maar ook nu vind ik mezelf ook belangrijk.
    Ik en mijn kinderen staan op 1, samen!
    Als ik kleding koop, koop ik voor mezelf ook wat nieuws, en soms besteed ik alleen wat voor mezelf, moet kunnen ;)
     
  10. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb makkelijk praten hoor, want mijn vriend en ik kunnen straks allebei 3 dagen gaan werken en dan komen we nog steeds rond. Maar mijn broer en schoonzus zijn wat dat betreft minder bedeeld (mijn schoonzus is zelfs even werkloos op het moment) en zij kunnen met hun kleine meid ook goed rondkomen. Je moet alleen wat aanpassingen doen. Niet alles duur en nieuw willen kopen. Via internet kun je bijvoorbeeld al hele mooie babyspullen kopen voor weinig geld. En misschien heb je in je omgeving mensen die kunnen helpen met spullen of 'sponsors'. Het komt vast wel goed!
     
  11. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Bamjolan, dat bedoel ik dus NIET. Als je het geld hebt is het natuurlijk goed en fijn om het ook eens aan jezelf uit te geven! Maar stel dat je het geld niet hebt, en je hebt wel een auto waar je kindje in mee rijdt. Je kindje wordt echt te groot voor de maxicosi, koop je dan een nieuwe, veilige, grotere, autostoel of denk je: ach die maxicosi kan nog wel een paar maandjes, ik koop lekker een merkspijkerbroek voor mezelf!
    Dat bedoel ik dus..
     
  12. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Okee op die manier.
    Ja dat is waar, dat is hier ook zo.
     
  13. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hier zit ik ook wel eens over te piekeren en idd denk dan ook anderen kunnen het toch ook dus waarom wij dan niet.

    We gaan dus dan maar minder op vakantie, beter opletten wat je koopt, minder vaak winkelen voor jezelf. Heb het er allemaal voor over hoor nu nog eerst zwanger worden!

    Gelukkig kunnen ik en mij vriend de opvang goed verdelen omdat hij ook s avonds werkt, dus dat scheelt weer.
     
  14. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik ben ook zo'n twijfelaar. Ik durfde niet zwanger te worden omdat ik bang was voor de zorg die het meebrengt. Ik wil blijven werken (werk maar 2 dagen, maar dat wil ik niet missen). Ik was al helemaal in de stress als ik eraan dacht hoe het met de oppas moet, geld, ruimte in huis, de hond enz. Toen ben ik eens heel helder gaan nadenken en kwam ik tot de conclusie dat ik gewoon erg graag eerst wil ervaren hoe het met een kind is en dan pas aan kinderen beginnen :confused: Tja, en dat is nou net iets wat niet kan. (eerst voor een kind zorgen en ze dan pas krijgen) Dus nu ik me daar eindelijk overheen heb gezet en mezelf voorhoud dat het allemaal helemaal in orde gaat komen, zijn we nu toch bezig voor een kindje.
     
  15. Trees

    Trees Niet meer actief

    Wij zetten elke maand een bepaald bedrag apart. Dat is dan het bedrag wat we zouden missen als we minder zouden gaan werken vanwege een kleine. Maar ook het geld wat wij denken ongeveer extra kwijt te zijn aan verzorging e.d. Op deze manier kunnen we al aan een nieuwe financiele levensstijl wennen (en dat bleek achteraf hard nodig te zijn :oops:) en we hebben een leuke spaarrekening achter de hand. Nu we er eenmaal aan gewend zijn gaat het echt supergoed en vraag ik me af waar ik toen toch al mijn geld aan uitgaf :rolleyes:
     
  16. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hey hey

    mischien is dit wel wat on gewoon eens in te vullen dan krijg je een idee je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
     
  17. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Hey hey
    ow zo herkenbaar van dat alles vanrtevoren uitzoeken, dat deed ik ook!
    Wij hebben best veel vaste lasten en mijn man verdiend niet al te veel.
    Toch hebben wij besloten dat ik stop met werken. We zijn gewoon enorm aan het bezuigen op alles. Maar wel in een zodanige hoeveelheid dat je zelf ook nog wel wat lol hebt.
    Ik heb er een sport van gemaakt op de goedkoopste boodschappen te zoeken en te halen en ik doe nu voor 20 euro aan boodschappen per week!
    Verder straks met je kindje kan je het idd zo duur maken als je wilt!
    Je kunt bijvoorbeeld ook stoffen luiers gebruiken, die je kunt wassen! Ik noem maar een voorbeeld!
     
  18. nanny

    nanny Fanatiek lid

    24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    20 euro aan boodschappen! Dat vind ik knap. Hoe doe je dat hihi.

    Wij leven ook op 1 loon en zijn ondertussen met zijn viertjes (we hopen ooit eens met z'n vijfjes) en we redden ons prima. Je moet er inderdaad op letten.

    Ik koop ook veel kleertjes bij de h&m niet zo duur(vind ik) en superleuk. Ze zeggen tenminste altijd dat de meisjes er altijd zo leuk uitzien hihi (leuk om te horen natuurlijk :D ) Zeeman & hans textiel hebben soms ook hele leuke kleren.

    Grtjs Nanny.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Wat een baby kost qua voeding en luiers? Zo'n 20 euro per week bij mij. 1 pak luiers en 1 pak voeding per week, maar dan heb ik wel pampers en niet het eigen merk en nutrilon ipv goedkopere flesvoeding. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Ik koop heel vaak kleding bij de zeeman enz. Niet omdat we geen geld hebben, maar ik vind het sowieso gewoon zonde om zoveel geld uit te geven aan kleertjes die toch zo vies zijn en waar ze zo uit groeien.

    En idd, ik ga zelf ook altijd van het ergste uit, maar dat moet je niet doen joh! als je al je baan kwijt raakt, kun je toch op zoek naar wat anders als je het echt niet redt? Ik denk dat je heel creatief wordt als je wat minder te besteden hebt. Ik koop trouwens haast geen kleren meer voor mezelf, ben aldoor voor mijn zoontje aan het kijken, vind ik veel leuker.
     
  20. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ja 20 euro hmm hoe leg je dat uit ;) hihi
    Ik doe 2 x per week boodschappen en allebei voor 10 euro.
    Ik koop meestal het volgende ;)
    1 heel brood (a 40 cent)
    1 pak melk (a 80 cent)
    1 leverworst (voor brood) (59 cent)
    3 x cola (a 33 cent t stuk dus 99 cent totaal)
    (We hebben niet zo vaak toetje dus:)
    1 x yoghurt (a 59 cent)
    1x kruidencreme (soort van bourcain maar dan zachter voor op brood) (a 71 cent)
    Fruit x 2 ((ong) a 2.10 en 1.40)
    Dan nog groente. Iets van sla voor 49 cent (voor 2 dagen), spinazie voor 1.20 o.i.d. en een lekker soepje voor 69 cent. Dat is voor 4 dagen.
    Als je alles bij elkaar op telt kom je op 9.58 euro. Nouja de groente varieert heel erg natuurlijk dus de ene keer is het wat duurder en de andere keer wat goedkoper. Aardappelen koop je 1 keer in de zoveel tijd en het geld wat ik van de "goedkopere" boodschappen overhou (zoals in dit voorbeeld) gebruik ik daarvoor. Het hoeft dus niet precies 20 te zijn. Maar kan ook 22 of wat dan ook ;)

    Natuurlijk is het niet veel soeps en zit er geen 'lekkers' tussen, maar dat eten we niet zo heel vaak meer. En dan nog een reep chocolade bijvoorbeeld kan al 39 cent kosten dus die kan er best nog bij af en toe. Je hebt ook wel chips voor 34 cent (pindaknabbels) tuurlijk is het geen lays of wat dan ook, maar ik vind het reuze lekker!
    Wat je ook kunt doen is een zakje worteltjes kopen en die in een sausje dippen als snackje :D Hartstikke lekker hoor!
     

Deel Deze Pagina