dan toch maar doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lunaatje, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ik werk al 2.5 jaar met haljaarlijkse contracten.
    morgen(woensdag) is de laatste dag.
    ze wilden men contract niet verlengen,dus een maand een uitkering,en vanaf 20 augustus bevallingsverlof.
    mocht na men verlof wel terugkomen,nu hadden ze horen zeggen van ieman'als da zo zit dan kom ik niet meer terug)
    en nu willen ze me een vast contract laten tekenen dat ingaat vanaf januari,dat door beide partijen getekend is.
    men collega gaat wel met men verantwoordelijkheid lopen nu...
    financieel kunnen we niet met 1 loon toekomen.
    maar toch als ik men hart volg zegt het nee,maar men verstand zegt ja,voor de centjes...
    wat zouden jullie doen?
    a ja ,als je een uitkering krijgt,kun je toch tot 1 wwek voor de bevalling stoppen(of gaat dit niet)?
     
  2. Chiena

    Chiena Lid

    8 jul 2007
    41
    0
    0
    Ik zou gewoon tekenen. Mocht je toch na je bevalling iets anders willen kun je altijd weer gaan solliciteren. Vanuit een baan solliciteert meestal makkelijker.

    Je zou ook nog kunnen proberen om te praten met je werkgever. De uitkering tijdens je verlof kost je werkgever geen cent. Als ze je toch een vast contract aanbieden, maakt dat voor hen dus niets uit. Het wordt anders als ze je weer een tijdelijk contract aanbieden. Op dat moment ben je meer dan 3 maanden niet meer werkzaam bij ze en kunnen ze je weer voor een hele tijd tijdelijke contracten aanbieden.
     
  3. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Even voor alle duidelijkheid: je werkt al 2,5 jaar met halfjaarlijkse contracten? Dus vijf keer een halfjaarcontract? Welke cao val je onder?

    Groetjes,
    Josien
     
  4. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Sorry maar ik zou het niet doen.
    Ik zou het gevoel hebben dat ik uitgebuit wordt. Maar mijn situatie is ook anders, dus makkelijker zeggen voor mij misschien.
     
  5. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    idd al 2,5jaar met half jaar contracten dat mag toch al lang niet meer. Na 3 moeten ze je een vast contract geven of ontslaan (na 3 maanden mag je dan weer in dienst)

    Ik zit zelf in de ww en ik mocht 6 of 4 weken van te voren stoppen. Later mocht niet.

    ALs ze je in januari een vast contract willen aanbieden en je werkt daar met plezier zou ik zeggen ja.

    als t goed is is je zwangerschapsverlof al aangevraagd. Zo niet zou ik daar heeeeeeeel snel achteraan gaan want t uwv is de snelste niet soms.
    Dan erbij zou ik eens met je werkgever gaan praten wat t nut is van je nu ontslaan en in jan weer aannemen.
    Het verlof kost hem zelf niets! Dat krijgt hij van t uwv. Dus dan zou je nu nog een maand kunnen werken voor hem en dan 16 weken verlof en dan terug. Da lijkt me voor hem ook gunstiger, maar dat moet je ff bespreken met m.

    Wil hij dat niet, dan morgen naar t cwi gaan, situatie uitleggen. Ww aanvragen, dan als nodig ook wazo (zwangerschapsuitkering/ verlof) en dan loopt na je verlof je ww gewoon door. Na je verlof zul je dan wel weer moeten solliciteren, maar dat is zaak voor later
     
  6. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ze woont in Belgie, daar zijn de regels anders denk ik.

    Ik zou me er niet prettig bij voelen denk ik. Ik sluit me bij guppie aan.
     
  7. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ooooooow kijk dat had ik nog niet gezien met mn slaapogen hihi

    dan geldt ook heel t verhaal van uwv enz niet wat ik getikt heb!
     

Deel Deze Pagina