eerder beginnen met werken tijdens je zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Djam, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi meiden,

    Ik ben vandaag aangenomen bij een nieuw bedrijf :D
    Ik ga er maandag beginnen, nu heb ik officieel tot 21 augustus recht op mijn zwangerschapsverlof uitkering, maar ik begin dus 4 dagen eerder met werken.
    Nu vraag ik me dus af of je dan die laatste week geen recht meer heb op die uitkering en het dus terug moet betalen?
    Wie kan mij hiermee helpen, ik heb al gezocht op internet maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

    Liefs Mariska
     
  2. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zou gewoon met je nieuwe baas afspreken dat ze je pas vanaf 21 augustus op de loonlijst zetten en de dagen daarvoor aanmerkt als extra vrije dagen.

    Is dat geen oplossing ;)?

    Groetjes,
    Josien
     
  3. JennyS

    JennyS VIP lid

    14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik zou ook gewoon de 21ste gaan beginnen, zo hoef je niks te regelen qua uitkering enzo
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Als jij vanaf een eerdere datum dan je uitkering afloopt, werkt en salaris ontvangt, zul je idd terug moeten betalen: je ontvangt over die dagen dan immers dubbel inkomen.
    Maar ik zou gewoon proberen te regelen dat je per de 21e begint: zo'n ramp moet dat toch niet zijn voor je nieuwe baas?
     
  5. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik zou 4 verlofdagen vragen en dan inderdaad vanaf de 21ste op de loonlijst.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat maakt helemaal niet uit als jij je uitkering van het uwv ontvangt! je mag gewoon aan het werk en je hebt 4 dagen een dubbel inkomen dat je niet hoeft terug te betalen! ga dus niet prutsen met vrije dagen, da's alleen maar zonde.
    deze info komt van iemand die op deze afdeling van het uwv werkt.
     
  7. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Je hebt verlof en krijgt betaald tot de 21e. Als jij eerder wilt gaan werken mag dat natuurlijk. Je hoeft niets terug te betalen, maar bij p&O moet e.e.a. wel even slim geregeld worden. Ik zou gewoon even bij hun aankloppen. Ik heb vorig jara ook eerder begonnen (4weken) en in die tijd salaris ontvangen en zwangerschapsuitkering. Als ik niet eerder was begonnen had de school immers iemand anders aan moeten nemen én moeten betalen, dus of ze dat nou aan hem/haar of mij geven is om het even. Achteraf zou ik het nooit meer doen. Je hebt niet voor niets (zo lang) verlof. Succes!
     

Deel Deze Pagina