wie weet raad? (hysterisch naar bed en niet wilen slapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vonneg, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Precies hetzelfde hier met Jelina. Eerst ging ze netjes om 20.30, maar nu gaat ze rond 21.30u omdat ze gewoon om 20.30 nog niet moe is. En ook Jelina is vanaf dag 1 een hele wakkere baby geweest. Dus hier ook, bij de eerste tekenen van moeheid na bed, en de laatste weken is dat rond 21.30.
     
  2. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Vanochtend maar anderhalf uur geslapen? Jouw kindje heeft toch wel de leeftijd om met 1 slaapje overdag uit de voeten te kunnen of zie ik dat verkeerd?
     
  3. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wat wij ook doen als hij wakker wordt en helemaal in paniek is, is een fles warme melk geven. Of we gaan met in bad met hem zitten. Maar dan moet je echt zin hebben om 's nachts nog in bad te gaan.....
     
  4. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ja, dat denken wij inderdaad ook, maar dat doet ze alleen thuis. Dan slaapt ze zo'n 3 uur van 12:00 tot 15:00 en kan er dan makkelijk tot 19:00 tegenaan. Maar op de opvang en bij mijn schoonmoeder slaapt ze dan maar 1 uur en dat is echt veel te weinig voor haar. In onze vakantie ging het echt hartstikke goed, maar nu we allebei weer aan t werk zijn zit ze toch weer op 2 slaapjes.
    Gisteren heeft ze op de opvang maar 50 min. geslapen (van 10:40 tot 11:30), toen hebben ze haar rond 15:00 weer op bed gelegd, maar mevrouw wilde echt niet slapen. Dus werd ik om 15:45 gebeld. Aangezien ik gistermiddag vrij was ben ik dr maar gaan halen en heb ik geprobeerd om dr thuis op bed te leggen, maar om 17:00 sliep ze nog niet. Ze heeft gisteren dus echt maar 50 min. geslapen op de hele dag en was om 19:00 dan ook bekaf!
    Nu heb ik dr om 10:00 in bed gelegd en ze sliep meteen. Ik denk dat ze nu wel een paar uurtjes (bij)slaapt en als ze vanmiddag weer moe is gaat ze gewoon weer naar bed.
    Ik had er afgelopen maandag bij het CB over willen praten, maar aangezien ik ziek was en mijn zus dus met haar is geweest moet ik nu een afspraak maken om nog eens langs te komen. Ik hoop echt dat dat z.s.m. kan, misschien krijg ik dan wel de "gouden tip"!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  5. Misschien hier de "gouden tip". Ons zoontje van 20 maanden wordt ook helemaal hysterisch als hij naar bed moet. Hij heeft ook driftbuien overdag, een slechte eetlust en is weer erg eenkennig (dit was juist wat minder geworden). Dit zijn allemaal symtonen die bij verlatingsangt kunnen horen.
    De huilbuien zijn zowel s'middags als s'avonds. Wat we nu doen is een lichtje laten branden en de deur op een kier. Gewoon het vaste ritueel zoals we ook gewend waren en er niet iets aan toe voegen want dan blijf je bezig en heb je straks een ritueel van een uur. Zodra hij merkt dat het echt tijd is om te gaan slapen en hij dus hysterisch wordt, zeggen we hem heel duidelijk dat we niet weggaan. Een paar keer heel duidelijk herhalen en zeggen dat hij even naar je moet luisteren. Vertel hem dat je even de was gaat doen of dat je even gaat douchen. Zeg hem dat je straks weer even bij hem komt kijken. Probeer alles wat je doet lekker luidruchtig te doen zodat hij weet dat je er nog bent. We kijken dan weer bij hem na 10 min, zo weet hij dat wat hem eerder hebt verteld ook waar is. Hij slaapt dan nog niet maar is dan wel rustig, en valt dan net als vanouds weer lekker in slaap. Dit heeft nu al 2 dagen effect.
    Ik hoop dat deze fase snel voorbij is. Succes bij jullie!
     

Deel Deze Pagina