Wie weet wat ik moet doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door csods, 20 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Dames,

    Mijn zoontje is nu 8 weken. Het drinken is altijd een dingetje geweest dan ging het paar dagen te gulzig dan weer een paar dagen dat hij een uur lang over de fles deed. Hij dronk wel altijd oke niet teveel niet te weinig. Twee/drie dagen voor zijn eerste vaccinaties ging het wel goed met drinken heeft zelfs paar keer 150ml gedronken. Na de vaccinaties werd het minder en steeds minder hij heeft vandaag nog maar 360ml gehad en drinkt nu sws nog maar een fles voor hij zijn nacht in gaat dit zou rond half 9 moeten zijn maar ook al zou hij hier maar 80ml drinken zit je op 440ml op een dag nog te weinig. Ik zou hem rond 23 nog eens een fles kunnen aanbieden maar meestal gaat ie na 9 uur zijn nachtslaap in en dan is hij heel moeilijk wakker te krijgen en wilt dan alsnog niet drinken. Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Morgen ga ik sws langs de CB maar ik maak me nu enorm zorgen. Hij heeft trouwens geen spruw wel heeft hij reflux en krijgt daar medicatie voor namelijk nexium en voeding word ingedikt met nutriton. Hij kwam vandaag ook niet zelf vor zijn voedingen ik heb hem gwn moeten aanbieden. Schema van vandaag was

    06.50 > 100ml
    10.50 > 80ml
    14.00 > 100ml
    17.15 > 80ml
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al eens geprobeerd zonder nutriton? Veel kindjes reageren daar slecht op. Bovendien mag je geen medicatie combineren met jbpm, dat werkt elkaar tegen.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  3. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Nee nog niet geprobeerd zonder nutriton.

    Echt waar? Wat gek want de CB raadde me aan nutriton te gebruiken, is dit heel erg dat ik dit heb gedaan want ik geef deze combinatie al ong 2 weken
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap niet dat het cb zulke domme adviezen geeft.

    Stap 1 bij reflux is altijd leefregels.
    Stap 2 is stap 1 + indikken
    Stap 3 is stap 1 + medicatie.

    Reflux medicatie mag niet gebruikt worden met jbpm/nutriton/ingedikte voeding.
    In mijn handtekening staat de link naar mijn weblog, daar heb ik alles uitgeschreven en een link naar de richtlijn van kinderartsen. Daarin staat uit duidelijk dat de combinatie indikken en medicatie onverstandig is.

    Kleine beetjes drinken is juist goed bij reflux. Als hij zelf niet komt, hou dan overdag elke 3 uur aan voor een voeding.
    Hoelang duurt een voeding?
    Volg je de leefregels voor reflux op?
    Hoe geef je de nexium, hoeveel en hoevaak?
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  5. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik voel me zo slecht op dit moment wil je niet weten omg..
    Schandalig eigenlijk mij hebben ze geen leefregels doorgegeven natuurlijk heb ik hier wel al over gelezen en toegepast natuurlijk. Maar het komt erop neer dat ik gelijk stap 2 en 3 samen moest toepassen. Ik voel me nu echt enorme schuldig tegenover me kleine man. Ik heb jou webblog doorgenomen heel handig dankjewel! Ik ga meteen stoppen met nutriton. Kan het veel kwaad dat hij het heeft gehad gedurende deze twee weken?

    Een voeding duurt ongeveer 10 a 20 min, maar zoals ik al zei heeft fases hij had n fase dat hij bijna een uur deed over 120cc. Nu doet hij er ongeveer 10 a 20 min over.

    Ik volg inderdaad de leefregels voor reflux op.

    Opdracht van de kinderarts was halve zakje nexium (5mg met 7,5ml water) 1x per dag
     
  6. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik voel me zo slecht op dit moment wil je niet weten omg..
    Schandalig eigenlijk mij hebben ze geen leefregels doorgegeven natuurlijk heb ik hier wel al over gelezen en toegepast natuurlijk. Maar het komt erop neer dat ik gelijk stap 2 en 3 samen moest toepassen. Ik voel me nu echt enorme schuldig tegenover me kleine man. Ik heb jou webblog doorgenomen heel handig dankjewel! Ik ga meteen stoppen met nutriton. Kan het veel kwaad dat hij het heeft gehad gedurende deze twee weken?

    Een voeding duurt ongeveer 10 a 20 min, maar zoals ik al zei heeft fases hij had n fase dat hij bijna een uur deed over 120cc. Nu doet hij er ongeveer 10 a 20 min over.

    Ik volg inderdaad de leefregels voor reflux op.

    Opdracht van de kinderarts was halve zakje nexium (5mg met 7,5ml water) 1x per dag
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Neem jezelf niets kwalijk. Jij volgt adviezen op waarvan jij dacht dat die correct waren, van wie jij dacht dat ze er verstand van hebben. Heel begrijpelijk en dat is juist waarom ik het ook tegen iedereen vertel.
    Wat je kunt doen is dit terug koppelen naar je cb, zodat ze dit advies niet meer geven. Desnoods print je de richtlijnen uit.

    Voor nu, je stopt er mee en dat is goed. Er zijn veel meer kindjes die dit samen hebben gekregen, jij komt er gelukkig nog snel achter.

    Welke fles gebruik je? De 10 minuten is namelijk eigenlijk echt te snel. Voor elk kindje, maar zeker voor kindjes met reflux. Normaal is het advies 15 minuten, voor reflux is het advies 20 minuten. Het zou kunnen helpen als je dit voor elkaar krijgt.

    Maak je 1 heel zakje of 1 half zakje per keer klaar?
    Nexium heeft verschillende ingredienten bij elkaar die samen nodig zijn. Omdat je 5 mg niet kunt afwegen is het advies (of hoort het advies te zijn) om 1 heel zakje op te lossen in 15 ml water. Dit roer je en laat je even staan, dan wordt het iets dikker. Daar pak je de helft van en dit geef je. De rest gooi je weg.
    Dit geef je het liefst op een nuchtere maag voor de voeding. Nu lukt dat bij jonge babys nauwelijks, dus ik gaf het altijd voor de ochtend fles van 7 uur. Het is wel raadzaam om het elke dag op hetzelfde tijdstip te geven.
    Soms werkt een half zakje niet voldoende. Dan kan je, uiteraard in overleg met je ka, 2x daags een half zakje proberen. 2x daags half zakje is beter dan 1x daags 1 zakje.


    Wat gebeurd is kan je niet meer terug draaien, voel je daar niet schuldig over. Je doet je best.
     
  8. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw

    Ja, ik maak idd ook altijd een zakje klaar omdat ik echt geen idee had hoe ik die 10mg moest halveren.
    Ik gebruik de difrax S fles wel met een grotere speen want zoals ik zei deed hij een tijd geleden een uur over zijn fles. Misschien moet ik nu terug gaan op de normale speen? Maar welke want het komt vaak voor dat hij dan week langzaam gaat doen over zijn fles.. Ik heb trouwens ook een dr.brown fles liggen.
     
  9. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben zelf, als je het zo kan noemen, fan van de dr browns flessen. Heel veel kindjes doen het hier heel goed op, maar uitzonderingen zijn er ook.
    Zelf vond ik de drifrax flessen een ramp. Of ze gingen te snel of onze zoon zogen hem vacuum.

    Als je de dr browns toch hebt liggen, probeer het eens.
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je geen jbpm meer gebruikt, moet je sowieso een kleinere speen gaan gebruiken omdat de voeding minder dik is.

    Hier een grote fan van dr brown.
     
  11. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik had m dus gekocht en geprobeerd omdat ik goede verhalen hoor alleen naar een dag daarmee voeden wat ik overigens ook heel fijn vond. Alleen leek het daarna alsof hij vast liep er kwam niks meer uit en de melk die in het speentje zat ging ook niet meer terug de fles in. Maar ik ga hem nog eens proberen ! Enorm bedankt voor je reacties en je moeite. Ik laat je weten hoe het morgen gaat met voeden zonder nutriton en de dr brown fles.
     
  12. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Klinkt logisch, ga ik ook aanpassen bedankt voor je reactie
     

Deel Deze Pagina