Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Dag meiden,

    Wie gaan nog meer in het najaar van 2017 voor een eerste/tweede/derde/enz kindje? :D

    Ik ben eind januari bevallen van ons eerste kindje, een meisje, nu dus een kleine 3 maanden oud. Ik heb altijd al heel kort op elkaar twee kindjes gewild, na de bevalling begon het dan ook direct weer te kriebelen;)
    Ik heb een zeer goede, makkelijke bevalling gehad en onze kleine meid is zeer rustig, tevreden en happy en slaapt al een hele tijd hele nachten door. Oftewel; waar wachten we nog op?! :D

    Mijn man is ietsie minder happig en wilt graag nog even wachten tot wij voor een tweede kindje gaan. Wij hebben de semi-afspraak om augustus/september weer met de pil te stoppen en er weer voor te gaan. Tot die tijd hou ik mezelf maar bezig met wachten en dromen :D

    Wie gaan er nog meer vanaf het najaar voor en hebben tot die tijd zin om mee te kletsen? :D
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Nog niemand anders?? :)
     
  3. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Super leuk dat jullie voor een 2e willen gaan!!

    Wij gaan eind juni stoppen met de pil (een week na onze bruiloft) en gaan we voor ons eerste kindje! Kan niet wachten!!
     
  4. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    Wij willen ook in het najaar voor een 2e gaan. Ons zoontje is nu 7,5 maanden oud en rond zijn eerste verjaardag willen we er weer voor gaan. Ik geef nog volledig borstvoeding en ben dus ook nog niet ongesteld geworden na de bevalling. Ik ben benieuwd of dit iets is wat automatisch terug komt. Ik hoop eigenlijk dat ik niet hoef te stoppen met bv geven om m'n cyclus weer terug te krijgen
     
  5. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij gaan in juli trouwen en willen dan de voorbehoedsmiddelen ook vaarwel zeggen! Lijkt me leuk om hier mee te kletsen. Het is wel dan ons eerste kindje. Maar wat leuk dat het moederschap je zo bevalt, hopelijk is het straks snel voor jullie raak!

    Wat betreft je man heeft hij nog even de tijd om te wennen haha :D
     
  6. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij gaan in september trouwen en we vinden het dan wel een mooi moment om voor een tweede te gaan. Gebruiken nu geen voorbehoedsmiddelen, raak ik eerder in verwachting is dat ook prima. Kans lijkt alleen klein vanwege de borstvoeding, dus we rekenen er niet op. Hopelijk vanaf september weer een beetje m'n cyclus terug.

    Oh ik had je al gezien in een ander topic, zie ik nu. Allebei een babymeisje met de naam C. :)
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Ohh wat meekletsers, gezellig! :)

    Zijn jullie ook zo ongeduldig? Merk dat ik toch erg veel met baby'tjes en met de spulletjes bezig ben (dus wat er wel/niet voor een tweede gekocht moet worden) :p
    Mijn man wordt gelukkig ook met de dag enthousiaster. Vandaag in een babywinkel stond ie uit zichzelf helemaal enthousiast naar duowagens te kijken :D
     
  8. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Kijk hier echt alweer naar de zwangerschap uit. Dat gevoel als je test ineens positief is, de echo's etc. Ook kopen we vaak bewust unisex speelgoed ipv roze. Duowagens ook al naar gekeken. Ik twijfel nog want ik ben zo blij met mn huidige wagen, misschien combineren met draagdoek en voor een dagje weg een buggy erbij. Maarja zo duowagen is wel makkelijk he?!
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    #9 Sado, 29 apr 2017
    Laatst bewerkt: 29 apr 2017
    Oh ja, heel herkenbaar. Die fijne spannende momentjes steeds! Daar kijk ik echt ontzettend naar uit. Vind ook echt dat ik niet genoeg genoten heb van m'n zwangerschap, was te veel bezig met de negatieve kanten. :rolleyes:

    Nog 2 dagen en dan ben ik in elk geval van die vervelende pil af (we hebben besloten dat ik eerder stop: heb enorm last van de pil en wil eigenlijk alvast ontpillen. Tot einde zomer doen we gewoon 'voorzichtig' rondom de vruchtbare periode. En als het eerder gebeurd, gebeurd het eerder :p) en kan ik vast beginnen met ontpillen en m'n cyclus ontdekken. Nog 3-4 maandjes geduld tot we er weer voor gaan. Duurt zo lang!!

    M'n verlof is weer voorbij, moet vanaf maandag weer aan de slag. Hopelijk vliegen de maanden daardoor zó voorbij:D
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Duowagen is inderdaad wel echt lekker makkelijk denk ik!! Wij kijken zelf naar een Joolz Geo. Duur, maar wel super mooi en praktisch.
    Al vind ik het 'stapelbed' idee een beetje vreemd. Ook zie je de baby dan niet gemakkelijk, dus weet niet helemaal...
    Vind die van andere merken vaak lomper omdat ze volledig naast/achter elkaar zijn
     
  11. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wij willen in het najaar ook gaan beginnen aan een 2e. Onze dochter is dan 25 maanden. Ben nu 1 maand gestopt met de pil om mijn cyclus te leren kennen. Bij de eerste was deze gelijk regelmatig en standaard 28 dagen. Nu de eerste keer ongesteld geworden met 25 dagen. Ben benieuwd hoeveel dagen deze ronde is.

    Wij willen in het najaar gaan beginnen omdat we dan verwachten dat onze eigen woning verkocht is en in oktober gaan we over in onze nieuwe woning.
     
  12. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Slim dat jullie al eerder stoppen met de pil, hopelijk is het dan sneller raak als jullie er echt voor gaan.

    Ik vind dat wat jij bedoelt met die wagen een beetje gek. Heb je dan wel genoeg zicht op beide kinderen? Voordeel is dat het lekker compact is. De meeste duo wagens zijn zo groot en onhandig. Naast elkaar lijkt me te breed voor winkels etc. Achter elkaar is weer zo lang, ach zo hebben ze allemaal wat. Ik hoop dat ik tegen die tijd een betaalbare kan vinden, want ik schrok behoorlijk van de prijzen. Ook tweedehands nog prijzig.

    Sado hoe vind je het dat je weer moet werken? Werk je fulltime? Maar zorgt zeker wel voor afleiding denk ik. Voor je t weet is het zover :) Hier druk bezig met de verkoop van ons huis dus ook genoeg afleiding.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Leuk, @Lovely29! :) Hopelijk wordt je cyclus gauw weer mooi regelmatig, wel zo prettig bij het proberen zwanger te worden straks natuurlijk :)
    Hebben jullie zelf al een nieuwe woning op het oog?

    Ja dat vind ik dus ook gek @ciprilla, de oudste zit vooraan/bovenaan en de jongste onderaan, maar met gezicht van je af. (zie foto) Fijn, want de wagen is nauwelijks langer of breder, maar weet niet of ik t zo fijn vind dat je de baby niet direct ziet :rolleyes:
    Maar duur inderdaad he! Deze kost €1200, pfoeh! Zelfs op Marktplaats nog zo'n €900. Voor dat verschil koop ik 'm wel nieuw... Helaas ontkomen we niet aan dit soort dure uitgaven bij twee kindjes kort op elkaar :)

    Ik weet niet zo goed wat ik er van vind dat ik weer moet werken, haha. Aan de ene kant wel lekker: even weer m'n eigen ding doen, weer sociale contacten. Maar toch, zal wel pittig worden en ga m'n dochter ook hartstikke missen natuurlijk. Al die tijd zijn we constant samen geweest.
    Ik werk 32 uur!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat ik toch graag zicht op mn baby wil. En ik vind de baby dan wel heel laag bij de grond.. zou je dan niet tegen die bak aan lopen met je benen tijdens t wandelen? Misschien moet ik maar eens in een winkel gaan testen. Ja tweedehands vragen ze echt nog veel, dan koop ik ook liever nieuw hoor. Welke wagen heb je nu? Ik heb een mutsy igo met zwart frame en blauwe kap en bekleding.

    Ja ik snap je gevoel, heel dubbel he. Ik ben thuisblijfmoeder en mn wereldje is nu wel erg klein. Ik laat dr ook niet zo snel bij iemand alleen bij dr papa dus dat maakt het ook niet makkelijk. Maarja ik doe t allemaal zelf hoor, als ik even naar de tandarts moet dan mis ik dr al hahah.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Ja ben ook bang er tegenaan te komen met lopen.... We neigen nu naar de Bugaboo Donkey. Maar ach, eerst maar eens zwanger worden:rolleyes: Bij m'n dochter was het in 3 rondes raak, maar voor hetzelfde geld is het ons nu niet zo snel gegund en is een duowagen helemaal niet nodig. (Afkloppen!!)

    Wij hebben nu een Maxi-Cosi Mura Plus 4 :)

    Ohh wat heerlijk dat je thuis bent met je dochter! Dat snelle missen herken ik heel erg hoor, haha. Nou, vandaag laatste vrije dagje, morgen begint het 'echte leven' weer :(
     
  16. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja die staat ook bovenaan mijn lijstje, zijn erg mooi. Alleen nu vroeg ik me net dus wel af of je daarmee wel door de voordeur heen komt. Haha zal toch wel? Anders lijkt het me ook niet echt praktisch. In 3 rondes raak is wel lekker snel zeg. Ik was in de 4de ronde zwanger geraakt alleen duurde t totaal wel ongeveer half jaar omdat mijn cyclus elke keer heel lang was.

    Succes morgen, komt vast goed. Voor je het weet ben je weer bij je kleine, en heeft zij maar ook jij een leuke dag gehad. :)
     
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.731
    113
    Ik zou het ook leuk vinden om mee te kletsen :) Wij hebben vier kindjes waarvan, helaas, maar drie bij ons. Dit najaar willen we graag voor een vijfde kindje gaan.


    Lees dat het over duowagens gaat. Wij hebben de bugaboo donkey. Hele fijne wagen! Past ook makkelijk in alle winkels. Zelfs de kruidvat is geen probleem haha.

    En succes Sado met weer werken. Zal even wennen zijn maar ik vond het eigenlijk wel weer lekker om te gaan werken.
     
  18. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Madeliefje wat gaaf dat jullie kiezen voor een groot gezin. (Ik vind meer als drie kids al een groot gezin, hihi :p) Oh jij hebt ervaring met de bugaboo donkey, past die door een normale deuropening? Ik vraag me dat echt af..
     
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.731
    113
    @ciprilla Haha ik vind het ook al best een groot gezin met drie kinderen hoor, maar toch die kriebels voor nog een kindje.

    Past prima door de voordeur hier! Ik heb het even opgezocht voor je. Hij is 74 cm breed in duostand. Een standaard voordeur is 83 cm. Dus dat moet lukken ;) Prijs is wel even slikken maar het is echt onze beste aankoop geweest.
     
  20. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Lijkt me heerlijk een groot gezin, maar krijg hier mn vriend denk ik niet zo ver. Eerst maar is kijken of een tweede kleintje ons gegund is straks. Ik zie dat je zwanger bent geweest van een 3ling, wat heavy zeg. Hoe heb je dat ervaren? En wat vervelend om te zien dat er een van je kindjes er niet meer is, wat een groot verlies. :(

    Ah thanks voor het opzoeken dan is die wagen zeker 1 van mn favorieten. Vind hem erg mooi maar dat mag ook wel voor dat geld. ;)
     

Deel Deze Pagina