Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Hier ligt het 9 mnd boek en kraambezoek boek alweer klaar, iemand deed ze weg zeg oh die wil ik wel
    Die zijn van dezelfde serie als die ik nu heb. Dus heb inderdaad ook weer dat idee om dat allemaal bij te gaan houden als het zover is :)

    Daarnaast gebruik ik op de telefoon ook nog "groeigids".
     
  2. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik heb bij R de 9 maanden zwangerschapsboek bij gehouden. Ik heb ook een soort van oei ik groei boek maar dat bijhouden gaat niet zo best. Dingen die bij het 2e jaar staan deed ze al bij het eerste jaar waardoor ik bepaalde dingen gemist heb.
     
    Eerstewondertje vindt dit leuk.
  3. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.105
    113
    Vrouw
    Houten
    Spannend hoor meiden! Hopelijk allemaal over een paar dagen een mooie test! Wanneer willen jullie gaan testen op zn vroegst? :)

    @Eerstewondertje Ik heb bij Liam geen 9 maandenboek gedaan, niks voor mij haha! Wel kraambezoek boek, 1e jaar en nu een woezel en pip boekje die tot ik dacht 4 jaar gaat :) Vind het wel lastig om bij te houden hoor! Vergeet het erg snel..
     
  4. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Hier zag ik het net liggen. Dacht och ja ook weer eens invullen. Grijp inderdaad sneller naar de app op mijn telefoon.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  5. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Jess93 liefst op NOD, dus vandaag over 1 week. Maar moet dan werken, dus even kijken hoe ik dat dan doe anders donderdagmorgen.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Ja ik ben vorige week weer in een 9maandendagboek begonnen! Vorige zwangerschap ook gedaan :)
     
    Eerstewondertje vindt dit leuk.
  7. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Jess93 ik had net tijdens zijn zwangerschap van E. Juist extra warm. Je temperatuur is hoger als je zwanger bent. Ik vond het kacheltje in me wel lekker, want ik ben ook een enorme kiukleum (lag gosteren ook met een dekentje op de bank en de winterdekens liggen alweer op bed).

    En verder komt m'n NOD al een beetje dichterbij. Had gisteren wel krampen onderin mijn buik en een beetje gevoelige tepels, maar verder niet, dus ik wacht af. Vorige maand was ik nu al ongesteld, dus ik wacht af wat er deze maand gebeurt. Ik denk zelf dat het nog een maand of 2 duurt, maar dat is puur een gevoel. Ik vind het wel spannend, ik kan zondag op z'n vriegst testen, maar dan komen mijn ouders, broetje+vriendin en oma, dus ff goed alle testen verstoppen....
     
  8. Ukkepuk1

    Ukkepuk1 Actief lid

    15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Ik heb een 9maandendagboek. :)
     
    Eerstewondertje vindt dit leuk.
  9. Ukkepuk1

    Ukkepuk1 Actief lid

    15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Ik was van plan het nu maar bij 'gewoon' misselijk te houden. Dacht m'n maag vanmorgen iets anders over helaas. :$:D
     
  10. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Goodmorning meiden!

    Zo, weer even een beetje bijgelezen!

    Ik zit inmiddels op cd8 van mijn nieuwe cyclus. Tweede ronde; nieuwe ronde, nieuwe kansen. :rolleyes: Moet zeggen dat ik wel echt baalde van al het onzekere man presteert niet, wel ongesteld of niet ongesteld, innestelingsbloeding or not-gedoe, maar heb het de afgelopen week echt wel rustig naast me neer kunnen leggen en moet zeggen dat de drukte ronde de verjaardag van dochterlief me ook wel weer even met beide benen op de grond heeft gezet waardoor ik er wat minder obsessief mee bezig ben. Dat geeft wel wat rust, voelt fijn! Ik heb mezelf nu ook gewoon even een tik op de vingers gegeven onder het mom van; niet zo stressen, je hebt alle tijd! Waarom zo'n haast, je geniet daardoor niet meer van de andere dagelijkse dingen. Het komt vanzelf goed! :thumup: Hopelijk hou ik deze gedachte even vast en slaat het niet weer om in obsessie zodra ei in de buurt komt. :cool:

    @Lovely29 @Eerstewondertje @Inezz8 @Jiseb Spannend, bijna nod! Hoop op een positieve test voor jullie. :)

    @Eerstewondertje Hier bij beide kindjes een 9maanden dagboek bijgehouden en een eerste jaar dagboek. Ik wil het eigenlijk bij de derde ook wel weer gaan doen, maar merkte bij de tweede al dat ik er minder uitgebreid in schreef dan bij de 1e, simpelweg door de drukte, dus ben benieuwd hoe trouw ik er bij nr 3 in zal gaan schrijven. :rolleyes:
     
    Gruffalo en Eerstewondertje vinden dit leuk.
  11. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Dee-tje hopelijk lukt het je om rustig te blijven. Ik dacht ook: de stress is vast minder, E. heeft me al moeder gemaakt, mocht er een 2e komen is het mooi. Maar nu het eenmaal zover is, voelt het helemaal niet meer zo. Het is weer net als voor de geboorte van E. Het blijft spannend, weer al die testen, temperatuur, wel op het juiste moment vrijen en de spanning van wachten op niet ingesteld worden. Ik herken je helemaal!!

    Hoe is het met de zwangere dames? Fijn dat alle echo's tot nu toe goed zijn en ik hoop dat er nog vele mooie zullen komen.
     
    Dee-tje vindt dit leuk.
  12. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Bij mijn dochter ben ik er helemaal niet mee bezig geweest omdat we zwanger waren voordat we ging starten.
    Alles is echt compleet nieuw voor mij maar mij de kennis is al flink opgeschaald.

    @Dee-tje fijn dat je het een beetje kan los laten op dit moment. Hopelijk blijft het zo.

    @Jiseb denk je dat zondag gaat testen? Spannend dat je nog niet ongesteld bent. Ik zou vandaag ongesteld moeten worden. Merk dat ik er nu wel rustig onder ben. Vrijdag niet ongesteld dan ga ik vrijdag testen.
     
    Dee-tje vindt dit leuk.
  13. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Spannend m'n duimen draaien! :)
     
    Lovely29 vindt dit leuk.
  14. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Lovely29 Inderdaad spannend! Wauw, voor jou vandaag helemaal. Heb je een regelmatige cyclus? Zondag is mijn NOD, maar ik heb een late eisprong gehad, dus ik weet nog niet of ik ga testen. Misschien word ik toch wel eerder ongesteld, dus ik wacht wel even af. Vind het aan de ene kant zonde om zoveel testen te gebruiken, maar aan de andere kant wil ik het ook wel snel weten... :rolleyes::oops:

    Ik zal voor je duimen!
     
    Lovely29 vindt dit leuk.
  15. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    @Jiseb oh spannend zeg! Mijn duimen draaien ook super hard voor jou! :)
     
  16. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Sinds ik gestopt ben met de pil in maart heb ik een regelmatige cyclus van 25 dagen en 1x 23. Mijn ovulatietest piekte nu pas laat waardoor ik voor de zekerheid maar reken met 28 dagen want dat zou mooi corresponderen. Dan zou ik zaterdag ongesteld moeten worden. Ik heb nu nog 5 testen in huis maar wil niet turen. Dan wacht ik nu liever af aangezien ik een slechte tuurder ben. Mijn duimen draaien voor je!
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  17. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113

    Hier hetzelfde verhaal. Alleen waren er gelijk in ronde 2 destijds zwanger. Geen "gedoe" met ovulatie ja/nee. Gewoon na 5 weken eens denken zal ik eens testen.... Zo bizar dat ik er nu zo boven op zit. En het toen zo los kon laten
     
  18. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Lovely29 @Eerstewondertje Wat moet dat heerlijk zijn geweest! Wat ik allemaal uit de kast heb moeten halen voor de eerste. Nu moet ik wel bijhouden of ik wel/niet zwanger ben, omdat ik dan snel een afspraak moet plannen voor de 1e echo (rond 6 weken) om een bbz uit te sluiten. Ik ben wel blij dat ik zo snel een echo heb, die eerste is zo'n geruststelling!
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    @Jiseb Hier begint de misselijkheid op veel momenten "door de medicatie heen te komen".... Nu al weer paar dagen gehad waarbij ik toch weer flínk misselijk ben...
    Eten doe ik nauwelijks, ik krijg mezelf gewoon niet zo ver, krijg 't niet door m'n strot. Ik baal dr zo van, want ik weet hoe belangrijk het is om goed en gezond te eten nu, maar het gáát gewoon niet....

    Sorry meiden, meelezen en meekletsen gaat wat moeizaam.... Het zullen grotendeels de hormonen zijn, maar begin het een beetje zat te worden: steeds zó misselijk en zó moe (ik slaap dagelijks voor 20.45) en constant koppijn en blegh.....
    Ik hoop zo dat ik me gauw weer een beetje fijn ga voelen, dit is niet tof..
     
  20. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Jiseb lijkt me een akelig idee een BBZ. Heb inderdaad bij ons zoontje gewoon veel geluk gehad.

    @Sado ah nee! :(Komt het er doorheen.... En je was zo blij dat het aansloeg. Hopelijk blijft het bij deze paar dagen en gaat het dan weer beter.
     

Deel Deze Pagina