Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
  2. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    Bleh wat balen zeg! Zo vervelend ook dat je geen idee hebt waar je in je cyclus zit. Had je de digitale test van clearblue? Misschien 2v5 testen van Kruidvat proberen? Die gebruikte ik altijd en zijn volgensmij erg gevoelig. Even een knuffel voor jou!

    Reageer later even op de rest!
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Jaaaa wat goed @ciprilla! Eindelijk. Gefeliciteerd! :)

    Ahh nee.....Balen @Saona... Herkenbaar, ik was er ook redelijk van overtuigd, maar een paar uur na de negatieve test kwam het bloeden al. Wat kunnen onze lichamen ons voor de gek houden he..:( Niet leuk..

    Zou het niet kunnen dat je ovulatie eraan komt (of net geweest is)? Dat je klachten daar vandaan komen?
    Bij hele duidelijke kwaaltjes zou je toch een positieve test moeten hebben als het van een zwangerschap komt :(

    Ik gebruik de kruidvat 2v5, vorig jaar ook goede ervaringen mee gehad. Ik testte met zowel die als de CB vorig jaar op 10DPO positief.
     
  4. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Saona ohww dat is balen! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

    @ciprilla gefeliciteerd met je huis!
     
  5. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ah wat balen Meis, hopen dat die van clearblue gewoon niet goed zijn en dat je alsnog zwanger ben.
     
  6. Saaaraaa

    Saaaraaa Niet meer actief

    @Jess89 Wat een nette cyclus, fijn!

    @ciprilla Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het als een opluchting voelt. Moet veel gebeuren dus, maar wel fijn dat jullie het dan kunnen doen zoals jullie willen. Kost wat meer tijd en moeite, maar je krijgt er veel voor terug.
    Krijgen jullie veel hulp?

    @Saona Gats, wat een onzekerheid. Helemaal als je lichaam alle signalen afgeeft. Ook ik heb goede ervaringen met KV 2v5. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.
     
  7. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hey dames,

    Ik zou het leuk vinden om ook gezellig mee te praten hier! :)
    Ben op dit moment trotse mama van een dochter van 4 en zoon van 2. Ik heb altijd al geroepen dat als het ons gegeven is ik graag drie kindjes zou willen. Er bestond alleen toch wel wat twijfel. Voornamelijk vanwege praktische bezwaren (3 slaapkamers bijv.) Nu is het dan zo ver, we zijn eruit dat we er voor gaan! Het enige wat nu nog een beetje een dingetje is is mijn opleiding. In principe daarom nu gezegd starten over een paar maandjes. Maar het zou kunnen dat we er toch al eerder voor gaan, en de pil na onze vakantie van volgende week over een paar weken de deur uit gooien. Spannend dus in ieder geval! Hoe lang gaat het duren? Gaat het dit keer in 1x goed? Heb ik weer lange en onregelmatige cyclussen? Al die vragen weer. Dus het lijkt me leuk om alles hier een beetje te kunnen delen :rolleyes: Voor degenen die al/nog druk bezig zijn met zwanger worden, heel veel geluk!
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    @Sado : Ik heb geen ervaring met tarwekiemolie of iets in die trant. Vitamines kunnen in ieder geval nooit kwaad.
    Is het tapas maken gelukt? En wat leuk dat C het wandelen op zo'n manier zo leuk vindt. Hoop dat het weer een beetje meezit. Volgens mij is het in NL niet zo best?

    @Krily : Welkom!

    @Jess89 : Balen dat je ongesteld bent geworden! Maar inderdaad gewoon door naar ronde twee :)
    Ik hoop dat je een fijne avond hebt!

    @ciprilla : Gefeliciteerd met het huis! :D Wat een opluchting zeg! Lijkt me erg leuk alles zo naar jullie smaak in te richten. Gaan jullie veel zelf doen?

    @Dee-tje : Welkom! Hoe zit het precies met je opleiding? Ben je daar bijna klaar mee? Heeft het lang geduurd bij je andere kinderen?
     
    Jess89 en Dee-tje vinden dit leuk.
  9. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Madeliefje06 Dankje! :)
    Ik loop op dit moment stage maar helaas loopt het allemaal niet zo soepel en heerst er op dit moment vooral heel veel twijfel over of ik nou wel gelukkig wordt van wat ik aan het doen ben. Mijn man staat hoe dan ook achter me, maar mocht ik de stage doorzetten dan is het handiger dat we pas in november starten voor de 3e. Anders kan het in principe gewoon nu al (na onze vakantie dan). Het is nu gewoon even heel goed nadenken hoe nu verder met die stage.

    Bij mijn eerste was ik in ronde 3 zwanger. Niet lang dus! Bij de tweede na 7 maanden, wat opzich niet vreselijk lang is maar met nog een mk tussendoor leek het voor mij een eeuwigheid. Daar komt nog bij dat ik lange onregelmatige cyclussen had die me erg frustreerden. o_O Duurde het bij jou lang?
     
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    @Dee-tje : Vervelend dat je zo twijfelt. Welke opleiding doe je en wat voor stage? Ligt het echt aan de stage dat je zo twijfelt of gewoon aan heel het 'vakgebied'?
    Ik zou inderdaad alles goed op een rijtje zetten. Je moet natuurlijk geen spijt krijgen.

    Ik vind 3&7 rondes met onregelmatige cyclussen best mooi! Zeker met een mk tussendoor en vast ook na het stoppen van de pil? Heb je destijds ovulatietesten gebruikt?
    Hier was het de eerste keer in ronde 11 raak, de tweede keer in ronde 1. Scheelt wel wat dus heel benieuwd hoe het dit keer gaat. We gaan het zien in september :)
     
  11. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    #1271 Dee-tje, 23 jul 2017
    Laatst bewerkt: 23 jul 2017
    @Madeliefje06 Oh ja dat scheelt inderdaad nogal zeg! Het is inderdaad altijd weer spannend hoe lang het ditmaal gaat duren. Ik weet dat het in principe netjes is hoor 3&7 maar ik zie gewoon erg op tegen het zoeken naar mijn eisprong die soms bijv pas op dag 28 kwam! o_O En ik gebruikte idd ovulatietesten. Anders kon ik er helemaal geen pijl meer op trekken.

    Wat betreft opleiding. Ik loop stage in een dierenkliniek. Iets wat eigenlijk een ideetje was sinds ik jong ben en waar ik nu toch alsnog eens voor wilde gaan. En ookal zitten er echt wel leuke kanten aan het vak, waardoor ik ook zo twijfel of ik wel moet stoppen, er zijn ook heel veel dingen waar ik gaandeweg achter ben gekomen die ik absoluut niet prettig vind! De hele dynamiek en onderlinge omgang en sfeer in een praktijk, en bepaalde dingen van het vak liggen mij toch veel minder goed dan ik verwacht had. :( Ik baal van de twijfel maar aan de andere kant ook dat gevoel; wil ik nog een jaar uberdruk zijn wat ook weer effect heeft op mijn gezin terwijl ik toch weet dat mijn toekomst hier waarschijnlijk niet ligt? Moet ik toegeven dat het gewoon niet de juiste beslissing is geweest? Maar ik wil niet teleurstellen en dit is niet de 1e foute opleidingskeuze in mijn geschiedenis helaas. En zelfs nu als volwassen vrouw voel ik me dan nog dat kleine meisje die haar ouders teleurstelt (weer) :oops: Ik kan gewoon mijn draai niet lekker vinden op een of andere manier! Tsja, lastig he zo'n twijfelkont zijn. :) Maar heb het zelf weer op mijn hals gehaald!

    Maar jij bent dus 2x zwanger geweest. Zie dat er helaas ook een kindje niet meer bij jullie is. Wel heel speciaal zeg, zwanger van een 3ling! Zitten meerlingen in de familie of dat niet? En nu kindje nummer 4 thuis dan straks. Mooi, zo'n groot gezin :)
     
  12. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Madeliefje06 Oh ja en trouwens, jullie gaan er dus in september voor. Ook nog een bepaalde reden voor het wachten tot dan? :)
     
  13. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Oef wat wordt het hier druk, kan het allemaal niet meer bijhouden :oops:.

    Welkome @Dee-tje en @Krily

    Jeetje wat balen dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt @Saona. Je lichaam kan gekke dingen met je doen. Hopelijk heb je snel een cyclus te pakken.

    @Dee-tje wat vervelend dat je de twijfel hebt over wat je moet doen. Je ouders zul je echt niet teleurstellen omdat je zoekende bent met wat je wilt. Je bent moeder en hebt een gezin dat is al een hele prestatie. Zolang je maar gelukkig bent!

    @Madeliefje06 ben je al op Curaçao? Het weer is hier de afgelopen dagen lekker geweest. Volgens mij wordt het vanaf vandaag weer kouder en natter.

    @ciprilla gefeliciteerd met jullie nieuwe woning.

    Hier is de twijfel weer toegeslagen of ik deze ronde toch wil gaan beginnen of de ronde oversla. Ik denk dat ik het even op een pauze zet. Aankomende week ook een drukke week met verhuizen.
     
  14. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Lovely29 Dank je! Ja ik snap wat je zegt hoor, maar ik ben toch bang dat ik ze best wel ga teleurstellen. Maar ja, op zich ben ik het er wel heel erg mee eens dat het vooral belangrijk is dat ik gelukkig ben. En dat ben ik in ieder geval zeker als mama met mijn gezinnetje. Dat is voor mij nummer 1! De rest komt daarna :)

    En jij zit in ronde 2 nu zie ik in je onderschrift. Wel al een tijdje van de anticonceptie af dus? Was je snel zwanger bij de eerste?
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Welkom @Dee-tje! Gezellig dat je mee komt kletsen :)

    @Madeliefje06 Van wandelen is helaas niet zo veel gekomen, het weer bleef dreigend :( Maar, vandaag nog een poging!
    Ah jij bent op vaka tie nu toch?! Veel plezier!!

    M'n tapasavond was heeeeel erg geslaagd! Heb de hele dag in de keuken gestaan, maar het was het waard :D En een boel over, dus vandaag lekker makkelijk restjesdag, haha.
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Lastig @Lovely29! Wanneer gaan jullie starten met verhuizen?
    Je vriend wilde deze ronde wel graag benutten, toch? Dus er nog niet helemaal uit samen :) Ach, je hebt nog een paar daagjes om een beslissing te nemen natuurlijk
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    ❤️Wij gaan voor een kindje!❤️
    Vanaf zomer 2017


    Juni (1)
    Patchwork - 31 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 2e ronde

    Juli (9)
    Raaf92 - 24 jaar - 2e kindje - 2e ronde
    Gruffalo - 34 jaar - 3e kindje - 1e ronde
    Eva4 - 30 jaar - 1e kindje - 1e ronde
    Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje - 2e ronde
    Saona - 38 jaar - 3e kindje - 1e ronde
    Sokkie87 - 30 jaar - 2e kindje - 4e ronde
    Jess89 - 28 jaar - 1e kindje - 2e ronde
    Sado - 24 jaar - 2e kindje - 1e ronde
    Krily - 22 jaar - 1e kindje - 1e ronde

    Augustus (4)
    Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje
    thephantom - 23 jaar - 1e kindje
    Jiseb - 32 jaar - 2e kindje
    Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje

    September (2)
    ciprilla - 24 jaar - 2e kindje
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje

    Oktober (1)
    Jess93 - 24 jaar - 2e kindje

    **********************************
    NODlijst:

    Augustus;
    1 augustus: Patchwork
    7 augustus: Gruffalo
    8 augustus: Raaf92
    12 augustus: Sado
    13 augustus: Krily
    14 augustus: Lovely29
    20 augustus: Sokkie87
    22 augustus: Krily


    September:

    **********************************
    Bevallingslijst:
     
  18. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Sado Dankjewel! :) Zou je mij ook op de lijst bij willen zetten? ; Dee-tje, 28 jaar, 3e kindje en zet hem voor nu maar op november, mocht het toch eerder zijn dan kan ik dat altijd nog wijzigen :rolleyes:
     
    Sado vindt dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    ❤️Wij gaan voor een kindje!❤️
    Vanaf zomer 2017


    Juni (1)
    Patchwork - 31 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 2e ronde

    Juli (9)
    Raaf92 - 24 jaar - 2e kindje - 2e ronde
    Gruffalo - 34 jaar - 3e kindje - 1e ronde
    Eva4 - 30 jaar - 1e kindje - 1e ronde
    Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje - 2e ronde
    Saona - 38 jaar - 3e kindje - 1e ronde
    Sokkie87 - 30 jaar - 2e kindje - 4e ronde
    Jess89 - 28 jaar - 1e kindje - 2e ronde
    Sado - 24 jaar - 2e kindje - 1e ronde
    Krily - 22 jaar - 1e kindje - 1e ronde

    Augustus (4)
    Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje
    thephantom - 23 jaar - 1e kindje
    Jiseb - 32 jaar - 2e kindje
    Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje


    September (2)
    ciprilla - 24 jaar - 2e kindje
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje


    Oktober (1)
    Jess93 - 24 jaar - 2e kindje


    November (1)
    Dee-tje - 28 jaar - 3e kindje


    **********************************
    NODlijst:

    Augustus:
    1: Patchwork
    7: Gruffalo
    8: Raaf92
    12: Sado
    13: Krily
    14: Lovely29
    20: Sokkie87


    September:

    **********************************
    Bevallingslijst:
     
    Dee-tje vindt dit leuk.
  20. Saaaraaa

    Saaaraaa Niet meer actief

    @Dee-tje Welkom!
    Wat een twijfels omrent je opleiding , lastig. Het is een beslissing die je zelf moet maken, en daarbij je eigen geluk voor ogen moet houden. Je bent een leuker mens als je doet wat je leuk vindt; en dat is voor je omgeving ongetwijfeld meer waard.

    @Lovely29 Kan me voorstellen dat je het even op een laag pitje zet.

    @Sado Klinkt als een fijne avond! Zo fijn dat je dan nog genoeg voor vanavond hebt, vind ik altijd genieten haha.

    @Madeliefje06 Geniet van je vakantie, het is vast beter weer dan hier ;)

    Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Uitgaande van deze cyclus wordt mijn NOD 8 september. Wordt waarschijnlijk nog wel bijgesteld.

    Fijne zondag allemaal.
     

Deel Deze Pagina