Wil baan niet kwijt

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Meis28, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben pas zwanger van de tweede en dit was eigenlijk nog niet helemaal gepland :) We waren er nog niet zo mee bezig en ineens was het raak :) Nu ben ik sinds februari met een nieuwe baan begonnen bij een makelaar en heb direct een jaar contract gekregen. Deze loopt dus eind februari af. Als ik niet zwanger zou zijn, zou ik eigenlijk zeker weten dat ze het contract zouden verlengen want ze hebben al meerdere malen aangegeven dat ze ontzettend blij zijn met mij en dat ik mijn werk prima doe. Ze konden ook moeilijk iemand vinden heb ik gehoord, die dit werk doet (het is een team assistente baan, waarbij je ook veel talen moet kennen aangezien het een internationaal bedrijf is - ik woon trouwens in spanje). Nu moet ik natuurlijk binnenkort vertellen dat ik zwanger ben en ik kijk daar op de een of andere manier heel erg tegenop! Mijn baas is een super aardige man en ik denk dat hij echt wel begripvol zal reageren. Maar toch.. misschien hadden zij dit ook totaal nog niet zien aankomen en denken ze: Pff straks als ze gaat bevallen (eind april-begin Mei), heeft ze 4 maanden verlof midden in de zomer, dus wij geen assistente etc... En ik wil daarna ook parttime gaan werken ipv fulltime (daar heb je hier trouwens recht op als werkende moeder van kinderen onder de 12 jaar, met vast contract). Hebben jullie misschien tips voor het gesprek? Wanneer? Wat kan ik beter wel of juist niet zeggen? Ik wil eigenlijk gewoon duidelijk maken dat ik heel graag wil blijven en dat ik daar onzeker over ben omdat ik nu onverwachts zwanger ben geraakt. Ik denk trouwens dat mijn baan wel prima parttime zou kunnen want vaak heb ik heel weinig werk en er zijn ook andere collega´s van andere afdelingen (twee van de marketing afdeling) die mijn werk kennen..
     
  2. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Niemand tips voor gesprek?
     
  3. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.340
    207
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Mijn advies zou zijn om het gewoon z.s.m. te vertellen (zodra je bijv. de 12 weken voorbij bent). Je baas weet dat je al een zoontje hebt, dus kan redelijkerwijs vermoeden dat een broertje of zusje in de toekomst gewenst zou zijn. Je baas klinkt als een begripvol iemand, en jouw functie lijkt op je lijf geschreven. Ik zou het gesprek zonder al teveel zorgen aangaan. Je bent nu eenmaal zwanger, terugdraaien kan niet ;). En als ze er wel een groot punt van maken, heb je nog tijd om iets anders te zoeken...

    Succes alvast, en natuurlijk ook gefeliciteerd!! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!
     
  4. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel! Geeft me moed :) En je hebt ook helemaal gelijk in wat je zegt..Als het nu niet zou zijn zou het misschien volgend jaar wel zijn en dat zouden zij ergens natuurlijk kunnen verwachten. Ze lieten pas nog iets vallen van: Je gaat toch niet weg bij ons he? Toen er ergens een grapje over werd gemaakt. Dus dan moet ik misschien ook maar niet al te bang en onzeker het gesprek in gaan.
     

Deel Deze Pagina