Wildplassen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tupp, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, tussen de aanslag in Londen, de afscheidsbrief van Eberhard van der Laan en de staking op 5 oktober, is dit maar klein nieuws. Maar op een forum voo vrouwen, toch wel interessant.

    https://www.rtlnieuws.nl/nederland/wildplasster-geerte-moet-toch-boete-betalen-het-mag-gewoon-niet

    Geerte moest na een avondje stappen heeeel nodig plassen. De kroegen waren dicht, haar huis nog ver weg. Voor mannen zijn er de plaspalen en plaskrullen, maar voor Geerte was er niks. Dus plaste ze in de bosjes. En dat mag niet, dus kreeg ze een boete. Die boete vocht ze aan, omdat ze zich afvraagt waar ze dan had moeten plassen en vindt dat mannen en vrouwen in deze situatie ongelijk behandeld worden (er zijn immers wel plasplekken voor mannen.)
    Helaas gaf de rechter haar geen gelijk. Ze had een urinoir moeten gebruiken (#hoedan?)

    Vinden jullie dat de boete had moeten worden kwijtgescholden? En zouden er meer openbare toiletten moeten komen voor vrouwen?

    Zelf is mijn mening gekleurd. Ik heb problemen met mijn darmen. Als je je al afvraagt hoe een vrouw moet plassen in een urinoir, moet je eens proberen voor je te zien hoe dat moet als je moet poepen... gelukkig is dat dan weer voor mannen en vrouwen een gelijk probleem.
    Ik word hierdoor best belemmerd. In het buitenland zijn vaak wel openbare toiletten. Die zijn niet altijd even fris. Maar weet je... da's nog altijd beter dan in je broek poepen. :cry: Hier in NL kan ik eigenlijk niet eens boodschappen doen: in de meeste winkelcentra in woonwijken kan ik niet terecht. Heel veel uitstapjes zijn voor mij best eng. Is er een wc? Is die open of moet ik eerst ergens een sleutel halen? Red ik dat op tijd...
    Ik voel me dus niet alleen als vrouw gediscrimineerd maar ook als 'darmpatiënt'.

    Maar dat zorgt er wel voor dat ik vind dat er in Nederland echt meer openbare toiletten moeten komen. En dan ook ècht openbaar en niet afhankelijk van openingstijden van winkels en horeca. Ik vind het niet erg als ik ergens geld in moet gooien, als dat deurtje dan maar opengaat. (Helaas laatst op vakantie meegemaakt. Eindelijk zo'n ding gevonden, geld erin...gebeurde niks. Kon ik alsnog met hoge nood op zoek naar wat anders.)
     
    Manque vindt dit leuk.
  2. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik snap haar wel, er moeten meer openbare toiletten komen waar vrouwen ook gebruik van kunnen maken.
    Als je kijkt bij centrums waar veel uitgaansgelegenheid is zijn er alleen openbare urinoirs voor mannen en de vrouwen kunnen het in hun broek doen.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een vriendin met darmproblemen, zij kan in NL tijdens een opvlamming niet de deur uit, omdat ze gewoon het risico niet durft te lopen dat ze geen toilet vindt. Nu woont ze al heel wat jaren in de VS, met in iedere mall om de zoveel meter gewoon 10 toiletten, gratis, hygienisch. Echt zó'n verschil! Door haar ervaringen ben ik er in NL op gaan letten - ik heb zelf een stalen blaas, dus mij viel het voorheen niet zo op. Maar hier is het echt super treurig. Sowieso qua 'volledige toiletten', dus dan heb ik het niet over urinoirs.

    Tijdens bv carnaval worden hier overallll van die portable urinoirs geplaatst, en 1 of 2 (ok ok misschien 4 (!) ) verdwaalde dixies... Dan moet je als vrouw dus aan zo'n plastuit (dat kan niet iedere vrouw, staand plassen is best lastig), of je moet al heel creatief worden wil je in zo'n urinoir plassen (vaak van die kleine openingen ipv echt zo'n 'pot').

    Ik snap Geerte, en ja wildplassen mag niet, maar wat had ze dan moeten doen? Volgens de rechter dus naar een urinoir... en dan? Daar op de grond plassen?

    Ik las ook dat er eerder vrouwen tegen een wildplasboete in beroep zijn gegaan en dat hun boete wél werd kwijtgescholden; ze waren wel schuldig, maar hoefden niet te betalen. Vreemd dat Geerte dan toch nog €90,- moet betalen...

    En ik hoop zo dat mensen hier in NL nu eens gaan nadenken als ze bv een winkelcentrum bouwen, dat er dan ook gewoon klantentoiletten zijn waarvoor je niet eerst bij een broodjeszaak een sleutel moet gaan vragen etc...
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het terecht dat ze de boete moest betalen, maar goed dat ze het aangevochten heeft om een statement te maken. En ik hoop dat het mensen aan het denken zet en dat er wat veranderd.

    Ik denk ook dat veel winkeliers er gewoon wel blij mee zijn; denkend aan al die kinderen die ineens in de supermarkt moeten plassen....

    anderzijds; diezelfde winkeliers zouden bij een grote supermarkt ook kunnen zorgen voor een openbaar toillet voor je de winkel echt in gaat...
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Als ik ga hardlopen of sporten buiten loop ik er ook tegenaan dat er niks is.

    Ik plas dus gewoon inde bosjes als dat moet.

    Dan maar een boete als ik betrapt word. Maar ik zorg natuurlijk dat niemand me ziet...ha ha.

    Wat een onzin ook dat je niet eens in de natuur mag plassen.

    In de stad vind ik het wel anders...maar ook dan moet er meer voor vrouwen worden gedaan.
     
  6. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik kan me helemaal niet indenken hoe je als vrouw zijnde in hemelsnaam op een urinoir zou moeten plassen?
    Dat kan die rechter wel lekker zeggen... maar echt.. hóe dan?
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het zal wel een mannelijke rechter zijn geweest die dat verzon... misschien heeft hij een echtgenote die het eens voor kan doen?

    Ik snap dat wildplassen niet mag. Maar je kunt bepaalde lichaamsfuncties ook niet tegenhouden... als de overheid echt wil dat wildplassen niet voorkomt, moeten ze ook zorgen voor alternatieven. Bijvoorbeeld gefinancieerd door gemeente, winkeliersvereniging en horeca samen. Eventueel met een bijdrage van 50 cent of een euro per bezoek. (Maar dan verwacht ik wel dat het er ookschoon is!)
     
  8. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ik vind het vooral krom dat de overlast wat betreft het uitlaten van honden wel word aangepakt met een fatsoenlijk alternatief (hondenuitlaatveldjes).
    Nog niet eens zo zeer de mannelijke urinoirs, maar hónden hebben meer rechten in Nederland. :rolleyes:
    Zolang het discreet gedaan wordt mogen de regels van mij wel soepeler, in ieder geval tot er meer openbare toiletten zijn.
     
  9. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap wel creatief geworden met het vinden van toiletten. Bibliotheek, gemeentehuis en politiebureau hebben altijd een openbaar toilet. Bij supermarkten etc. vraag ik altijd gewoon of ik gebruik mag maken van het toilet omdat ik zwanger ben (wat niet zo is maar niemand die het weet:roflmao:)
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Nou, inderdaad...
    Ik heb in het buitenland gewoond (arm land, slechte economie) maar in elk winkelcentrum waren toiletten. En dan niet 1, maar op elke verdieping minimaal 5-10. Brandschoon.
    Daar zou Nederland nog een voorbeeld aan mogen nemen...

    Met een beetje geluk kan je alleen naar de wc bij de HEMA. Waar ik meer dan vaak zo'n chagrijnig geval aan tref die de hele dag 50 cent zit te innen.
    Buiten de HEMA en enkele supermarkten is er niets aan openbare toiletten.
    Na sluitingstijd kan je alleen nog bij café's terecht, en dan moet je eerst een consumptie kopen meestal.

    Ik begrijp dat Geerte de boete moet betalen. Het is immers een regel. Maar er zijn niet genoeg (bijna geen) alternatieven.
    Daar zouden ze in Nederland heel snel wat tegen moeten doen. Zeker ook in het kader van darmpatiënten, die niet zo maar alles op kunnen houden.
     
  11. Manque

    Manque Niet meer actief

    Wie start de petitie? Ik teken wel!
     
    Meca en fafa vinden dit leuk.
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    Piss-titie hahaha
     
    Meca, fanona, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Wat die rechter zegt:

    Hoe dan? Met een plastuit?

    Ik weet dat er urinoirs bestaan voor vrouwen (al gezien in een luchthaven), maar die zijn dan wel te vinden in hokjes, niet zo op een rij zoals bij de mannen.
     
  14. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tuurlijk moet ze betalen! Wildplassen mag niet. Mannen mogen dat niet, vrouwen ook niet.

    Moeten er meer openbare toiletten komen? Ja!

    Maar dit zijn twee totaal verschillende vraagstukken.
     
  15. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

  16. Manque

    Manque Niet meer actief

    Naast de bakker tegen een gevel... terechte boete lijkt me. Tegen een gevel aanpissen is gewoon het bevuilen van eigendom, dat zou ik een kind niet aanleren. Was dan even bij de bakker naar binnen gegaan ofzo.
     
    Chocolat, Athina en Mamaa6 vinden dit leuk.
  17. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.602
    3.852
    113
    Deze boete is inmiddels al ingetrokken, maar tegen een gevel vind ik ook ongepast. Dat vind ik ook niet erg slim.
    Als het idd de bakker in Uden-Zuid (gelezen in ander bericht) is dan is daar volop groen/park omheen. Ernaast ligt een supermarkt.
    Ik zou dan het groen gedaan hebben of idd even bij de bakker of supermarkt gevraagd hebben maar zeker niet tegen de gevel.
     
  18. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Tegen een gevel laten plassen vind ik toch wat vreemd. Lijkt me stug dat er niet iets verder een bosje oid zal zijn.
    En anders even bij de bakker naar binnen. Je moet toch wel een groot chagrijn zijn wil je een peuter weigeren te laten plassen.

    WBT Geerte, de boete is denk ik wel terecht. Wildplassen mag niet. Maar ze heeft wel een punt dat er veel te weinig gelegenheid is om normaal naar de wc te gaan. Dus dat mag wel veranderd worden.
     
  19. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.322
    1.345
    113
    #19 Aegyo, 27 sep 2017
    Laatst bewerkt: 27 sep 2017
    Eergisteren zag ik hier nèt na schooltijd dat een oma haar kleinzoon (van een jaar of 6) in de tuin van mijn oudere buurvrouw liet plassen :eek:

    Kijk, DAT verdient wel een boete, naar mijn mening. De school is hier nota bene aan het einde van de straat... Ik snap dat zo'n jong knulletje het misschien nog niet goed op kan houden, maar dat vond ik echt niet ok.
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar ja, wat is dan het verschil met die heg en de gevel? Dus ergens vind ik het wel terecht. Er had natuurlijk soepeler mee omgegaan mogen worden; maar de opa had ook wel andere opties denk ik.
     

Deel Deze Pagina