Willemijn

Discussie in 'Babynamen' gestart door K00, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ik vind het wat ouderwets.
    Jasmijn, Marlijn, Karlijn vind ik leuker.
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hmm ja, dan snap ik het wel.
    Ik ken zelf alleen één Jasmijn van vroeger en that's it. Ook bij alle geboorte-advertenties in kranten e.d. kom ik de naam nooit tegen.
     
  3. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oeh dit soort namen zijn mijn guilty pleasure :D
    Ik vind ze echt leuk. Wel wat kak/hockey..
    en toch zou ik ze niet geven aan mijn kind, maar weet ook niet zo goed waarom niet.

    Maar... leuke naam dus!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ik vind Nederlandse namen ook mooi. Ik zou zelf eerder voor jasmijn gaan, of een andere richting: Anne-fleur of Anne-Sophie vind ik erg leuk!!
     
  5. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik houd ook van NL'se namen. Bij Willemijn geen jippie-gevoel maar zoiets is persoonlijk. Ik vind het best OK. Het klinkt mij wel een beetje 'log' in de oren... Terwijl je het juist misschien wat stoer en lief tegelijk bedoelt. (?)

    Ik wil nu ook zeggen Jasmijn maar daarvan heb je eigenlijk al gezegd dat je dat te populair vindt.

    Andere suggesties: i.p.v. Jolijn misschien Jolien?
    Karlijn inderdaad ook leuk! Of Marijn, Marlijn
     
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik vind Willemijn wel heel leuk, al zou ik er zelf niet voor kiezen. Geen idee waarom niet. Avelijn zou ik dan weer nooit doen, dat is hier een stichting voor geestelijk gehandicapten.
     
  7. maviju

    maviju Fanatiek lid

    31 aug 2014
    1.074
    127
    63
    Ja precies dit.
     
  8. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Ellemijn is ook een optie in die richting.
     
  9. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ben ik echt de enige die aan Willemijn van Gooise Vrouwen moet denken?
    Ik vond die naam zo perfect bij haar passen: gezellig, kak, enorme truus de mier en iets te dik....

    Ik vind Marlijn een leuke variatie!
     
  10. K00

    K00 Niet meer actief

    Bedankt voor het mee denken. Een vriendin heeft ook een jasmijn dus dat wordt m echt niet.
    Annemijn vind ik mooi. Ik schrijf hem op. Maar dochter heet j.Anne. en dan Anne- vind ik denk ik niet zo geslaagd.

    Mijn man heeft dat met hanna
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind Hollandse namen best leuk maar Willemijn vind ik echt oudbollig en een hoog hockey gehalte, sorry voor de kakkers onder ons.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  12. Rozewolk87

    Rozewolk87 Actief lid

    11 apr 2017
    365
    136
    43
    Sorry vind hem ouwbollig, sorry
     
  13. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik vind het wel mooi gevonden van je, bij j.Anne (mooooi!) past Willemijn goed vind ik. Voor Hanna zou ik, hoewel mooie naam, niet kiezen i.v.m. naam grote zus. Wat ik ook leuk vind en erbij vind passen in de 'categorie' Willemijn:
    Isabel, Josefien, Babette, Florien, Elise, Emmelie en mijn guilty pleasure Madelief. Of blijf je graag in de sferen van '-mijn' als in Willemijn/Jasmijn/Rozemarijn, enz?
     
  14. K00

    K00 Niet meer actief

    Nee, alles kan haha. (Als we zwanger mogen worden en het überhaupt een meisje wordt..)
    De 2e naam wordt Babette :), maar ik vind niet dat de eerste en tweede naam echt goed bij elkaar moeten passen. Alleen mogen de initialen niks geks zijn.
    Mijn man vindt Hanna niet zo leuk omdat de schrijfwijze niet meteen duidelijk is. En de -mijn namen twijfelt hij over omdat die afgekort kunnen worden (ik doe dat heeel makkelijk, hij vindt dat stom: "zo heten ze niet'.
    Zowel de naam van onze dochter als onze zoon is niet af te korten. Zoon heeft maar 1 lettergrijp. Daarom twijfel ik ook over een langere naam, maar vind het gewoon mooi.
    hij vindt Femke en Iris erg leuk (en evt Nienke). Ik twijfel of ik weer een -e naam wil. Hij vindt namen als Roos, Noor, Suus, Daan, niet zo leuk. Alleen Saar zou mogen, maar die kennen we al zoveel.
    Het is niet zo dat we er echt niet uitkomen, hij went ook wel makkelijk als een naam als ik echt iets wil. Het is meer dat ik bij J.anne echt een WAUW gevoel had, en dat heb ik bij geen een andere naam. Zowel niet bij een meisje als bij een jongen. Het is dan lastig als een naam als Willemijn blijft hangen, terwijl dat eigenljk niet echt iets is wat ik normaal zou kiezen (wat lang, en misschien inderdaad wat ouderwets).
    Vanavond eerst maar weer aan de bak, haha :)
     
  15. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Haha, jouw laatste zin! ;) Grappig wat je allemaal omschrijft in je namendilemma's. Wij willen ook voor een derde gaan waarschijnlijk en ik ben in m'n hoofd ook al heel erg bezig met namen. :p
    Soms heb je dat met namen, zonder er argumenten bij te hebben, het is dan gewoon een topnaam die blijft hangen. Dus als je dat met Willemijn hebt, gewoon ervoor gaan! Komt ze in ieder geval niet in de klas met 3 andere Willemijns (of is meervoud Willemijnen??). Ik vind het op schrift redelijk aan de lange kant maar zeker niet veel te lang en qua uitspraak valt het reuze mee met het lange-gehalte. En afkorten of ergens een koosnaam moet kunnen mijn inziens. Bij namen met één lettergreep plak ik er vaak juist weer 'tje' 'je' of 'ie' achter.;) Succes!!
     
    K00 vindt dit leuk.
  16. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Superleuke naam!
     
  17. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Toen ik kind was wist ik voor de volle honderd procent dat mijn kind later Willemijn zou gaan heten. Nu ik ouder ben past de naam niet meer bij mij, maar ik vind de naam nogsteeds erg mooi! Ik zeg doen als jullie het mooi vinden
     
  18. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Willemien vind ik ook een leuke optie.

    Maar Willemijn zelf ook. Krachtige naam, je kunt er overal mee komen en niet zo uitgekauwd als Emma en Sophie war ook heel mooie namen zijn verder.
     
  19. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik vind hem ook een beetje oubollig. Ben wel echt van de hollandse namen. Ons zoontje heet Joris. En ik had ons meisje heel graag Karlijn genoemd. Helaas vind ik het niet zo mooi bij de achternaam passen en heten de kindjes van een oud collega Floris en Karlijn. Voelt voor mij te veel als na-apen.
    Maar de naam staat hier echt op nummer 2.
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit!

    Heel mooie naam!
     

Deel Deze Pagina