willen ze kijken naar het geslacht ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iris maas, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris maas

    iris maas Lid

    3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    als je een 20 weken echo krijgt willen ze dan kijken wat het is een jongen of meisje?
    of moet je daar echt een pretecho voor laten maken.

    groetjes iris
     
  2. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hallo

    wij hebben in het begin van het gesprek aangegeven dat als het geslacht te zien is dat we het dan wel willen weten.
    Bij ons kon hij het ook zien en toen heeft hij het ons verteld.
    Dus ja ze willen wel kijken, maar moet je het denk ik wel even aangeven als je het graag wil weten!

    gr
     
  3. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    tis maar net wel gyn je hebt volgens mij, hier lopen er ook een paar rond, die zeggen dat ze het niet kunnen zien maar ondertussen. wij hadden een hele vriendelijke man, die heeft ons het beeld ook laten zien waarop het bekend zou moeten zijn, helaas kon hij er ook niet wijs uit worden. het kindje was erg druk, voor ons blijft het dus een verrassing..
     
  4. joyce

    joyce Bekend lid

    bij ons vroegen ze of je het wou weten en dat wouden we ook.
    ik geloof dat ze bij de meeste wel proberen te kijken wat het wordt,
    soms kunnen ze het niet zo goed zien,
    kan liggen aan de houding van de baby.
     
  5. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik moest voor de 20 weken echo naar enschede ze vroeg aan ons of we het woude weten
     
  6. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Bij ons ook, ik was nog niet in het kamertje of die man vroeg al of hij het mocht zeggen als hij het geslacht zag.
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    onze gyn vroeg of we het wilden weten. ze dacht eerst dat het een meisje was. opeens begon ze te twijfelen en toen heeft ze echt nog een redelijke tijd besteed aan het bekijken van het geslacht, ze wilde het voor ons duidelijk hebben.

    nu zijn ze het niet verplicht, maar velen kijken er wel naar hoor, onze gyn vond het zelf ook leuk om naar te kijken ;)
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Wij hebben aangegeven dat we niet wilden weten wat het was. Hij heeft het blijkbaar wel gezien, want op het formulier stond: geslacht bekend: ja. Voor ons is het nog een verassing.
     
  9. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    als je het vraagt ligt het miss aan de gene die het doet want ik heb begrepen dat het daar niet voor bedoeld is dus dat het aan de persoon ligt die de echo maakt.

    Ik vroeg het toen ook en die mevrouw wou wel even kijken maar kon het niet zien omdat ze met de beentjes dicht lag ;)

    succes
     
  10. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Dat was het eerste wat de beste man aan me vroeg dus bij mij was dat wel zo volgens mij als je het aangeef willen ze beste ff kijkken lijkt mij
     
  11. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Bij ons was het niet te missen, ze zette het echo apparaat op mijn buik en het eerste wat je zag was zijn piemel :) :) maar ze hadden het wel van te voren gevraagd.
     
  12. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Sommige gyns willen het idd niet.
     
  13. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Meestal wel hoor! Maar het is een medische echo en ze hoeven er op zich niet naar te kijken dus je kan er net eentje treffen die het niet wil doen. Maar vast wel...en anders lekker doordrammen hihi!
     
  14. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij ons werd gevraagt of we het wilde weten maar dat haden we vanaf het begin af aan al gezegt we willen het niet weten , wil dat het een verassing is als het 1 maal geboren is en aangezien wij ons mond goed kunnen houden (dus niet) verklappen wij het dan denk ook vrij snel.
    vind het veel leuker als we het niet weten.
     
  15. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb met 19 weken een pretecho gehad (we gingen de week erop naar mijn schoonouders in Turkije en wilden de dvd meenemen). Pas na de vakantie vroeg de vk of ik ook een 20 weken-echo wilde. Ze waren het vergeten aan me te vragen, dus die moest met spoed geregeld worden (was al bijna 22 weken namelijk). Ik kon toen nog terecht, en de echoscopiste vroeg of we het geslacht wisten. Ik zei dat we een pret-echo hadden gehad, dat we het niet wilden weten, maar dat het toen wel gezien was door de echoscopiste. Toen ik dat zei, draaide ze snel het echo-apparaat de andere kant op. Het was dus blijkbaar duidelijk in beeld! Aan het einde van de echo versprak ze zich: "Deze doet goed d'r best!.... Ik bedoel: zijn best, haar best... ik heb het ook niet gezien hoor" :)
    Maar een paar weken erna sloeg de twijfel toch weer toe. Zou ze zich niet expres 'versproken' hebben...

    Dat bleek niet zo te zijn, het is inderdaad een meid geworden!
    Nu ben ik weer zwanger en deze keer willen we het wel weten (mijn man wilde het eigenlijk de 1e keer al, dus die krijgt nu zijn zin), zal je zien dat de kleine dan de benen bij elkaar houdt! :rolleyes:
     
  16. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Als je het wilt weten kun je dat van tevoren zeggen. Als ze het dan zien vertellen ze het. Ze gaan echter niet heel erg op zoek zoals bij een pretecho. Het blijft een medische echo natuurlijk.
     
  17. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ze zijn het niet verplicht om daar naar te kijken. Tis een medische echo. Maar vaak doen ze het als service wel erbij. Net zoals de beelden op video zetten. Is ook een extra service. Als de video mislukt doen ze het dus niet opnieuw.
    Maar pas er niet het kamertje en alles op aan, ze kunnen het mis hebben, ze geven ook nooit 100% zekerheid. Mijn middelste zoon zou een meisje worden. Dan kijk je wel even raar na de bevalling :D
    Is het verrassingseffect wel heel erg groot trouwens haha.
    Deze keer hebben we ook een pretecho gedaan en daar gaven ze wel 100% en ze noemde hetzelfde geslacht als bij de 20 weken echo.
    Dus nu geloof ik het wel.
     
  18. iris maas

    iris maas Lid

    3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    bedankt allemaal,
    we wachten het wel af we vragen het gewoon willen ze kijken is het mooi meegenomen zo niet moeten toch ook maar een pretecho laten maken.
    het is natuurlijk een mediche echo.
     
  19. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    terwijl ze bezig was met kijken,vroeg ik of ze het al kon zien wat het werd en toen vertelde ze het.
     
  20. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij ons vroegen ze of we het wilde weten :)
     

Deel Deze Pagina