Wintersport topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Boommm, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    wij gaan inderdaad alleen op wintersport. Verder hebben we geen mogelijkheid om als gezin op vakantie te gaan.
    Gelukkig vinden wij wintersport erg leuk:thumup: We zijn ook niet anders gewend dus voor ons voelt dat niet vervelend. Kinderen weten ook niet beter:)
     
  2. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    In t gebied waar wij altijd heen gaa
    Ik (en de rest van het gezin ook) vind de wintersportvakantie eigenlijk de leukste vakantie. Heerlijk buiten bezig zijn. Alleen een week is best kort, zeker als je bijna 1000km moet rijden.
     
  3. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Het is inderdaad een heel eind rijden, dit jaar was het voor ons ruim 1000 km:eek:
    Gelukkig is het bij ons niet voor een week maar voor 2 weken(waarvan we 11of1
    2 dagen snowboarden/skiën) . Zeker met de kinderen lijkt me een week kort, maar ik realiseer me heel goed dat 2 weken voor weinig mensen mogelijk is.
     
  4. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Ik vind de wintersport ook superleuk. Maar het lijkt me best heftig als je verder in het jaar helemaal niet op een ander moment op vakantie kan, in de zomer bijvoorbeeld. Ben dan ook eigenlijk wel best heel benieuwd wat voor werk jullie hebben dat dat niet mogelijk is. Betekent dan ook dat je in de zomer ( als de kinderen 6 weken vrij zijn en “iedereen” in vakantiestemming is) je een hele lang periode moet overbruggen.
     
  5. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    mijn man heeft een eigen bedrijf in de tuinbouw. Ik heb zelf een baan met kantoortijden en werk 3 dagen. Ik ben zelf in de zomer wel 3 weken vrij maar mijn man dus alleen de 2 weken wintersport. Ik ben in heel mijn leven nog maar 2x buitenom de wintersport op vakantie geweest :eek: mis een zomervakantie ook totaal niet:)
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Oké vandaar. Ik was ook vrij nieuwsgierig. Maar inderdaad als jullie niet anders gewend zijn, dan mis je het ook waarschijnlijk niet. Ik persoonlijk zou er veel voor over hebben om twee weken op wintersport te kunnen. Maar daarnaast zou ik de zomervakantie ook gigantisch missen. Juist omdat wij zo “verwend” zijn om en een week op wintersport te kunnen en 2 weken op zomervakantie.
     
    janny vindt dit leuk.
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    En nu weer tot 16 februari 2019 wachten tot we weer mogen...
     
    janny en ElizaR vinden dit leuk.
  8. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Onze dochter van drie dit jaar een ochtend op les gehad in Oostenrijk. Ik vond t niet goed genoeg geregeld (te druk/weinig overzicht) en we konden alleen hele dagen boeken, dus niet gedaan. Wel zelf veel meer gaat geskied, ze vind het super leuk.
    Komend jaar zeker vooraf de nodige lessen en bewust zoeken naar een gebied waar meer als kindvriendelijk bekend staat.
    Ik zou t gewoon proberen voor 1 les. Een dan kijken of t wat is.
     
  9. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze jongste zoon heeft voor het eerst op de ski's gestaan, voor les is hij nog te jong. Dit jaar was echt bedoeld om te wennen aan het materiaal en de sneeuw.

    Volgend jaar gaat hij vooraf op les op de indoorbaan en dan in Zwitserland ook weer les. Gelukkig bouwen ze hier het lessen rustig op met twee uurtjes per dag.

    Zo zijn we met onze oudste zoon (7 jaar) ook begonnen en die skiet nu heel behoorlijk.
     
  10. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Iemand leuke tips voor volgend jaar? 2 kids van bijna 4 en 1,5 dus niet heel fanatiek. Ik ging zelf altijd naar Liechtenstein, ook in Verbier geweest maar nu op zoek naar iets anders. Wat we zoeken;
    aan de piste
    halfpension
    leuk voor kids
    ik haat apres ski en teveel Nederlanders.
     
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Wel ver rijden, maar Les Orres is echt fijn! Klein dorp, ong 100 km piste, twee dallen dus erg overzichtelijk. Geen apres-ski, weinig Nederlanders. Leuke aktiviteiten voor kinderen, maar wel ‘s avonds bv kinderdisco buiten op het plein, straattheater, lichtjesparade.
    Er is ook kinderopvang in Les Orres 1650 maar daar hebben wij nooit gebruik van gemaakt. Veel veel veel zon .
    Twee skischolen. Als ze alleen in het ‘babyweidje’ blijven de rode skischool. Gaan ze de piste op kies de Blauwe skischool! Die hebben klasjes van max 8 kindjes.
    Appartementen genoeg met en zonder half pension, kies er wel een voor min 6 personen als je met 4 bent. Ze zijn erg klein allemaal.

    Wij zaten in Les Orres 1800, maar 1650 is wel iets gezelliger, daar zitten de terrassen en een leukere sleeweide.
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  12. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik ben dit jaar al een keer geweest en ga vrijdag weer voor een paar dagen. Dit keer met werk zonder man en kinderen.
    Zin in!!

    Als we terug zijn gaan we kijken voor volgend jaar. Dan gaan we met 6 volwassen en 5 kinderen. Mijn oudste doen we vooraf in Nederland op les. Voor mijn jongste gaan we wel skitjes huren maar die laten we gewoon glijden.
    We hebben geen idee waar we heen gaan. Wil niet te ver rijden dus dacht aan Vorarlberg.
     
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Veel plezier! Hier gaat mijn vriend ook dit weekend skiën met z'n werk.

    Wij zaten dit jaar in het Vorarlberg. Skigebied Montafon. Niet al te groot gebied, maar hebben ons er prima vermaakt. Vond het ook erg rustig voor de voorjaarsvakantie en niet ver rijden: 10 uurtjes/850 km (midden nl).
     
  14. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    @nelta , hoe was je vakantie?
     
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Valloire, genoeg aan de piste of tegenover liften, weinig après-ski (ik was zwanger destijds, dus het kon me gestolen worden), niet zoveel Nederlanders als in Oostenrijk, zag er verder wel kindvriendelijk uit.

    Braunwald in Zwitserland, nog nooit zo weinig Nederlanders gezien, was ook nooit zo druk bij de liften ondanks dat we er in het hoogseizoen waren en bar weinig après ski.
    Je moet alleen je auto in het dal laten staan en gaat met een soort treinlift naar Braunwald. Dat doet iedereen, dus heel veilig zo zonder auto’s. We zaten daar in een hotel in het plaatsje zelf (geen flauw idee meer hoe dat hotel heette).
    Persoonlijk misten wij de après ski daar wel wat. Skigebied was ook niet heel groot, maar wel afwisselend.
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja het is een beetje tegen gevallen. Ik had de week voor we weggingen de griep, maar dat leek vrijdag gelukkig de goede kant op te gaan. Zondag en maandag een uurtje geskied en dinsdag lag ik weer plat met een holteonsteking erboven op. Woensdag daar naar de dokter geweest en een kuurtje ed gekregen. Donderdag en vrijdag wel op de berg geweest, maar helaas niet meer kunnen skien. Dochter heeft gelukkig wel genoten.
    (en man lijkt ook om te zijn, dus we zijn nu aan het kijken voor volgend jaar)
     
  18. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij zijn weer onderweg naar huis. Pistes waren behoorlijk slecht in de middag helaas. Was gewoon te warm. Gistermiddag zulke hoge bulten, ik kwam niet fatsoenlijk naar beneden dus een stukje op mijn kont gedaan, Toedeloe haha
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ja, heftig hè :eek:.
     
  20. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ah... wat sneu voor je zeg. Gelukkig dat je dochter heeft genoten.
    Wie weet volgend jaar in de herkansing!
    Ons chalet is ook alweer geboekt.
     

Deel Deze Pagina