Wintersport topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Boommm, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.520
    113
    Vrouw
    De pistes zijn echt goed dit jaar en ik vind het ook hier vrij rustig (voor de voorjaarsvakantie).
    Wel goed inpakken (-21), maar heel erg koud nog niet gehad.
     
  2. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij zijn in Zwitserland (Wallis, Aletscharena)
    We komen hier al jaren en het is veel rustiger als andere jaren. Komt ook door de vakantiespreiding en volgens mij geen vakantie in Zwitserland zelf.
     
    Kleintjuh85 en Youtan vinden dit leuk.
  3. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Its me, incognito genoeg toch in deze outfit.. :)
    Weer een heerlijke dag!!
     
    Youtan vindt dit leuk.
  4. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ook al zo rustig op de piste. En wat een mooi weer.. Ben jaloers. :p
     
  5. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Wij genieten ook volop, hier ook rustig we hoeven nergens te wachten voor de lift en geregeld de pistes voor ons alleen lijkt het.
     
  6. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Vraagje: hoe oud waren jullie kinderen toen ze hebben leren skien?

    Wij vertrekken eind maart naar Oosterijk en twijfelen of we onze 3 jarige sprinkhaan op bambini cursus laten gaan en indien ja, het aantal uren.

    Onze 7 jarige dochter gaat 4 uur per dag op cursus.
     
  7. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    5 van de 6 skiën nu. Ze waren allemaal 4 of 5 jaar. Allemaal in Zwitserland op les (geweest)daar is t les van 10 tot 1
     
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Vierenhalf was ze toen ze voor het eerst op de skies stond en 5,5 voor de tweede keer. Beide keren les gehad in Frankrijk in kleine klasjes van max 8 kindjes.
    6 dagen van 2,5 uur en ze kan echt goed al van een berg af. Zo bijzonder hoe snel dat gaat.
    Volgend jaar voor het eerst naar Oostenrijk en dan denk ik eraan om haar 3 dagen op les te doen en de rest van de dagen samen te skien.
     
  9. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    de oudste is met 4 jaar voor het eerst op les geweest, na 1 dag gestopt omdat het niet ging. Ze bleek toen ziek te zijn. Jaar er na 2 weken op les geweest, toen ging het prima. Dit jaar voor de 3e keer 2 weken op les geweest. 2,5 uur per dag.
    Middelste dit jaar voor het eerst met ruim 4 jaar. Ze wilde zelf heel graag. Ook zij ging 2,5 uur per dag.

    Als ze zo klein zijn vind ik het wel belangrijk dat ze zelf graag willen. Er staan bij die kleintjes zo vaak huilende kinderen. Zelf zou ik het niet fijn vinden om mijn kind zo achter te laten.
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.520
    113
    Vrouw
    Vorig jaar met 3 jaar geprobeerd. Hij had er zin in, maar eenmaal in de les alleen maar gehuild. Dus er toen snel mee gestopt. Dit jaar wilde hij echt niet. Dus ik ga het volgend jaar met 5 jaar wel weer proberen (wellicht met mijn dan 3 jarige erbij).
     
  11. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Mag ik vragen hoe jullie dat in Frankrijk deden met de kids op skiles ondanks de enorme taalbarriere? Of hadden ze in het NL les? Ik zie het al voor me dat onze dochter volgend jaar op skiles gaat en tegen de lerares in het NL zegt dat ze bijvoorbeeld moet plassen en de lerares haar totaal niet verstaat en begrijpt. Mijn dochter is dan zo eigenwijs dat ze zelf naar de wc loopt omdat ze anders in haar broek plast. Wij zijn überhaupt bang dat ze weinig aannemen van de lerares als die geen NL spreekt of als ze haar gewoon niet begrijpen.
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij hebben er eigenlijk nooit veel aandacht aan geschonken. Het was gewoon zo. Wij gaan heel Europa door en letten niet echt op taalbarrieres.
    We hebben haar een paar zinnetjes Frans geleerd:
    -mijn naam is- hoe heet jij?
    -ik moet plassen
    -hallo-dag-goedemorgen
    -ik weet het niet/ik begrijp het niet

    Ze doet de leraar gewoon na en de leraren doen ook echt hun best voor haar.

    Let wel op welke ski-school je kiest. Wij kiezen altijd bewust voor de skischolen met de kleine klasjes, in Frankrijk stoppen ze nl met gemak 15/18 kinderen in een klasje met één mees/juf.
     
  13. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Dat scenario kan ik me bij mijn zoon voorstellen... Ga du proberen om eerst een dagje les te laten doen en kijken hoe hij reageert. Is anders wel zonde van het geld als men een hele week les boekt...
     
  14. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Wij zijn de laatste jaren ook naar Frankrijk geweest. We gaan altijd buiten de schoolvakanties, Nederlandse leraren zijn er dan eigenlijk nooit, vaak spreken ze wel wat Engels. Kinderen weten niet beter dan dat ze in de les niemand kunnen verstaan, maar tot nu toe is dat nooit een probleem geweest. Ze doen na wat de leraar en de andere kinderen doen. Een enkele keer heeft een leraar na de les wel eens gevraagd of we iets uit wilden leggen.
    Hier altijd een ochtend les dus de wc is volgens mij nooit nodig geweest, maar dat kunnen ze allebei wel uitleggen als het nodig is.
    Onze kinderen hebben altijd in een lesje met max 8-10 kinderen gezeten en dat gaat prima.
     
  15. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    wij beginnen altijd met 1 dag les om te kijken of het gaat. nu bij onze 7 jarige voor het eerst gelijk een week geboekt. Maar wij gaan buiten de schoolvakanties in een rustige periode en dan is dat bijna altijd mogelijk. Kan me voorstellen dat je in drukkere periodes niet altijd op het laatste moment nog kunt boeken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
     
  16. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Buiten de schoolvakanties? Hoe doen jullie dat met schoolgaande kinderen als ik vragen mag. Wij kunnen volgend jaar nog 1x buiten het seizoen daarna zijn de kids 5 jaar.
     
  17. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier een net 4 jarige en 6 jarige op les gehad. Ik was voor m’n jongste best huiverig of alles wel goed zou gaan. Wat nou als hij moet plassen, het te koud is of hij z’n mama mist.

    Wat waren ze lief voor de kids! Tijdens de les lekker met de echte kleintjes
    naar binnen om even wat te drinken en te plassen. Als ze het echt zat waren dan werden ze naar de opvang gebracht. Onze jongste heeft zich ook daar veel vermaakt.

    Uiteraard zijn de klasjes met 6 jarigen van een andere orde, daar gaat het echt om het skiën. Maar ook daar, fantastische leraren die echt super met de kids waren.

    Het was rustig dit jaar in Oostenrijk. Geen rijen bij de liften. Begreep ook dat er aardig wat geannuleerd was ivm de temperaturen. Het was compleet windstil en wij hebben het absoluut niet koud gehad. Vandaag stond er een windje bij -2 en dit voelde aan als de koudste dag, terwijl het hier begin van de week echt -20 op de berg was.
     
  18. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    vanwege werk krijgen wij toestemming voor verlof buiten de schoolvakanties..
     
  19. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ideaal!
     
    janny vindt dit leuk.
  20. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Gaan jullie dan alleen maar op wintersport vakantie? En niet in de zomer op vakantie? Just curius...
     

Deel Deze Pagina