Wisselend gevoelige borsten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door happy2012, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2012

    happy2012 Actief lid

    2 jan 2012
    330
    15
    18
    Ladies,

    Het is vast al zo vaak gevraagd, maar hoop dat jullie je ervaring willen delen, want ben toch wel erg benieuwd.
    officieel morgen NOD, maar nu sinds 3 dagen een steeds heeeel langzaam donker wordende test.
    Ik probeer het maar gewoon over me heen te laten komen, maar beetje herkenning of duidelijkheid daar waar kan vind ik wel fijn..dus..

    Wie herkent het in deze fase: borsten zijn best beetje gevoelig, maar dan op dezelfde dag of dag erna ineens weer niet tot nauwelijks. Hoort het erbij, of is dat direct reden tot zorg? en bij wie ging zws dan goed! :)
    (ik weet dat continu hebben van symptomen ook niets zegt..maar toch ;))

    Dank voor jullie antwoorden.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.905
    15.344
    113
    Symptomen kunnen heel goed varieeren in hevigheid bij een prille zwangerschap. Geen reden tot zorgen!

    En gefeliciteerd! :)
     
  3. Sherra

    Sherra Actief lid

    4 jun 2015
    312
    174
    43
    Hey allereerst van harte proficiat :)!

    Ik kan me herinneren dat ik vrij vroeg al wel last had van mn borsten bij deze zwangerschap. Ook buikkrampjes. Was goed te doen hoor maar wel licht aanwezig en dan was het weer weg en kwam het na paar dagen weer terug. En zelfs nu nog af en aan :).
    Ongeveer vanaf wk8 kreeg ik de rest van de kwaaltjes (misselijkheid en vermoeidheid), maar deze waren ook goed te overzien terwijl ik bij de eerste er wel erg last van had. Kwaaltjes of niet, het kan elke zwangerschap verschillen. Succes meis! :)
     
  4. happy2012

    happy2012 Actief lid

    2 jan 2012
    330
    15
    18
    Dank voor jullie berichtjes! Benieuwd hoe deze zws zal verlopen. Borsten vandaag idd weer wat gevoeliger. Maar dat trekkerige gevoel in mn onderbuik heb ik niet. .. Is dat dan ook zo n symptoom dat kan wisselen? Of hoort dat wel echt gevoelig te zijn omdat bm ook moet groeien?
    Lijk zelf wel een klein kind met die vragen. .haha
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.905
    15.344
    113
    Álle symptomen kunnen af en aan gaan.

    Je baarmoeder heeft maanden om te groeien, dat gaat niet in 1 keer en zo snel. Je hoeft dus zeer zeker niet permanent pijn in je onderbuik te hebben. Ik heb dit bijv beide zwangerschappen ook helemaal niet gehad zo vroeg.
     
  6. Sherra

    Sherra Actief lid

    4 jun 2015
    312
    174
    43
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat gevoelige bm en borsten bij mij wel typisch is rond NOD, wel of niet zwanger alleen stopte het voor mij dan al wel kort na NOD maar is denk ik ook weer per vrouw/zwschap verschillend. VK heeft me wel verteld dat, in mijn geval dan, gebied rondom wat gevoeliger is omdat dit de 3e zwschap is (mk ertussen).

    Is helemaal niet erg hoor al die vragen, je hebt ook een heftig verleden zie ik aan je onderschrift. Ik hing zelfs tot wk16 vaak aan de tel met vk, is ook heel logisch je onzekerheid hè!
     
  7. happy2012

    happy2012 Actief lid

    2 jan 2012
    330
    15
    18
    Dank voor jullie lieve berichtjes. Het hebben van wel of geen klachtjes zegt idd gewoon weinig. Zo lang ze niet ineens weg zijn na heftige aanwezigheid.
    Gewoon maar lekker mn dingetjes doen en dan zien we wel. Toch verder niet in de hand. Liefs
     
  8. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Ik! Bij mijn zoon ook gehad. Het ene moment mega gevoelige borsten en het andere moment niks. Heb een gezonde knul! :)
     
  9. IemBou

    IemBou Lid

    12 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

    Bij mij vertelden mijn borsten dat ik zwanger was. Al 6 dagen na de eisprong. Ze waren opeens gevoelig,strak, voller en de aders...niet normaal hoe zichtbaar de aders toen waren, helemaal tot mijn schouders! En ja de test was 1 dag na NOD letterlijk binnen 3 seconden positief! Dus bij mij verklapte de borsten het al vrij vroeg! Maar ook deze kwaaltjes verdwijnen zo nu en dan, de gevoeligheid en de grootte, alleen de aders zijn nooit weggegaan.
     
  10. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Wat een heftig onderschrift, ik wilde toch even op je reageren. Ik herken de twijfels over je borsten. Na 3 zwangerschappen (2 mk's) kan ik zeggen dat er geen pijl op te trekken is. De eerste zwangerschap kon ik niet eens meer normaal douchen, zo'n zeer deed het. Dit eindigde in een mk. Deze zwangerschap heb ik bijna niks gevoeld, behalve in het begin. Het hield al snel op, waardoor ik (onnodig achteraf) in paniek raakte.

    Probeer je niet te veel druk te maken, de symptomen kunnen zo weinig zeggen. Ik duim met je mee voor een plakker!
     

Deel Deze Pagina