Wisselend succes op kinderopvang

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Blijdorp, 10 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hi, ik hoop dat iemand dit herkent.

    Mijn dochtertje is een hele vrolijke baby maar ook een die erg alert is en moeilijk in slaap komt overdag.
    Op het kinderdagverblijf vinden alle leidsters haar leuk omdat ze zoveel lacht en zingen en dansen met hen geweldig vindt.

    Helaas gaat slapen daar dus met wisselend succes. De ene keer slaapt ze er zo 2u achter elkaar in bed (doet ze thuis echt zelden). De andere keer slaapt ze over de hele dag gezien maar 45min (tussen 7.30 en 17.30). Vandaag zo'n dag, vandaar het berichtje.
    Steeds hoor ik dan: ja ze heeft weinig geslapen maar ze was wel vrolijk.

    Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?
     
    meis1987 vindt dit leuk.
  2. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Hoe is ze als ze thuis komt? Heb je een vrolijke baby of ben jij de hele nacht in de weer met de kleine?
    Mijn dochter is ook altijd een vrolijke en makkelijke (vooral alerte) baby geweest! Slapen deed ze eerst altijd in een wagenbak tussen alle kindjes, terwijl ze thuis prima sliep in haar bedje nota bene! Gaat ze al lang naar de opvang of pas sinds kort? Het is vaak per kindje ook een beetje zoeken wat werkt voor hem of haar.
    Ik heb ook wel eens dat mijn dochter nu 1.5 thuis heel weinig slaapt en op de opvang opeens 3 tot 3.5 uur kan slapen! En de week erna maar 1 uur. Zolang jullie er zelf niet onder lijden is het goed toch? Het is echter een ander verhaal als je echt merkt dat je kindje oververmoeid thuis komt..
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik haal haar meestal lopend met de wandelwagen op en dan valt ze binnen 5 minuten in slaap. We wonen naast een park dus dan loop ik vaak gewoon een rondje zolang ze slaapt. Dat doet ze dan ongeveer 45min en dan is ze thuis wel gewoon vrolijk.
    Ze gaat wel meestal een half uur eerder naar bed als ze naar de opvang is geweest, maar denk dat die dagen altijd wel wat meer energie kosten van kleintjes.
    's Nachts doet ze het vervolgens prima.
    Vind het alleen zo vervelend om haar zo onwijs moe te zien daar, ze is dan helemaal bleek met donkere kringen onder haar ogen.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje is toen in een slaapkAmertje apart gelegd, zonder andere kindjes. En al zijn favo knuffels mee. Ging toen een stuk beter
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hm goeie... dat ga ik eens voorstellen. Mn dochtertje is ook erg gevoelig voor de geluidjes van andere kinderen. Als ze gaan huilen dan wil ze al snel meehuilen.
     
  6. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Mijn zoontje is ook een alerte en vrolijke jongen. En net zo wisselend in zijn slapen (zowel thuis als op de opvang). soms krijg ik "Hij was heel vrolijk, maar wel slecht geslapen" (3x 45 min ofzo) en dan merk ik niks aan hem. En soms krijg ik "Hij heeft zo goed geslapen" (2x45min en een keer 3 uur) en dan heb ik de hele nacht feest ;).

    Maar hij wisselt in behoefte, ene dag meer slaap nodig dan de andere.

    Kijk naar je meisje, heeft ze er last van? of eigenlijk helemaal niet?

    Wel een goeie tip van apart kamertje, mijn zoontje wordt ook wakker van de andere kindjes op de opvang (terwijl we thuis co sleepen en ik 20 bommen kan laten afgaan en hij nog niet wakker wordt).
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Onze zoon had ook snel last van geluiden, hij kon dan meestal apart slapen en anders sliep hij maar minder en ging op tijd naar bed.
    Scheelt wel dat mijn zoon 1x per week naar de opvang ging, een dagje minder slapen op de dag kan niet zoveel kwaad. Weet niet hoe vaak jouw kindje gaat? Kan me voorstellen als ze 3/4/5 dagen in de week amper slaapt 's middags, ze op een gegeven moment ontzettend moe is.
     
  8. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jaa lastig is dat dan. Als ze er weinig last van heeft zou ik me niet te druk maken. Misschien kan je idd voorstellen dat ze haar in een ander kamertje leggen, maar helaas is dit niet altijd mogelijk (werk zelf ook op een kdv).
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ze gaat vanaf deze week nog maar 1x per week en in november gaat ze naar een nieuwe opvang, want we gaan verhuizen. Bij de opvang waar ze nu is, kijken ze naar haar gedrag om te bepalen of ze naar bed moet. Ze is alleen altijd vrolijk als ze wakker is (zeker met afleiding van alle kindertjes), behalve als ze honger heeft. Ze laten dr ook vaak in een wipper in slaap vallen en dat werkt niet met al die geluiden. Op zich heeft ze weinig last van het weinig slapen gelukkig en wij ook niet. Ze gaat gewoon vroeger naar bed. Vind het alleen zielig als ik zie hoe moe ze dan is.

    Bij de nieuwe opvang vragen ze echt naar een handleiding van haar en hebben ze meer slaapkamers. Ik hoop dat het daar beter gaat. Ze is dan natuurlijk ook wat ouder.
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Dit was hier ook zo op die leeftijd.
    Nu slaapt ze altijd goed. Wel apart.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Die van ons is super alert en wil altijd kijken wat de andere kindjes doen. Slapen gaat ook met wisselend succes. Hier hebben ze van die wiebelwiegen, zijn van die wandelbakken aan een constructie met een veer. Als ze daar in lag kon je alles doen maar ze was vertrokken. Nu is ze inmiddels te groot...zooo zonde...
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh die klinken handig! Lijkt me voor thuis ook wel wat ;) al ligt ze nu lief te slapen in haar bedje :)
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Had ik geweten dat dat DE oplossing was in de eerste weken toen ze nog zo onrustig was, had ik m ook gehaald! Heb wat afgelopen met dr terwijl mn bekken nog niet goed waren.

    Door t schoppen draaien etc, gaat dat ding deinen en is super kalmerend daardoor. Je hebt ze ook met een poot, scheelt weer boren in plafonds en de eeuwige twijfel of hij wel ECHT vast zit. Mocht er ooit een tweede komen...weet ik wat er in huis komt.
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Tot hoe oud/groot zijn ze ongeveer te gebruiken?
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Die van de kdv redde t net niet meer na de zomervakantie, die heeft een best grote bak dus tot een maand of 7 beetje afhankelijk van je kindje (lengte en gewicht).
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hm dan gaat het hier ook niet meer werken denk ik
     
  17. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Die hebben ze bij ons ook op het kdv. Cradles noemen ze je ofzo. Mocht hij inliggen tot hij zelf kon draaien, daarvoor sliep hij altijd op de groep. Was wel met wisselend succes. Zelfde als wat jij zegt, ene keer goed en andere keer minder. Nu nog steeds trouwens maar hij heeft er weinig last van naar mijn idee.
     

Deel Deze Pagina