Rottige opmerking van me schoonmoeder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

    Tonneke Niet meer actief

    Vorige week echt een nare week gehad met Thomas. Hij had een dubbele oorontsteking maar had geen koorts (dus had het niet in de gaten). Hij was zo hangerig en weigerde te slapen. Als ik mijn moeder opbel dan leeft ze gewoon mee met Thomas en met ons (slaapgebrek). Ik was vroeger echt een huilbaby en heb tot en met 13 maanden bijna elke avond gehuild dus me moeder had het behoorlijk zwaar en dat heb ik het echt niet.

    Nou vroeg me schoonmoeder hoe het gaat dus ik leg uit dat we een moeilijke week hadden gehad met weinig slaap. Gaat ze direct tegen Thomas praten 'nou dat geloof ik niet, jij bent altijd zo lief en rustig, laat je moeder maar kletsen hoor'. Dat is niet leuk als je een week hebt gehad met bijna geen slaap en overdag een kind dat constant aan je been hangt. Dus ik zei nog tegen haar nou volgende keer breng ik hem wel langs kan je het zelf zien. Krijg ik als reactie 'wat denk je hoe het is om een tweeling op te voeden dus je niet zo aanstellen'.:(

    Ik hoef ook geen medelijden, ze vraagt immers zelf hoe het gaat. Maar een beetje meeleven of wat dan ook is toch niet heel veel gevraagd. Gebeurd trouwens elke keer als Thomas ziek is of bijna niet slaapt in de nacht dat ze zo'n reactie geeft.
     
  2. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Lekker..

    Gewoon geen antwoord geven? Ik zou na 10 keer gewoon zeggen als ze vragen hoe het gaat, goed ;) En dr zelf vooral niet over beginnen.. Sommige mensen, die leven zich maar moeilijk in.
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    grrrrrrrrrrr, sorry dat moest er even uit. Ik zou in zo'n situatie echt niet netjes blijven hoor. Ik zou zeggen, je zit niet in mijn situatie, zit niet op zulke opmerkingen te wachten en ik weet wel of het echt zo is.

    Het is misschien niet het verstandigste om te doen, maar sommige mensen moeten gewoon even de waarheid horen.
     
  4. Tonneke

    Tonneke Niet meer actief

    ja ik krijg dan te horen dat ze het 2 keer zo erg heeft gehad, alles aan een tweeling is namelijk erg (in haar wereld dan). Want een tweeling wens je je ergste vijand nog niet toe. Ik weet het een tweeling opvoeden is zwaar maar toch niet het einde van de wereld. Als ik zwanger zou zijn van een tweeling zou ze me ook condoleren... serieus maak je grapje
     
  5. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Herkenbaar, hier ook zo'n schoonmonster.
    Ik reageer ook alleen maar met "goed" en zeg verder niks, ben je snel van dr af ook hahaha...
    M'n echte verhaal doe ik wel bij m'n eigen moeder en m'n man of andere mensen die wel begrip hebben.
    Nu hebben we een makkelijk mannetje, dus het komt weinig voor, maar ik ben zulke misselijke opmerkingen gewoon zat.
    Zeker in combinatie met het feit dat m'n schoonmonster jayden een huilbaby noemde en dat hij altijd maar aan het janken was als ze hem zag (zo zei ze het letterlijk), terwijl ze hem hooguit 1x in de 2 weken zag en hij zich bij haar absoluut niet prettig voelde.
    Dus begrijp je ergernis heel goed!
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Leuke schoonmoeder heb je! Ze kan inderdaad wel een aardigere reactie geven. Gewoon iets oh vervelend zeg, gaat het nu weer wat beter of zo, dat lijkt me toch niet zo heel erg moeilijk!

    Ik zou de volgende keer ook gewoon antwoorden dat het fantastisch gaat, ze is er blijkbaar niet in geïnteresseerd en dan bel je daarna lekker je eigen moeder om te vertellen hoe het echt gaat!
     
  7. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    zooo dat meen je niet. hoe kan ze zo praten. ze heeft het wel over haar kinderen. Ik weet niet hoe et is om een tweeling op te voeden en ik denk dat het heel zwaar is, maar toch praat je niet zo over je kinderen lijkt me.

    Wat een gemeen antwoord kreeg je zeg! en wat irritant asl ze zo tegen je zoontje gaat praten ik hoop toch echt niet dat ze dat gaat doen als je kindje het echt gaat begrijpen wat ze zegt.
    Ik zou daar ook heel pissig van kunnen worden.
     
  8. megamom

    megamom Actief lid

    26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Wat is dat toch met die schoonloeders...Hier wordt Emma zielig gevonden, omdat ze van mij geen chips mag om half zes...
     
  9. Elin78

    Elin78 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier ook zo'n schoonmoeder. Bij haar is hij nooit vervelend of lastig, altijd lief.
    En mijn schoonmoeder vindt dat we hem laten hongeren, omdat hij geen spekjes en taart krijgt op gewone doordeweekse dagen.
    En zo zielig dat hij alleen maar gewone yoghurt krijgt....
     
  10. Tonneke

    Tonneke Niet meer actief

    Hoe zijn hun eigen kinderen dan opgevoed, toch ook niet met elke dag taart etc?
     
  11. Elin78

    Elin78 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    :D

    Het beste kun je maar gewoon zo weinig mogelijk zeggen, dat doe ik ook niet meer, want het lijkt wel of ze 'dan nog meer tegen me ingaat en het precies anders wil doen of vindt dan dat ik dat wil of vind.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Wat irritant! Sommige mensen denken alles beter te weten, omdat ze zelf ook kinderen hebben opgevoed...ja, en nog een paar miljoen hier in Nederland met hen.
    En zij deden alles uiteraard beter, hun kinderen huilden nooit, sliepen als marmotjes, lachten altijd naar iedereen, kon je te pas en te onpas overal mee naartoe slepen, omdat ZIJ zulke fantastische moeders waren die het allemaal wel wisten. Geloof je het zelf? Gewoon nog zo weinig mogelijk informatie geven, die grijpen elke kans om 'hun' verhaal/mening weer over je uit te storten. Praat maar lekker met je eigen moeder als die je wel begrijpt. Je schoonmoeder wil gewoon graag horen dat zij het vreselijk zwaar heeft gehad met de tweeling en iedereen met 1 kind stelt zich direct aan als dat niet zo goed gaat, want zij heeft het zwaarder gehad. Leuk ook voor je man dat ze zo negatief praat over hun babytijd.
     
  13. Tonneke

    Tonneke Niet meer actief

    Ach ja zo is zijn moeder die is heel negatief ingesteld (ook super onzeker). Het is een echte mannenfamilie (drie broers en geen zussen, ook al vindt ik sommige wat verwijfd haha), dus ze negeren het ook een beetje het stort ze niet. Zal wel mannen eigenschap zijn
     
  14. Janneke G

    Janneke G Actief lid

    31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    mijn schoonmoeder( schoonvader trouwens ook)
    zijn van die mensen die alles maar heel gewoon vinden, zeg maar.
    als je eens ff klaagt of wat dan ben je een aansteller, als Jasmijn ook maar geluid maakt is ze ook een aansteller.
    tegen andere lopen zeuren dat ze haar nooit zien, maar ook nooit eens het initiatief nemen om haar te zien.
    ze hebben tenslotte al 3 kleinkinderen hoeven het daarom ook niet in onze kop te halen om uit te leggen over hoe en wat als ze oppassen.
    verder vind ik ze erg ongeinteresseerd, al vanaf dat Jasmijn is geboren( mn man heeft ze zelfs moeten vragen of ze op bezoek wilde toen ze 2 dagen oud was, terwijl ze om de hoek wonen!)
    en het enige wat ze zegt is: dat hebben we ook zo met die andere 2 gedaan. (fijn, dit is onze dochter en niet die van mn schoonzus)
    ze zetten me voorschut als we met meerdere mensen zijn( als ze bij opa op schoot zit en ik vraag aan hem om haar mond af te vegen omdat ze onder de bitter lemon zit die hij haar voerde zegt ie: moet ik van die moeder van jou je mond afvegen, nou zallen dat maar doen dan is die ook weer stil)
    bbbbaaaaaaahhhhhhh wat zijn schoonouders soms toch @%$%
     
  15. Tonneke

    Tonneke Niet meer actief

    Ja dat herken ik ook!! Komen ook nooit langs. Zondag had ik een verjaardag van een vriendin, haar dochter werd 1 en zaterdag had ik een verjaardag van de tweeling die 1 werd, kortom een heel druk weekend. Mijn man wilde zondag naar zijn ouders gaan om daar te eten maar ik wilde thuis blijven omdat ik dood op was en Thomas ook moest slapen. Was zijn vader helemaal teleurgesteld omdat hij Thomas dan niet zou zien, maar even bellen of hij een keer langs kan komen ho maar! Dus dan heb ik het weer gedaan. wordt ik die avond opgebelt heeft de hele schoonfamilie besloten om met z'n allen naar artis te gaan met Thomas en wanneer ik dan kon, niet of ik wel zin had etc.

    Omdat Thomas de eerste is, is hij helemaal geweldig, ze zeggen letterlijk dat het eerste kleinkind zo bijzonder is en dan een tweede en derde dat niet meer zijn. Nou leuk ik en me schoonzus zijn nu beide zwanger. Maar Thomas moet ook niet gaan piepen want dat is het weer een 'rot kind'. Ze zullen het heus niet zo bedoelen maar het zijn zulke negatieve mensen. Wat doe je eraan he
     
  16. Misswoody

    Misswoody Lid

    22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het zouden mijn schoonouders kunnen zijn! Die zijn ook altijd zo negatief ingesteld en alleen maar met zichzelf bezig. Ook vergelijken ze (de opvoeding van) mijn zoontje steeds met vroeger en met zijn twee nichten (die inmiddels 12 en 15 zijn!).
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik zou vooral teruggeven dat ze er zelf naar vraagt, dus dat ze antwoord krijgt.
    En vervolgens -met zo'n reactie als dat zij het zwaarder heeft gehad- aangeven dat dat toch nog niet betekent dat jullie het af en toe niet even zwaar vinden?
    Heb hier ooit een reactie van een vriendin gehad, zelf twee kindjes verloren door een miskraam, dat zij het pas zwaar had, (met andere woorden: ik moest ook niet zo klagen). Ja, tuurlijk als ik de keuze krijg tussen een kind dat nooit doorslaapt en veel medische klachten heeft, of een kindje verliezen, dan weet ik het ook wel. Maar dat het overlijden van een kindje zwaar is, wil niet zeggen dat ik het niet ook zwaar kan hebben. Cru gezegd is dat appels met peren vergelijken, heb ik tegen haar gezegd, en dat slaat nergens op.
    Denk dat je schoonmoeder dat ook zou moeten horen ;) En als dat niet landt, (bij mijn vriendin gelukkig wel), zou ik vooral altijd zeggen dat het goed gaat, als ze er naar vraagt...
     
  18. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou dan was ze met mij snel klaar geweest hoor echt wel
     
  19. Fruitmoes

    Fruitmoes Bekend lid

    22 jun 2009
    847
    1
    18
    #19 Fruitmoes, 4 jun 2010
    Laatst bewerkt: 4 jun 2010
    Nou wil ik niet moraalridderig doen hoor, maarre laat jij je schoonvader jouw dochter van 7 maanden bitter lemon voeren?
    Ik snap het wel hoor, ook ik zeg niet gauw dat ik iets niet wil hebben, maar bitter lemon lijkt me echt heel slecht voor zo'n kleintje!
    Ik word ook vaak voor lul gezet, maar dan vaak vooral door mijn schoonzus. Wat een kreng is dat zeg! Als Laura dan geen slagroom van mij mag, dan gaat ze dat heel luid verkondigen. En dan sta ik weer met mijn mond vol tanden. Maar goed, madam is toch zo heeeeel goed in kinderen opvoeden. Ze heeft zelf geen kinderen, maar past wel op op andere kinderen. En klagen moet ik niet eens proberen! Want dan krijg ik een riedeltje van: lever haar maar bij mij in, dan kan je zien dat het mij wel lukt.
    Ze trapt me altijd de grond in en daar geniet ze van en ik ben niet zo heel erg mondig, dus elke keer als zij wat zegt weet ik niets te zeggen en dan voel ik me weer zo'n snotneusje. Helaas heb ik geen ouders waar ik lekker bij kan klagen.
     
  20. Janneke G

    Janneke G Actief lid

    31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    mamavanlaura:
    niet dat ik mn schoonvader haar bitterlemon laat voeren(hij liet haar stampertje in de mond doen waar hij iedere keer wat druppels op deed,maar dr kleren zaten dus wel helemaal vol), maar ik weet dus vantevoren al dat hij me weer voorschut meent te moeten gaan zetten en ook heb ik ooit zoiets van: laat maar, terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat ik gewoon verantwoordelijk ben voor wat er met mijn dochter gebeurt zolang ik in haar buurt ben, ongeacht bij wie ze op schoot zit.
    ben helaas niet zo goed gebekt als soms zou willen...:(
     

Deel Deze Pagina