Witte schilfertjes op hoofdhuid baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door GDuif, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Onze dochter heeft sinds haar geboorte al wat last van witte losse schilfertjes op haar hoofdhuid. Het was bijna weggegaan. Nu is het weer wat erger geworden.
    Kan ik het het beste zo laten, zodat het vanzelf weer weggaat? Of hebben jullie tips? Met shampoo wassen doen we eens in de 1,5 week. Ze heeft er weinig last van, krabt nu alleen wat meer op haar hoofdje, het jeukt vast een beetje.
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Dat is berg (lees maar even). Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken, wij hebben het altijd maar gelaten. Uiteindelijk ging jet vanzelf weg.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  3. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Klinkt als berg! Hier hielp olie op het hoofdje en zachtjes weg kammen nadat het was ingetrokken. Na een week compleet verdwenen. Wel elke dag even gedaan!
     
    GDuif vindt dit leuk.
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier ook inderdaad :)
     
  5. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook bij ons meisje.. Laat het ook maar zo want ze vindt het niet zo fijn met een kammetje.. :)
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    N heeft het ook. We zijn even gestopt met haar hoofd wassen. 's Avonds een beetje amandelolie op haar hoofd en 's ochtends met een zacht borsteltje erover. Na een week is het bijna weg.
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Kokosolie, kammen en daarna borstelen. Als je dat elke paar dagen doet, is het zo weg.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    Hier helemaal niks aan gedaan, was ook geen raar gezicht want dr haar verborg het. Met kokosolie of die van dr. Leenarts kan je t er uitwerken.
     
  9. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Berg heeft ook een functie. Het is een soort beschermlaag voor de buitenwereld/prikkels. Maar goed, ondanks die theorie kan ik er niet tegen haha. Mijn zoon had het ook en ik heb gewoon een beetje olie op zn hoofdje gesmeerd en een nachtje laten trekken. De volgende dag met een kartonnen ansichtkaartje voorzichtig de schilfertjes weggeveegd. Hier lukte het in 2 keer geloof ik.
    Een kammetje is harder en minder fijn voor je baby. Door het karton kun je niet zo gauw te hard krabbelen.

    Hier is het nauwelijks terug gekomen. Maar het kan wel. Vooral toen oma goedbedoeld eens met shampoo ging wassen. En ik heb ook het idee dat zwemmen in cloorwater niet helemaal fijn is voor de huidbalans. Maar dat is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek haha
     
  10. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Als je kindje wat meer haar heeft werkt een luizenkam heel goed.
    Olie op het hoofdje smeren. In laten trekken, eventueel een nachtje.
    En dan met zo'n kunststof luizenkam kammen. Je kamt het er dan zo uit.
     
  11. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Het gaat niet altijd vanzelf weg. Onze ene zoon is bijna 6 en heeft nog steeds een beetje last ervan. Af en toe pak ik weer eens de olie en de luizenkam en haal ik het weg.
     

Deel Deze Pagina