Witte verduisterende gordijnen (Anita Ikea?)

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

    danip Niet meer actief

    Voor het raam op de babykamer ben ik aan het zoeken naar het liefst witte maar toch goed verduisterende gordijnen, of gordijnstof. We hebben een heel gek raam dat scheef afloopt. Ik voeg wel even een foto toe. Dus ik moet ze sowieso zelf naaien. Rolgordijnen zijn geen optie door de vreemde vorm van het raam. Ik zag bij Ikea kant en klaar gordijnen "Anita" die verduisterend zouden zijn (ANITA Gordijn 2 st. met embrasses - donkergrijs - IKEA ) Heeft iemand dezen toevallig? Zijn ze echt verduisterend? Of heeft iemand een tip voor goede witte verduisterende gordijnen?

    Dit is het raam:
     
  2. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Die heb ik hangen en zijn niet verduisterend. Ze houden fel licht tegen, maar maken je kamer niet donker.
     
  3. danip

    danip Niet meer actief

    Ah, niet geschikt voor een slaapkamer dus! Dank je!
     
  4. danip

    danip Niet meer actief

    Iemand nog een andere tip misschien?
     
  5. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Ik heb de witte ook in de slaapkamer, die laten inderdaad licht door. De grijze zijn echter wel redelijk verduisterend! Maar dat past weer niet zo mooi in je kamertje denk ik.

    Wil je per se witte gordijnen?
     
  6. danip

    danip Niet meer actief

  7. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik heb zelf velours gordijnen, en daarachter speciaal zonwerende stof, deze houd erg veel zon en in de winter kou tegen, kan je zo bij bijv kwantum laten maken.
    Dan kan je dus elk soort gordijk kiezen wat je wil, want die extra laag erachter doet z'n werk en is wit.
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou dan idd laten maken met verduisteringsstof.
    Hier op de babykamer een verduisterend rolgordijn maar langs de kieren komt toch wat licht.
    Dochter haar nieuwe kamer laten we gordijnen maken met verduisteringsstof.
     
  9. danip

    danip Niet meer actief

    Kun je die stof dan gewoon zelf per meter kopen? En werkt het echt goed? Want dan is dat natuurlijk een super oplossing!
     
  10. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja ik had em toen bij de kwantum gehaald,heb ze toen daar ook laten maken maar je kan het volgens mij ook gewoon per meter kopen.
     
  11. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    ;)
    Het is ook op de markt te koop, ook evt met zilver, zonreflecterend zeg maar...
    Wij hebben er een deur gordijn van laten tegen de tocht, was niet goedkoop toen. Misschien als je zelf handig bent....
    Succes !
     

Deel Deze Pagina