Woensdag sollicitatie managersplek, en zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Astrid040, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    ik ben er gisteren achter gekomen dat ik heel pril zwanger ben.

    Toevallig heb ik woensdag op mijn werk een sollicitatie om in de organisatie “omhoog” te schuiven. Zowel ik als mijn collega hebben gesolliciteerd naar de functie. Volgens het team heb ik wel de beste kaarten om de baan te krijgen.

    We zouden binnenkort weer eens gaan praten bij het fertiliteitscentrum. Maar nu dus ineens spontaan zwanger! Mijn zoontje is net een jaar oud, daarvoor zijn we dus in de medische molen geweest (iui). De zwangerschap was toen best moeilijk, ik heb 10 weken bedrust moeten houden vanwege een zwangerschapsvergiftiging. Dat was echt heel lastig op het werk.

    De baan is echt wel iets voor mij. Ik had ook heel stoer gezegd tegen een vriendin dat of ik zwanger zou worden ik geen rol zou laten spelen in het solliciteren. En hard werken doen we sowieso. Ik moet eerst maar eens duimen dat de zwangerschap doorzet...

    Mijn vraag aan jullie: zal ik me toch maar terug trekken uit de sollicitatie procedure?
     
  2. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Waarom zou je je terug trekken? Je wil die positie toch? Dan moet je er gewoon voor gaan vind ik.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee zou ik niet doen.
    Allereerst is het nog heel pril, bovendien is het bij vrouwen nou eenmaal zo dat ze zwanger kunnen worden en kinderen krijgen. En ook ben je al werkzaam bij het bedrijf.
    Mocht je je er toch niet fijn bij voelen en je krijgt de hogere functie aangeboden, kun je het altijd nog aangeven.
     
  4. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Gewoon solliciteren!
    Een zwangerschap en verlof zijn maar tijdelijk, heel cru gezegd.
    Daarna ben je er gewoon weer en kun je je werk voortzetten.
    Als je dit graag wilt, gewoon gaan! Succes!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Dankjewel, ik ga er morgen voor!
    Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  6. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Succes!!!
     
  7. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik vond het gesprek lastig vandaag.

    Ik hou eigenlijk niet van die standaard sollicitatievragen. Ik was ook moe, en dan van dat navelgestaar. Blèh. En hormonaal gebeurt er bij mij nu ook van alles.

    Morgen hoor ik het.
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Spannend! Hoop het voor je :)
     
  9. Zonnebloempje10

    30 jun 2017
    44
    8
    8
    Vrouw
    Goed van je dat je de stap toch hebt gezet. Mijn mening is dat als je de baan wilt, je er vooral voor moet gaan. Een zwangerschap hoeft dat niet in de weg te staan. En zoals hierboven ook al iemand zei: dat is tijdelijk en gaat weer voorbij. Daarna kom je weer terug en ga je er weer voor.
    De werkgever kiest voor jou, niet voor je gezinssituatie :). Bovendien weet hij dat je al een kindje hebt, dus dat houdt gelukkig niet tegen.
    Een tip: wees wel nu al duidelijk en eerlijk over het aantal uren dat je wilt werken zodat daar later geen problemen door ontstaan.

    Veel succes, ik duim voor je!
     
  10. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Gesprek was goed gegaan.
    Waarschijnlijk wordt het een duo constructie met een collega. Dat is voor ons allebei eigenlijk wel leuk, en kunnen we ons allebei verder ontwikkelen. (En stiekem ook handig voor komend jaar, maar dat weten ze nog niet ;) ).
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  11. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    (Gek eigenlijk dat ik zelf het gesprek als lastig heb ervaren, maar dat toch echt heel anders is overgekomen).
     
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Gefeliciteerd!
     
  13. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Proficiat!
    Wat goed dat je hebt meegedaan, een zwangerschap mag je inderdaad niet tegenhouden en het lijkt me goed en praktisch dat je de functie 'deelt' met een collega!
    Ben eigenlijk een slecht voorbeeld want heb het zelf wel gedaan. Heb besloten mij niet op te geven voor promotie omdat (als ik geselecteerd word) een jaar opleiding moet volgen (dagelijks van 8 tot 5 uur, uur rijden heen en uur terug en 's avonds nog studeren). Dit zag ik niet zitten met een baby'tje erbij, maar heb gelukkig elk jaar een kans en laat mijn droom zeker niet varen!
     
    Astrid040 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina