Hoe bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lore, 6 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe bevallen?

  1. thuisbevalling

  2. polikinisch bevallen

  3. onderwaterbevalling

  4. 'gewoon' bevallen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    Hoe bevallen???
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik heb gekozen voor polikinisch bevallen
    want ik heb geen keus mijn verlos doet niet aan thuisbevalingen(ps ik wil ook geen andere verlos hebben)
     
  3. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    thx maar kmoetem gaan aanpassen want mijn buikje is al een beetje gegroeid
     
  4. Niet meer actief

    Ik zie geen verschil tussen "gewoon bevallen" en "poliklinisch bevallen" komt in principe op hetzelfde neer!:)
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb gekozen voor polyklinisch bevallen.
    De reden hiervoor is dat ik mijn eerste bevalling met een keizersnee heb afgesloten.
    De kans is aan wezig dat ik weer een keizersnede krijg bij de volgende wegens bekkenscheefstand.
    Dus dan word het ook geen polyklinische bevalling.
    Maar ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen.

    Als ik nog geen kindje had gehad had ik gekozen voor een onderwaterbevalling thuis.
    Dat is wat ik bij onze eerste ook had gewilt maar helaas zat dat er niet in.
    Nu denk ik er zowiezo anders over, want ik kan alleen maar positief zijn over de keizersnede die ik heb gehad.

    Groetjes Jolanda
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik wil graag (als alles volgens t boekje verloopt) thuis bevallen, lekker in mijn eigen bedje in ons eigen huis.. dan kan ik gaan en staan waar ik wil, en zit mijn manneke toch ook beter in zijn vel, en tegenwoordig is de verloskundige zo ontzettend "kundig" dat ik daar voor 100% op vertrouw..
     
  7. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    ik heb poliklinische bevallen want ik heb geen keus die had ik bij de eerste en de tweede al niet en nu het een tweeling is heb ik al helemaal geen keus en moet ik in het ziekenhuis bevallen ....

    groetjes anita
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik zou het nog niet weten! Jenny
     
  9. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    wij waren eerst allebij helemaal voor een ziekenhuisbevalling. maar nu we echt zwanger zijn zijn daar bij allebei al de twijels over gekomen...
    Misschien toch thuis?????.....
     
  10. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Van mijn zoon wilde ik perse in het ziekenhuis bevallen. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam en aangezien het erg moeilijk is voor mij om spontaan zwanger te worden wilde ik bij de 2e zwangerschap zeker in het ziekenhuis bevallen. Alles was zooo goed verlopen dat ik daarna toch wel het vertrouwen had dat ik als ik ooit een 2e kindje mocht krijgen dat ik het thuis wilde doen.
    Nu is het moment daar en ben ik opnieuw zwanger, de verloskundige heeft geadviseerd om thuis te bevallen aangezien het de eerste keer allemaal goed was verlopen, maar ook om het volgende; ik beval vrij snel en als de tijd daar is om te bevallen van het kindje dat ik nu draag dan zijn wij verhuist en is het zeker een half uur rijden naar het ziekenhuis, dus thuis is het beste anders bestaat de kans dat ik misschien wel in de auto zal bevallen. Dus nu moet ik!! En wat denken jullie; Ja hoor nu zou ik toch liever weer naar het ziekenhuis gaan, maar ik ga het thuis toch proberen! We zullen zien!!

    Groetjes Carry
     
  11. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb weinig te kiezen; ik moet in het ziekenhuis bevallen.
    Nikky was veel te klein en aan het eind had ik hoge bloeddruk, dus heb ik nu medische indicatie.
    Ik heb altijd thuis willen bevallen, maar vind het ziekenhuis nu wel een veilig gevoel geven.
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb voor de poly gekozen, maar ik sta nog in twijfel, bij ons in het ziekenhuis kan je ook in bad bevallen. maar ik weet het nog niet....
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb voor de 2de keer gekozen voor een thuis bevalling.
    de eerste keer dat ik moest bevallen werdt een spoed ziekenhuis omdat de bevalling niet door wilde zetten
    ik vond dit verschrikkelijk,duurde 2 uur voor ze me onder de douche wilde zetten na de bevalling
    voelde me zo vies
    2de daarom ook lekker thuis , dit ging wel goed en kon ook meteen na de bevalling me lekker opfrissen
    daarom nu voor de derde lekker thuis
    kan dat niet ivm problemen ja dan kies je voor veilig bevallen
    maar geef mij maar lekker thuis bevallen
     
  14. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, omdat het hier zo gebruikelijk is
    omdat ik al ontsluiting had heb ik een week in het ziekenhuis gelegen, toen het weekend thuis geweest, op maandag weer het ziekenhuis in en een woensdag is het opgewekt, toen was het er ook in notime, maar twee uuur geduurt van vliezen breken en bevallen zijn. daarna nog 5 dagen ziekenhuis om de verzorging onder de knie te krijgen, hier kennen ze namelijk geen kraamhulp.

    Maar heb het best naar mijn zin gehad hoor in het ziekenhuis
     
  15. Ik ben gewoon bevallen van Jonas en na 5 dagen naar huis gegaan.
    En bij de volgende zal het net het zelfde zijn.
     
  16. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Tonca, ik dacht wat bedoelt ze nu met hier?? maar je woont in Tsjechie..aha..zit er veel verschil (behalve de genoemde dingen) tussen de zorg als je zwanger bent en een kindje krijgt tussen daar en hier?
     
  17. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    ja best wel iets ja. Zo krijg je hier meerdere keren echo's, ben je onder controle van de gynaecoloog en kennen ze hier geen kraamhulp of verloskundigen. Verder zijn er hier nog geen mogelijkheden om in bad te bevallen of op debaarkruk of iets dergelijks. In het ziekenhuis moet je na de bevalling twee uur rusten en dan mag je gaan douchen en krijg je het kindje op je kamer. Ook Met het zwangerschapsverlof is het anders. Je bent hier drie jaar vrij en kan er nog een vierde jaar bij vrgen. Je baas moet jou baan die drie jaar vasthouden.Als je een vaste baan hebt dan he. De kinderbijslag is alleen niet heel veel, maar als je alleen ouder bent dan krijg je wel wat meer.
    Verder nog iets dat je graag zou weten?
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Interessant hoor! wel goed geregeld die drie jaar, van mij mogen ze dat ook in NL in gaan voeren...
    Ik ben weer helemaal op de hoogte ;) !!
    Bedankt!
     
  19. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Ik weet dat het in Duitsland bijna net zo is als in tjechie met de zwangerschapvoorzorgen en voorzieningen!!!!

    allemaal wel een beetje per land verschillend!!
     
  20. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Silvie woont nu in Denemarken, en daar hebben ze 2 jaar verlof.
    Wel handig hoor!
     

Deel Deze Pagina