Wonen in Gouda, is dat echt zo onveilig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Nee, Fokkesteeg. Doorslag wil ik graag wonen. Om dezelfde redenen waarom jullie er fijn wonen. Een vriendin van mij woont in Batau, maar schijnt daar ook mee te vallen.

    Ben nu ook op zoek buiten Gouda...
     
  2. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ben ik inmiddels ook naar aan het kijken
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    moordrecht zou je evt ook kunnen kijken, wonen alleen veel molukkers daar :) (niet racistisch bedoelt o.i.d. hoor)
     
  4. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zijn die agressief of zorgen voor overlast? Afkomst maakt niet uit. Wonen nu naast Marokkanen, verderop zitten Turken en zigeuners. En hier ook veel mensen van buitenlandse komaf. Molukkers heb ik geen ervaring mee.
     
  5. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Is Moordrecht niet iets?
    Staan genoeg leuke huizen te koop.
     
  6. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38

    Ohhh ok, ik dacht dat Doorslag met name bekend staat om de zigeuners! Wonen hier ook wel een flink aantal maar met name achter de roerdomp. Wij zitten in het eerste stuk, vlak achter het ziekenhuis. Bevalt super! Maar jij gaat Nieuwegein verlaten toch?
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    zouden volgens ml wel voor overlast zorgen

    ik denk dat iedere wijk en plaats wel iets heeft.
    nadeel van bv moordrecht vind ik dat er geen treinstation is.
    er is wel een zwembad :)

    al die overlast wat je op tv ziet over gouda is in oosterwij.
    zelf willen we over een paar jaar naar bloemendaal verhuizen,als de kids wat groter zijn :) vind het nu ideaal waar we wonen voor de kids
     
  8. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik woon vlak bij Rotterdam en ben een aantal keer in Gouda geweest. Ik heb me op veel plaatsen onveilig gevoeld. Gouda staat gewoon al heel veel jaar erg slecht aangeschreven. Opzich niet erg als je een huis hebt naar je zin, in een wijk naar je zin en van plan bent er heel veel jaar te blijven. Maar mocht je het niet treffen en willen verhuizen moet je heel veel geluk hebben met verkopen. Want veel mensen uit de omgeving zoeken niet in gouda om de slechte naam en dat is toch wel iets om bij stil te staan.
     
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    dat is zo, zelf had ik er ook nooit zomaar gaan wonen.
    mijn man woonde hier al en was het 'gewend'
    zelf kwam ik uit alphen ad rijn, heel ander soort stad.
    maar nou ik er woon valt het best allemaal mee.
    je moet goed opletten welke wijk je zit, wie je buren zijn en je achterburen.
    je moet het daar echt wel een beetje mee 'treffen' maar dat heb je overal wel denk ik
     
  10. Islah

    Islah Niet meer actief

    Ik woon niet in Gouda en heb er nooit gewoond maar kan me gewoon niet voorstellen dat een hel stad slecht of gevaarlijk is. In iedere stad heb je toch wel mindere en betere wijken?
     
  11. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Dat ligt er wel een beetje aan, zo'n stad trekt op dit moment net wat ander publiek. Niet iedereen wil daar wonen. Ook al is het misschien onterecht maar de stad Gouda heeft in deze omgeving een hele slechte naam. Dat houdt in dat de mensen binnen Gouda wel zullen verhuizen maar er níet zo heel veel nieuwe aanvoer is. Als je een huis uitzoekt op de buren kan dat over een aantal jaar wel ineens heel anders zijn. Natuurlijk is er in elke stad wel wat maar van zo'n slechte naam komt een stad niet zomaar af. Ik vind het een moeilijke keuze om te maken. Is het echt een goede wijk met leuke mensen (ga op verschillende tijden eens door de straat) dan zou je het er eventueel op kunnen wagen. Maar dit zou ik echt alleen doen wanneer je er voor langere tijd wil wonen anders raak je je huis ws niet of zeer moeizaam kwijt.
     
  12. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Fokkesteeg valt inderdaad reuze mee, kan je best leuk wonen! Is wel jammer dan, dat je weg moet.. Batau was ook leuk geweest.

    Maar ik zou zeggen: ga eens kijken in Gouda! Verken de buurten een beetje, kijk in de stad.. Zal vast al beter zijn dan City Plaza :D
    Je kunt beter oordelen op basis van je gevoel. Ik heb in Gouda rondgekeken en het sprak me ook totaal niet aan.. Dus in combinatie met de negatieve ervaringen die ik hoor, gaat Gouda hem echt niet worden voor ons.
     
  13. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Gaat het alleen omdat je man in OB werkt? Dan zijn er natuurlijk nog veel meer plaatsen waar je kan kijken. Boskoop, Moordrecht, Nieuwerkerk ad IJssel, Capelle aan den IJssel, en alles over de Brienenoordbrug,
     
  14. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nieuwerkerk aan den IJssel is een aanrader hoor!
     
  15. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    763
    105
    43
    Woon zelf al 6 jaar in Gouda; 4 jaar in Korte Akkeren gewoond en nu 2 jaar in Bloemendaal.
    Korte Akkeren nooit problemen gehad. Juist erg gezellig buurtje. Ja, natuurlijk moet je sommige straatjes ff vermijden 's avonds als je alleen bent maar verder niets aan de hand. Dichtbij de stad, snelweg.
    Nu in Bloemendaal ook heerlijk! (huizenprijzen; rond de 200.000 staan er genoeg). Veel groen, ruime huizen in vergelijking tot andere buurten. Dichtbij winkelcentrum, stad, snelweg, basisscholen zat (uit mn hoofd zo al 5-6 op loopafstand). Nooit onveilig gevoeld hier en ook geen hangjongeren hoor.
    Denk dat Gouda negatiever bekend staat als dat het daadwerkelijk is!
     
  16. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Als je in de omgeving Woerden, Montfoort etc. wil wonen dan is Gouda nog best uit de richting vind ik.

    Ik heb een tijdje in Gouda gewoond, maar ik vond het er echt vreselijk. Wij woonden verder in een prima wijk, maar zodra het kon zijn we weer terugverhuisd naar Woerden.
     
  17. Angela123

    Angela123 Niet meer actief

    ik woon al 32 jaar in gouda waarvan 24 jaar in korte akkeren 2 jaar in oosterwei en 6 jaar in de achterwillens. Ik heb nooit ergens problemen gehad en altijd met veel plezier gewoond. Ik woon nu overigens ook in de korte akkeren in mn geboorte gedeelte van de korte akkeren
     
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113

    Grappig.. Misschien "ken" ik jou wel
     
  19. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.703
    113
    Wij wonen al ruim 6 jaar in korte akkeren (wij zijn van buiten gouda gekomen). Ik vind het fijn wonen en heb hier eigenlijk nooit overlast of zo.

    Je moet, als je in Gouda gaat wonen, goed opletten in welke buurt je gaat wonen.
     
  20. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb 15 jaar in goverwelle gewoond, wat toch als redelijk bekend staat. Echt verschrikkelijk... Werd zo vaak lastig gevallen door Marokkanen, kon echt niet rustig over straat. In mijn ervaring was het echt een ghetto. De stad vond ik ook niet veilig, er liep zelfs ME op kermis avonden. Mijn bijbaantje was vlakbij maar als het donker was kwam mijn vader me halen. Heb echt negatieve ervaringen met gouda. Mijn middelbare school lag ook midden in oosterwei... Ook een aantal inbraken meegemaakt. Ben nu al meer dan tien jaar weg gelukkig.
     

Deel Deze Pagina