uitslag rondom mond/neus door speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renate28, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn zoontje heeft al een aantal weken uitslag. Voornamelijk rondom zijn mond. Maar soms zit het ook naast zijn neusje en heel soms ook boven zijn ogen. Maar dan in mindere mate. Niet zoals bij zijn mond.

    Door dat laatste (neus en ogen), twijfel ik of het door zijn speen komt. Dat zou namelijk mijn eerste gedachte zijn...

    Aan wasmiddel heb ik ook al gedacht. Ik ben namelijk veranderd van wasmiddel. Maar dan zou hij het toch juist ook op andere plekken van zijn lichaam moeten hebben en niet in zijn gezicht waar hij geen kleding draagt. Alhoewel...hij kroelt met zijn doekje.

    Ook heb ik gedacht aan zijn baby-inhalator (voor zijn ademhaling). Dat kapje zit rondom zijn mond en neus. Maar hij heeft dat ding al vanaf dat hij 3 maanden is. Hij is nu bijna 11 maanden. Dan zou hij het eerder ook moeten hebben gehad.

    Herkent iemand dit? Heeft iemand ook ervaring met uitslag rondom mond en neus? En waar kwam dat door? Of heeft iemand andere ideeen over waar het misschien door zou kunnen komen?
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid ik herken het niet

    mischien heeft ie iets gegeten waardoor hij uitslag krijgt
    heb je hem mischien iets nieuws gegeven
     
  3. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Misschien toch je oude waspoeder weer is gebruiken, en kijken wat er dan gebeurd. Succes !
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik herken het niet.
    Maar doordat ik heel erg allergisch ben voor veel dingen heb ik gevraagd waar ik op moet letten bij een eventuele allergie. en gek genoeg schijnt bij een allergie juist uitslag in het gezichtje en aan de binnenkant van de elleboogjes te komen.

    misschien inderdaad je oude wasmiddel weer eens gebruiken. misschien huisstof of heb je dieren?
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De huid van het gezichtje is gevoeliger dan de rest van het lichaam, in dat opzicht zou het goed mogelijk zijn dat het van je nieuwe wasmiddel komt.

    Hoe ziet de uitslag er uit, grote bultjes of kleine? Vuurrood of rozig?
     
  6. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het zijn kleine rode pukkeltjes. Soms worden ze wat vuriger. En dan trekt het weer weg. Rondom zijn neusje en ogen zijn ze wat 'voller'. Lijken het blaasjes, maar zijn het niet. De plekjes zijn erg klein. Puntjes.
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft het ook. Blijken vliegen-/muggenprikken te zijn. Arme kind, we hebben haar helemaal lek laten prikken. Inmiddels slaapt ze onder een klamboe en zijn de plekjes weg!
     
  8. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nee, het zijn geen muggenbulten. Daar heeft hij er ook een paar van op zijn arm. Ze zijn veeeeeel kleiner. Meer spikkels.
     
  9. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Zijn het geen waterpokken ?
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tymen heeft het momenteel ook en bij hem komt het door het kwijlen (er komt weer een tandje door) in combinatie met de speen.
     
  11. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zou dat het dan misschien zijn? Zijn eerste tandje komt momenteel door.
     
  12. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Is goed mogelijk. Hebben we hier altijd met tandjes. Hou het even in de gaten, als het na het doorkomen van het tandje niet over gaat, of als het erger wordt en het zich over het lichaam verspreid dan even aan de bel trekken!
     
  13. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoe lang heeft Tymen er dan gemiddeld last van als er een tandje doorkomt?
     
  14. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Nou, dat duurt zo een week, en dat is dan dat er bobbel in de kaak verschijnt totdat het tandje doorkomt. De weken daarvoor begint hij al meer te kwijlen en heeft vaker diarree en luieruitslag. Ook is hij wat hangeriger van tijd tot tijd. Het laatste tandje had hij echt een week last van.
     
  15. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    OK bedankt....als het volgende week nog niet weg is, ga ik even langs de HA.
     

Deel Deze Pagina