Wordt de misselijkheid steeds erger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Muggenstift, 26 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal!
    Op dit moment ben ik 6+5 dagen zwanger. Vandaag heb ik voor het eerst moeten overgeven van de misselijkheid.
    Weet iemand of deze misselijkheid de komende weken sowieso alleen nog maar erger wordt? Aangezien ik pas zo pril zwanger ben?

    Ik heb het hele weekend van ellende alleen maar op de bank en in bed gelegen. Morgen start het werk weer en ik weer echt niet hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen. Ben zo ellendig...

    Sorry voor het gezeur, ik moest het even kwijt.
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Verschilt per persoon bij mij werd erger maar vond er handigheid in met eten kots emmer mee in de auto. Kilo's vlogen eraf!
    Volgens de verloskundige geen probleem zet vond ik 47kg wegen wel genoeg en ging toen op eigen initiatief aan suprimal (wagenziekte pilletjes ) toen werd het beter.
     
  3. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Bij mij werd het wel wat erger, ben in totaal ook 8 kilo afgevallen door het overgeven en misselijk zijn. Heb toen eerst emesafene gekregen, maar dit hielp niet bij mij.. daarna primperan en dit werkt een heel stuk beter. Nu hoef ik echt nog maar heel af en toe over te geven (een keer in een twee weken ofzo) en een stuk minder misselijk. Als het zo blijft gewoon aangeven bij de verloskundige!
     
  4. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Dat geeft niet zo veel hoop! Gelukkig gaat het tot nu toe vandaag beter dan de afgelopen dagen.

    Vanmorgen heb ik de huisarts gebeld en gevraagd of deze iets kan voorschrijven. Het is toch niet zo raar dat ik graag zo goed mogelijk wil presteren op het werk?
    Ik kreeg een begriploze troela aan de telefoon. Het hoort erbij en ik moet het maar uitzitten.
    De hormonen zullen ongetwijfeld meespelen, maar oeeej ben nu zwaar gepikeerd. Ik ga nooit naar de dokter en nu voel ik me meteen een zeikwijf.

    Maar goed... Hormonenhormonen;)
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief


    Herkenbaar hoor. Mijn verloskundige wimpelde het allemaal vrolijk weg. Zelf had ik totaal geen energie was vel over been. Voelde me ook zeur.

    Probeer vaak kleine beetjes te eten. (rijstwafel, cracker fruit)

    Op mijn werk paar collega's al in vertrouwen genomen omdat ik me zo beroerd voelde. Toch fijn als iemand je beetje helpt en erdoorheen sleurt.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Je weet natuurlijk maar nooit, maar ik zou je (mentaal) voorbereiden dat het voorlopig nog wel even ellendig blijft en dat waarschijnlijk wel erger wordt. Piek zie je vaak rond de 9-11 wkn.

    Bij mijn tweede misselijk vanaf prille begin en dat werd steeds erger, zodanig dat ik met 9 wkn gedeeltelijk in ziektewet moest, niet lang daarna kon ik helemaal niet meer werken. Extreme misselijkheid is bij mij niet meer overgegaan tot bevalling, helaas... (maar dat is eerder uitzondering dan regel).

    Bij mijn derde begon het heel abrupt met 5 wkn, maar wel heel heftig (hyperemesis gravidarum) en dat heeft ook 9 maanden geduurd. Maar de heftigste piek zat tussen 9-13 wkn.

    Veel sterkte!
    (en :mad: van 'meelevende' professionals die niet verder komen dan 'ach, ja hoort erbij' terwijl je mega-beroerd bent! Ik heb wel het een en ander met mijn huisarts meegemaakt op dat vlak...)

    Belangrijkste tip: zorg dat je genoeg rust krijgt!! (misselijkheid/spugen tijdens zwangerschap hebben directe relatie met hoeveel je doet, als het flink toeneemt, dan heb je meestal te veel gedaan en moet je echt stapjes terugzetten)
     
  7. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor de tips! Ik heb zojuist een collega in vertrouwen genomen en dat is heel fijn.

    Ik moet zeggen dat het vandaag wel aardig gaat. Ben vanmorgen al heel vroeg begonnen met eten en volgens mij helpt dat beter dan het late ontbijt van het weekend.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  8. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Wat een ellende heb je dan meegemaakt!! Mijn moeder heeft het precies zo gehad. Ik hoop dat ik dat stuk niet van haar gekregen heb.

    Je tip van genoeg rust pakken herken ik denk ik wel. Afgelopen weekend vrij beroerd geslapen omdat mijn vriend was uitgeweest. Misschien dat ik daarom dit weekend zoveel heb moeten overgeven.
    Ik neem het mee!
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij mij nam het helaas alleen maar toe.
    Emesafene haalt hier alleen de scherpe randjes eraf.
    Ontzettend vervelend dat je zo'n troela aan de lijn kreeg.
    Zou morgen gewoon weer opnieuw gaan bellen hoor.

    Indd goed rust nemen. En kleine beetjes eten.
    Soms kan het helpen om alvast wat te eten op bed.
    Even wat dingen uittesten wat voor jou werkt.
     
  10. Aroma34

    Aroma34 Actief lid

    3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het wel erger kan worden, aangezien de piek rond de 9-11 wkn ligt.
    Het hoeft niet, maar kan wel.
    Hier ook misselijk vanaf 6 weken precies en het stapelt bij mij ook steeds op.
    Ik ga echt een feestje bouwen als die misselijkheid wegzakt, het gevoel is heel uitputtend en slopend! Sterkte!
     
    Muggenstift vindt dit leuk.
  11. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Ik raad je echt aan een polsbandje tegen reisziekte (en andere vormen van misselijkheid) te kopen! Ik draag hem al 3 weken non-stop, als ik hem even af doe om te douchen word ik al snel kotsmisselijk, met dat bandje om nog steeds af en toe behoorlijk misselijk maar het is te houden, het scherpe randje gaat er af. Is het proberen waard! €5 bij de Hema ;)
     
    Muggenstift vindt dit leuk.
  12. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Dankjewel! Ga ik proberen!
     
    Typicalme en Zonnetje13 vinden dit leuk.
  13. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb direct na mijn positieve test de ha gebeld met de vraag of ik medicatie krijg moest ik last krijgen van erge misselijkheid, dit omdat ik een fobie heb voor overgeven, de ha is hiervan op de hoogte en dit was helemaal geen probleem, ik hoefde maar te bellen! Wat een verschil dan hè.. Ik sta ook op het punt om te bellen hoor, voel me al een week flink beroerd (en het eerste termijn duurt nog zo lang :()
    Ik ga ook zoiezo eens zo’n bandje bij de Hema halen, baad het niet schaad het niet!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Raar dat het overal zo anders is.
    Uiteindelijk belde de assistente me poeslief terug dat de huisarts het had voorgeschreven. Zo typisch!

    Gelukkig valt het vandaag reuze mee, dus heb nog niks gepakt.

    Sterkte!
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  15. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Ik ben wel benieuwd of dat bandje ook een beetje effect heeft?!
     
  16. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ben jij inmiddels al met de medicatie begonnen? Ik heb de emesafene inmiddels in huis maar ben nog niet begonnen (durf niet zo goed)..
     
  17. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Ik heb hem in huis maar nog niet gebruikt. Ben beetje bang dat het straks nog erger wordt en dat ik dan al gewend ben aan de emesafene of zo....
     

Deel Deze Pagina