ziektewet uitkering met terugwerkende kracht ?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Behappy, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Hoi,

    Mijn ziektewet uitkering werd een maand geleden ineens stop gezet. Nu bleek dat t uwv een fout had gemaakt door mijn brieven naar een adres te sturen waar ik niet woon.
    Later bleek ook nog dat mijn dossier in Den haag lag en niet in Alkmaar waar ik onder val.
    Na veel bellen is het eindelijk zo ver dat mn dossier in Alkmaar ligt en ik een nieuwe oproep krijg voor de arbo arts.
    Nou hebben ze mn uitkering per vandaag weer lateb lopen omdat ik hier inderdaad weinig aan heb kunnen doen.
    Maar heb wel eeb maand mijn uitkering misgelopen, heb ik er recht op om dit met terugwerkende racht te krijgen ?

    alvast bedankt !
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Behappy,

    Wat vervelend dat je door de verkeerde adresgegevens onze brieven niet hebt gekregen, en dat daardoor je uitkering is geschorst. Wanneer de schorsing is opgeheven, wordt de uitkering direct weer voortgezet. Indien het jou niet kan worden verweten dat we je niet konden oproepen voor het spreekuur van de arts, zal de uitkering in principe met terugwerkende kracht worden betaald.

    Welke periode er in jouw geval is overgemaakt, en of daar ook de afgelopen periode in is verwerkt, kan ik zonder je dossier niet beoordelen. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met UWV Telefoon (0900 - 9294). Mijn collega daar kan je vertellen welke periode er precies is uitbetaald.


    Met vriendelijke groet,

    Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina