WW en wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Bridge03, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bridge03

    Bridge03 Nieuw lid

    11 sep 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo

    ik heb een vraag. Ik ben op dit moment kort zwanger. Door een reorganisatie van mijn werk ben ik per 1 jan werkloos. Ik ga er vanuit dat ik wat vind voor die tijd. Stel ik vind niks dan krijg ik per jan dus WW.

    Nu is mijn vraag hoe het zit met mijn verlof. Heb ik dan recht op zwangerschapsverlof? Ik heb een arbeidsverleden van 18 jaar.
    En in de WW krijg ik van mijn sv loon 75/70%. krijg ik datzelfde ook betaald ten tijde van mijn WAZO? Omdat op de site van de UWV staat dat je in de WAZO 100% betaald krijgt van je dagloon vraag ik me dus af of die 75/70 die ik dan krijg wordt gezien als 100%?

    Groetjes
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Bridge,

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je vraagt je af wat het betekent, voor je zwangerschapsverlof- en bevallingsverlof (WAZO), als je uit dienst gaat en je in een WW-uitkering terecht komt.

    Vanuit een WW-uitkering heb je recht op WAZO. De hoogte van jouw WW-uitkering is de eerste 2 maanden 75% en daarna 70% van je WW-dagloon. De WAZO is hoger dan je WW-uitkering, namelijk 100% van het WW-dagloon.

    Je geeft aan dat je een arbeidsverleden hebt van 18 jaar. Hier kun je lezen hoe je de duur van je WW-uitkering kunt berekenen.

    Je komt ook in aanmerking voor WAZO als je uitgerekende of werkelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van jouw WW- of Ziektewetuitkering ligt. Zie ook deze link.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina