Mag je Xylometazoline neusspray gebruiken wanneer je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Followyourdreams, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Volgens mij is mijn neus van binnen gezwollen tijdens de zwangerschap ..
    eerder was ik verslaafd aan de neusspray maar gestopt
    Toen ik zwanger was , eerste weken ging prima tot ongeveer 10 weken ..
    ik slaap zo vreselijk slecht ! Word elk uur wakker en dood op .. heb de zoutoplossing geprobeerd maar ook daar mee hele nacht door wakker .
    Zou het heel
    Ernstig zijn , elke dag voor het slapen een mini spraytje ?
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik heb het wel gewoon gebruikt. De kindervariant en idd alleen een klein beetje om in slaap te vallen. Wat ik begreep is het onbekend of het invloed heeft op een kindje. Het is nooit getest. Mijne doet het prima in ieder geval!
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Misschien de kinderdosering gebruiken?
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  4. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Het kan vooral een hoge bloeddruk veroorzaken. Dus als daar niks mee is kan je gerust elke avond dat doen, maar idd wel zo min mogelijk.
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  5. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oh jullie stellen me zo gerust !! Slaap al weken slecht nu en weet af en toe niet meer hoe ik mijn dag door moet zonder alle slaap .
    Oké dat scheelt want mijn bloeddruk is steeds vrij laag , wisselt van 90/50 of 100/50
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het kan geen kwaad voor je zwangerschap maar wel voor jou. Afhankelijkheid van xylometazoline is echt shit en wordt alleenmaar erger. Ik heb het bij 2/3 zwangerschappen bijna de hele zwangerschap gebruikt. Ik 'kon' niet zonder. Maar na de tweede bevalling had ik de sinusitis from hell en die werd pas beter toen ik stopte met die neusspray. Toen gezworen het nooit meer te gebruiken. Dat is niet helemaal gelukt maar kon in mijn laatste zwangerschap wel stoppen na tien dagen bij een verkoudheid.

    En nu is mijn dochter 7 weken en mijn neus is nog nooit zo goed geweest. Ik zou dus echt proberen te stoppen, maar het lukte mij dus ook niet 2/3 keer.
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  7. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jaa ik weet het ! Het is geen onschuldig goedje en tast je neus en oren aan weet er alles van .. maar ik kan gewoon niet zonder slaap tekort zoveel weken :(
    Ik kan ook prima stoppen ! Geen probleem even een slechte nacht en ik ben er weer .. maar het probleem begon vanaf 10 weken zwangerschap ,
    Alsof de slijmvliezen opzwelde ofzo .. heb nu 3 weken van alles geprobeerd ten koste van mijzelf want ben een zombi en trek dit echt niet langer :(
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja ik ken het hoor. Ik deed trouwens de laatste keer op een gegeven moment nog maar in 1 neusgat. En dat was ook de kindersterkte. En daarna ben ik gestopt. Ook werkte het om te bedenken dat door je mond ademen geen ramp is. Minder prettig maar te doen. Succes hoor!
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  9. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Xylometazoline moet je niet langer dan een week gebruiken.... dat is niet goed voor je. Is al uitgesloten dat er sprake zou zijn van een allergie? Daar zijn hele goede neussprays voor te krijgen op recept die je wel dagelijks mag gebruiken! Misschien even contact opnemen met je huisarts?
     
  10. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Farmacotherapeutisch kompas zegt over xylometazoline bij zwangerschap;
     
  11. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Dit heb ik gelezen idd , maar wat verstaan ze onder hoge dosering ?
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Meis ik heb capsinol gebruikt om toen af te kicken van de xylo. Ik weet echter niet of je dit mag gebruiken bij zwangerschap! Maar het werkte heel fijn! Google maar eens...
     
  13. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Meer dan de voorgeschreven dosering.

    (En de voorgeschreven dosering is:
    Volwassenen en kinderen > 12 jaar:
    neusdruppels/neusspray 1 mg/ml: 2–4 druppels of 1 verstuiving in elk neusgat max. 3×/dag met een tussenperiode van 8–10 uur.

    En dat maximaal 7 dagen lang achter elkaar)
     
  14. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Heb ik idd gelezen ! Maar nergens te vinden of het tijdens zwangerschap mag :(
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Hmmm balen! En navragen bij de fabrikant?
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

  17. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lief dat je nog even nazocht ! He balen zeg .. kan misschien inderdaad is bellen na het bedrijf .

    Wou nog even zeggen tegen je , wat kom jij sterk over ! Las gister dat topic over iemand die overtuigd was zwanger te zijn terwijl het toch niet zo was .
    Zij maakte een behoorlijke botte opmerking naar jou , hopelijk heeft het je niet teveel gekwetst :(
    Ik hoop zo ontzettend voor je dat je snel zwanger word , wat een onderschrift heb je .. “ knuffel !! “
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ahw meis wat ontzettend lief!❤️ Dankjewel! Ik zal je er even een pb over sturen:)

    Knuffel!!

    En hopelijk kom je eruit qua neusspray!
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  19. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Zooo herkenbaar.. Ik word midden in de nacht wakker van een dichte neus.. verschrikkelijk! :(
    Ik gebruik nu ook de kindervariant en alleen ‘s nachts als het te erg word..
     
  20. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hier ook de kindervariant .. en spray ook niet eens door doe echt een mini spraytje hopelijk geeft het geen schade rondom het kindje :( zou het nog eens erover hebben met de gynaecoloog
     

Deel Deze Pagina