Yes een nieuwe pup. Maar pff die nachten

Discussie in 'De lounge' gestart door Knuffie85, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    we hebben sinds vorige week woensdag een nieuwe pup in huis.
    Onze lieve bordeaux dog genaamd Roos.
    Ze is een schatje en doet het overdag al best goed. Als we thuis zijn tenminste.
    Maar ojee die nachten wat zijn ze zwaar. Ons meisje kan nog totaal niet alleen zijn. Wat ik natuurlijk goed snap.
    Mijn vriend heeft de afgelopen 2 nachten beneden geslapen. Maar dan slaap je ook niet geweldig.
    Vanacht ga ik beneden slapen. Zodat hij ook ff lekker in bed ligt,

    Maar heeft er toevallig iemand tips?
    Hond Boven slapen is geen optie
    Lamp hebben we al aangelaten
    Muziek ook al aangeweest
     
  2. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Knuffeltje met nestgeur.
    Het is nog een baby he, zonder moeder en broertjes en zusjes. Hij moet jullie nog leren vertrouwen. Dat kost wel een paar weken.
     
    Knuffie85 vindt dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Lap me nest geur idd. En vannacht een lap van jullie in bed doen, dan kan ze die morgen krijgen (en houden)

    Een wekker die tiktakt. (Zon ouderwetse)

    Een kruik voor warmte

    En vooral geduld. Geduld. Geduld..
     
    Knuffie85 vindt dit leuk.
  4. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Ja ik weet dat het nog een baby is. Daarom slapem we ook beneden.
    Vind het ook zielig om haar alleen te moeten laten

    Had al een shirt bij haar gelegd van mij. Die ik de hele dag aan heb gehad. Maar daar doet ze ook niets mee.
     
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik heb geen tips, behalve inderdaad geduld geduld geduld. En inderdaad onthouden dat het een baby is.

    Maar oehhhh, dit vraagt natuurlijk om foto's hè?
    Wij hebben onze bordeaux moeten laten inslapen toen dochter 4maanden was, maar de lege voor het ras zit nog diep.

    Dus spammen die handel!:D:D:D
     
  6. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Je moet alles stapje voor stapje uitbouwen. Veel mensen doen pup in bench op de slaakamer en elke dag verschuiven ze de bench een stukje verder naar de plek waar de hond uiteindelijk gaat slapen. Maar goed, dat is geen optie zeg je in je OP.

    Mijn hondje slaapt sinds pup op de slaapkamer, meestal op het voeteneinde. Ik weet niet beter. Van klein meisje had ik altijd dieren op de slaapkamer. En ze
    Nee ik bedoel een knuffel met geur van zijn moeder, en broertjes en zusjes uit het nest.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee ze gaat er ook niks mee doen, maar het kweekt vertrouwen. Ze ruikt jou en dat geeft, hopelijk, rust.
     
  8. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Onze pups (Rottweiler en Boerboel) sliepen gelijk in de bench met een kruik en een tikkende wekker.
    De eerste dagen vond de rottweiler pup de bench te groot en hadden we er een doos in gezet. Daar kroop hij in en sliep als een roosje.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Maar beneden slapen is dan hetzelde als op de kamer.
    Heb mijn luchtbed alweer bijna klaar staan. Haha
    Wil haar echt niet meteen alleen laten vind ik zielig. Maar id slaapkamer is geen optie. Ze word super groot en als ze eraan went heb ik zon mega beest in mijn slaapkamer. :roflmao::roflmao:

    Al vannacht mijn shirt er ook weer bij leggen dan. Hopelijk vind ze dat fijn.
    Overdag is ze echt aanhankelijk en luisterd al best goed vind ik.
    Langzaam komen we er wel.

    Is alleen weer lang geleden voor ons. 9 en 5 jaar. Haha
     
  10. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

  11. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat een schatje.
    Inderdaad een doek met nestgeur en een ouderwetse tik tak wekker/klok.
    En verder veel geduld, succes.
    Hier ging het boven verwachting goed, maar 1 nacht beneden hoeven te slapen en vervolgens een week de babyfoon beneden gezet.
     
    Knuffie85 vindt dit leuk.
  13. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Wij hebben nog nooit een pup gehad, dus geen tips. Maar ik moet even reageren op je foto's. Wat een prachtige mooie hond hebben jullie:)
     
  14. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Hier ook bij beiden ( ook boerboel ;) ) gelijk 's nachts in de bench met een lapje uit het nest.
    Wij hebben geen aandacht besteedt aan het piepen, zijn er 's nachts 1 keer uit geweest voor een plasje en daarna de bench weer in.
    Beiden na max. 3 nachten rustig.
     
  15. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Knuffie85 vindt dit leuk.
  16. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wat een knapperd zeg! Veel plezier en geluk met Roos!

    Slaapt ze in de bench? Dan evt wat kleiner maken zodat ze wat geborgen ligt. En evt. een deken over de bench?
    Dit deden wij in het begin.
    Hij blafte wel vaak 's nachts even in het begin. Maar dan lieten wij hem even plassen en sliep hij weer verder.

    Wij hebben hem eigenlijk nooit mee naar boven genomen. Maar wat Katja77 zegt hoor je wel veel, de bench steeds een stukje opschuiven.
     
  17. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wat leuk ook boerboels, dat hoor je niet vaak.
     
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ooooohhhhh aaahhh, die zou bij mij in bed mogen... Wat een schatje!

    Sorry, geen tips verder want geen ervaring met puppies, maar wat een mooi beestje! :)
     
    Knuffie85 vindt dit leuk.
  19. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Haha ja ze is echt een super schatje.
    Komt graag bij je liggen.

    We nemen de tijd gewoon. Heb nu lekker vakantie dus heb mooie dagen om het haar hier leuk te laten vinden. En hopelijk slaapt ze dan de nacht goed door.
     
  20. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Slaapt niet in een bench. Slaapt in de bijkeuken.
    Ik denk dat ze de hele bench afbreekt. Zo wild gaat ze tekeer als we niet in de buurt zijn.
    Heel de muren zijn al bekrast. Vandaar dat ik,denk dat de bench niet werkt. Bang dat ze zich bezeerd
     

Deel Deze Pagina