alcoholvrije wijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Flashyfly, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,

    In de hoop dat we nog een heerlijke zomer gaan krijgen vroeg ik me af of er goede lekkere alcoholvrije wijnen zijn? Roze of rood.
    Wie heeft tips en waar te kopen?
     
  2. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik vind amé lekker. Gewoon bij de supermarkt.
     
  3. Erwtje12

    Erwtje12 Lid

    12 jan 2012
    28
    0
    0
    Zuid-Gelderland
    Echt lekkere wijn die alcoholvrij is heb ik nog niet gevonden. Wel erg goed drinkbare alcoholvrije prosecco in de Duitse supermarkt gevonden. Daar heb je meer verschillende soorten dan in Nederland en goedkoper. Bij de Edeka (Duitse supermarkt) heb je al rond de drie euro lekkere alcoholvrije prosecco, een stuk of vier / vijf verschillende soorten.
     
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.416
    113
    Op de 9 maanden beurs heb ik lekkere alcoholvrije wijnen geproefd. Bij de lijst met standhouders op de website kun je het.bedrijf vast wel terugvinden.
    En ik heb zelf met kerst een fles bij de slijter gehaald en daar om advies gevraagd. Weet de naam niet meer. Nu drink ik alleen maar Bavaria 0% rosé en lemon bier. Heerlijk!
     
  5. huggy

    huggy Actief lid

    10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Bij Gall & Gall verkopen ze een lekkere alcoholvrije rosé (met en zonder bubbels) de alcoholvrije rode wijn vind ik wat zurig, geen aanrader dus.
    En verder vind ik een 0,0% Wiekse Witte zo op z'n tijd ook wel erg lekker op een warme dag.
     
  6. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ah heeft sinds kort ook een witte en een rode alc vrije wijn... die zijn weer beter dan die van de Gall en Gall... Zelf vindt ik de roze met bubbels van de gall en gall het lekkerst...
     
  7. mvNala

    mvNala Lid

    11 mei 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijken jullie nog naar het alcoholpercentage op de wijnen of niet? Het is namelijk zo dat producten volgens de geldende Europese en Nederlandse wetgeving 'alcoholvrij' worden genoemd indien het alcoholvolume niet hoger is dan 0,5%.

    Dat komt omdat producten alcoholsporen kunnen bevatten als gevolg van de gisting van natuurlijke suikers. Zo kunnen in cola, sinasappelsap of een gebakken brood zo maar alcoholpercentages tot 0,2% voorkomen. De Nederlandse bierbrouwers en het Productschap Dranken hanteren een bovengrens van 0,1% voor de term ‘alcoholvrij bier’. Bieren met een hoger alcoholpercentage (tot 1,2%) worden ‘alcoholarme’ bieren genoemd.

    (Bron: alcoholvrijshop.com)

    Het lijkt me heerlijk om tijdens zwangerschap en borstvoeding af en toe een glaasje te kunnen drinken maar ik ben enigszins rechtlijnig en twijfel dus omdat alcoholvrij niet betekent dat er 0% alcohol in zit.

    Mmmm....
     
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.416
    113
    MvLana: ik let er wel op inderdaad. Volgens de verloskundige is het geen probleem en kun je gerust een paar glaasjes drinken van die 0,5% dranken. Zelf beperk ik me dan tot één glas of flesje. Scheelt dat ik het malt.bier (0,5%) dat ze in restaurants meestal hebben niet zo lekker vindt, veel te zuur. Van de echt alcoholvrije bieren (0,0% Bavaria en Wieckse Witte) neem ik wel twee flesjes. Nadeel is dan weer dat ik daar enorme nadorst van krijg de hele nacht.
     
  9. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vernomen dat dat percentage in een gewoon glas sinasappelsap kan zitten...
    Of een rijpe banaan...
     
  10. Majorana

    Majorana Bekend lid

    29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht

    Die Rose en "champagne" van de Gall en Gall was inderdaad erg lekker.. :)
    Rode wijn zonder alcohol had ik ook geproefd, maar vond ik niet lekker. Van andere merken ook niet trouwens.
     
  11. eerlijkbeertje

    eerlijkbeertje Bekend lid

    10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    is een rose biertje0% niet iets voor jou?ik drink zelf het liefste een bavaria 0,0 of een wieckse witte 0,0
     
  12. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Kijk evenop Online alcoholvrije wijn bestellen Daar heb je alle soorten dranken alcoholvrij. Ook whiskey enzo. Maar ook een leuk zwangerschapspakket en 9maandenpakket.
     
  13. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wat een goede tips allemaal! Ik ga er zeker een paar uitproberen!
    Leuk idee zo'n alcoholvrij zwangerschapspakket :)
     
  14. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Net bij de lidl en c1000 gaan zoeken naar alcoholvrije wijn maar niks te vinden...
     
  15. emni

    emni Actief lid

    11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

    Ik drink inmiddels al ruim 2jaar alcoholvrije wijn en ik moet zeggen dat ik de mijne nog lekkerder vindt dan met alcohol!!Enn groot voordeel je hebt er de volgende dag geen last van;)
    Bij de 1e zwangerschap heb ik dit gedronken en tijdens mijn 17maand borstvoeding ook nu zwanger van de 2e en tussendoor 2 maand de kans gehad om alcohol te drinken maar bleef toch bij de alcoholvrije hihihi


    Ik drink "Light live" met bubbels en zonder bubbels
    deze kun je krijgen bij de "plus"
    Ze zijn er te krijgen in wit,rose en rood.
    +- 3,99,- p.fles
    persoonlijk vind ik de bubbels het lekkerst
    Ze zijn ook soms bij de duitse lidl te krijgen hier zijn ze soms in de aanbieding voor 2,22,-

    Ben benieuwd wat je van deze wijn vindt!!
    Veel drinkplezier deze zomer;) ps in de winter is ie ook best lekker hoor!!:D:D

    Liefs emni
     
  16. liekeinspanje

    liekeinspanje Actief lid

    15 sep 2011
    120
    0
    0
    Hi, dat er een spoortje "restalcohol" inzit is mij bekend, maar de vk geeft ook aan dat het geen probleem is, want idd dan kan je bananen enzo ook wel laten staan. Ik drink dus af en toe een glaasje alcoholvrije wijn. Kun je deze tijdens de borstvoedingsperiode ook nemen? Ivm het kleine beetje alcohol wat achterblijft?
     
  17. prettymum

    prettymum Niet meer actief

    Als je borstvoeding geeft mag (afhankelijk van de situatie en leeftijd vdm je kind) je evt wel een glas wijn.

    Moedermelk wordt namelijk aangemaakt uit jouw bloed. Zolang er alcohol in jouw bloed zit zal er ook wat alcohol in de melk komen. Maar zodra de alcohol uit je lichaam is, is deze ook uit de melk verdwenen. Ik wacht na het drinken van een glas wijn drie uur voordat ik weer ga voeden en dan is het goed.

    Maar dit kan dus alleen als je weet dat je kind zolang zonder drinken kan. Mijn kind is al acht maanden en kan dus ook andere dingen eten en drinken.

    In het begin dronk ik ook de alcoholvrije wijn van Gall en Gall maar vond deze best duur en het smaakte voor mij naar druivensap. Volgende zwangerschap schenk ik wel een wijnglas vol sap als ik er toch een beetje bij wil horen tijdens het kerstdiner :)

    Kijk maar eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding.
     
  18. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heb deze week een lekkere alcoholvrije rose op.. Van de Jumbo.. Weet alleen zo niet hoe hij heet :p
     
  19. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik drink vaak alcoholvrije zoete witte wijn van Torres.. Alleen bij de slijterij of Gall en Gall en kost nogal wat.. 10 euro per fles.. Bij de slijter heb je ook een fles voor 5 euro, maar weet de naam niet meer.
     
  20. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Bij de plus markt verkopen ze ook nu alcoholvrije witte bubbels en ook in rosé...zijn echt heerlijk! Ik vind ze wel aan de prijs moet ik zeggen zijn 4,99 per fles en dat voor alcohol vrij...ze hebben daarvan ook een witte wijn staan...zit trouwens 0,0% alcohol in...dus dit drink ook lekker als we naar vrienden gaan ofzo lekker tafelen en toch nog gezellig een geoorloofd glaasje mee drinken hahaha
     

Deel Deze Pagina