aanwennen om weer alleen in slaap te vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo,

    Mijn dochtertje is eigenlijk tot 2 maanden terug altijd gewoon in haar bedje in slaap gevallen. Dat heeft wel een hoop moeite gekost om haar daar aan te laten wennen maar dat ging, met soms wat mindere dagen hoor, gewoon goed.

    Tot ze ziek werd..ze kreeg een keelontsteking waar ze een paar dagen ziek van is geweest en ze was zo vreselijk ziek dat we haar eigenlijk als ze begon te huilen gewoon bij ons namen. Logisch ook natuurlijk.
    Toen ze beter was..was het over met de pret. Hele ritme in de war..en ze werd gek zodra we de deur dicht deden.
    Toen op een gegeven moment lieten we de deur open...soms moesten we dan ook even door de gang blijven lopen maar daarna viel ze wel in slaap.
    Echter..op een een of andere manier heeft mijn dochtertje de (rare?!?) tik dat wanneer ze niet zelf in slaap valt (dus zonder iemand er bij of in dit geval de deur open) ze dus snachts wakker begint te worden.

    Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik eens bedacht dat het misschien zou helpen als ik de zijkant van haar bedje er af zou halen. Zo gezegd zo gedaan er af gehaald..maar het bedje was daar niet geschikt voor, het was te hoog en het was een wiebel bed die niet vast gezet kon worden.
    omdat ze tot overmaat van ramp op de zijkant van het bedje viel ging ie *krak* kapot en kon ik het hele bed uit elkaar halen.

    ze ligt nu dus in een grote mensen bed :)

    Dat gaat verder goed..echter moeten we bij haar blijven tot ze in slaap valt..
    het is te makkelijk want ze gaat gewoon haar bed uit..
    De deur dicht doen is geen optie..want dan stompt ze keihard op de deur tot we komen. Alle buren krijgen hier ook overlast van dus dat is echt geen optie.

    Om een heeeeel lang verhaal kort te maken..

    Hoe moet ik het aanpakken?
    Ik ben nu ook zwanger zoals jullie zien en ik kan het echt niet aan om straks met een hele dikke buik of zelfs met het tweede kindje bij haar te blijven tot ze slaapt.

    Echt alle tips zijn welkom. Niet alleen van methode maar ook hoe ik tegen haar moet doen. Moet ik boos worden als ze uit bed komt..moet ik haar terug zetten..noem het maar op.
    Ik heb echt geen idee meer..

    Gister geprobeerd om met de deur open op de gang te zitten maar toen ging ze haar bed uit..en ze wou heel eigenwijs het bed niet in zolang ik er niet bij kwam zitten.
     
  2. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw lastige situatie.
    Heb er zelf geen ervaringmee, maar misschien wel ideeën voor je.
    Als je haar naar bed brengt voorlezen, en dan weg gaan. Als ze er uit komt bij de eerste keer gewoon weer in bed leggen en zeggen dat ze moet gaan slapen.
    2de keer eruit niks zeggen en dan terug leggen en dat dan vol blijven houden
    Oke niet mijn tips ik kijk veel EHBO met de Nanny, en wonderbaarlijk lijkt het te helpen.
    Misschien een lichtje aan op dr kamertje?

    Mischien heb je er wat?

    Liefs Dees
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    is inderdaad het begin van een methode..dat kan ik proberen..denk wel dat ik 100 keer ga terug leggen dan :p zeker met de deur open hehe..
     
  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk ook dat het in het begin heeeeeel veel terug leggen is. Aanhouder wint ;)
     

Deel Deze Pagina