ze blijft maar spugen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje26, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    mijn dochter is nu 8,5 maand en ze heeft al vanf het begin erg gespuugd. echter mag niks baten en ook nu ze vast voedsel krijgt blijft het een drama, zodra ze op haar buik ligt komen de golven eruit. ze lijkt er zelf geen last van te hebben maar ik kan me niet voorstellen dat het fijn is iedere keer dat zuur in je slokdarm. ik maak me nu toch een beetje zorgen, zou er iets zijn met haar maagklepje ofzo?

    en het feit dat alles iedere keer onder de zure spuug dit daar wordt ik ook weleens moedeloos van...al die was...

    op het cb zeggen ze iedere keer: de ene baby spuugt helemaal niet een de andere een jaar lang,maw je kunt er niks aan doen....

    johannesbroodpitmeel, lang rechtop houden, het mag allemaal niet baten.

    wat zouden jullie doen?

    xx
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou toch maar even via de huisarts een verwijsbrief vragen voor een kinderarts. Die kan haar dan onderzoeken en eventuele dingen uitsluiten. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
     
  3. vonneg

    vonneg Actief lid

    4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Het lijkt op reflux en is goed te behandelen, maar ik zou zeker naar de huisarts gaan en een verwijzing regelen voor een kinderarts. Het is uiteraard niet normaal dat zo'n kleintje alles eruit gooit. Doen, hoor!

    Groetjes, vonneg
     
  4. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    Test haar alsjeblieft op allergieen! mijn zoontje heeft vele allergieen enheeft alles bij elkaar gespuugd....Dokters zullen waarschijnlijk zeggen dat het niet nodig is blablabla stuk bijvoet houden hoor!
     
  5. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Heel herkenbaar Meisje26, hebben wij hier ook gehad. Onze dochter is nu dik 11 maanden en heeft verborgen reflux waarvoor ze (al vanaf 9 weken) Zantac krijgt.

    Nu pas kunnen we zeggen dat haar spugen stukken minder is geworden en zijn we rustig aan de Zantac aan het afbouwen. We verwachten dat ze er over een week of wat helemaal vanaf is.

    Op de leeftijd van jou kleine spuugde ze ook nog best veel (terwijl we hadden verwacht dat het met vast voedsel juist minder zou zijn). Zeker als ze op haar buik lag. Last had ze er gelukkig niet van, het was meer zo dat haar kleren er vies van werden (en wijzelf soms ook).

    Ze spuugde vooral veel als ze water of diksap had gedronken en we hadden het idee dat ze ook van appel spuugde want dat verteerde niet zo snel. Wij konden er op dat moment niet veel meer aan doen dan proberen haar na het eten wat langer in de kinderstoel te laten zitten om het te laten zakken en ze heeft ook altijd de maximale dosis nutriton door haar melk gekregen. Verder lieten we haar de diksap niet ineens op drinken maar met kleine slokjes en fruit wat wat zuurder was, zoals appel, hebben we haar op een gegeven moment niet meer gegeven.

    Het is echt lastig, heb het er toen ook met de huisarts over gehad, maar die gaf aan dat er niets aan te doen was. Het maagklepje moet vanzelf wat sterker worden, zodat de maag goed af kan sluiten. Dan pas zou het spugen minder worden.
    Het bleef voor ons steeds een aandachtspunt en ik ben ook echt blij dat het bij ons dochtertje ver over is.

    Als je je zorgen maakt zou ik het iig even overleggen met je HA, maar het gaat echt vanzelf wel over hoor. Alleen duurt het idd bij het ene kind wat langer dan bij het andere. Sterkte!
     
  6. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter heeft dat ook, maar geen diagnose van iets.
    Mijn hoop is dat als ze gaat zitten/staan en lopen dat het dan overgaat, maar als dat niet zo is...
    Zou ik naar een kinderarts willen!
    Niet leuk zeg :(
     
  8. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mijn dochtertje geeft ook (erg) vaak wat melk terug, het floept er zo plots uit maar ze heeft er ook geen last van. Hier ook geen diagnose... Soms houd ik ze dan wat langer rechtop en dat helpt heel soms wel.
    Reflux is hier volgens mij niet mogelijk want Louiza is geboren via keizersnede en als ik het goed begrepen heb komt reflux enkel voor bij baby's die normaal geboren worden (?)
    Maar als ik jou was zou ik zeker naar de ha gaan want is toch vrij ernstig als ik dat zo lees.
     
  9. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb as woensdag een afspraak bij de huisarts, ben benieuwd wat hij zegt en of ik serieus genomen wordt.zal haar extra vieze vol gespuugde kleertjes aan doen :).
    ik wist niet dat reflux alleen via een normale geboorte mogelijk is. maar goed. ik ben benieuwd.
    Ik hou jullie op de hoogte!
    liefs van mij
     
  10. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Maak je niet te snel zorgen. Ik herken het wel, ik dacht ook steeds dat al dat zuur haar slokdarm zou beschadigen. Maar het hield hier uiteindelijk vanzelf op toen ze wat ouder werd. Je moet helaas geduld hebben.
    Als je het echt niet vertrouwt moet je natuurlijk naar je huisarts gaan, maar zolang ze er zelf geen last van lijkt te hebben... ik ben niet zo van het medicaliseren, da's ook echt niet fijn voor zo'n kleintje...
     
  11. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook eindeloos veel gespuugd en nog steeds wel, hoewel het met jbpm wel beter is: geen golven meer vlak na de voeding.
    Wel idd hetzelfde met op de buik liggen. het is echt plannen geblazen wanneer hij op zijn buikje kan spelen (terwijl hij niets anders wil en dus continu omrolt, want hij wil heeeel graag leren kruipen! ;) )

    Volgens mijn KA hoef je er niks aan te doen zolang je kleintje er zelf geen last van heeft. Zij wilde aanvankelijk niet eens aan de jbpm, maar dat heb ik toch gedaan, want werd er gek van!
    Ik word ook wel eens moedeloos van het gespuug, want je ruikt altijd zuur naar de melk (en hij ook) en je hebt bergen was....

    ik vrees dat het toch afwachten is...
     
  12. fempje

    fempje Bekend lid

    27 sep 2006
    504
    0
    0
    als ik jou was zou ik toch even naar huisarts mee gaan,omdat het nu al zo lang is ik wil je niet bang maken maar meschien is er inderdaad iets met haar maagklepje aan de hand.
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Waarom zouden kindjes die via een ks geboren zijn geen reflux kunnen hebben?
    Het gaat er toch om dat het maagklepje niet volgroeid is?

    Ik bedoel het echt niet aanvallend naar jou toe, maar ik heb hier gewoon nog nooit van gehoord. ;)
     
  14. vonneg

    vonneg Actief lid

    4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Sorry, hoor, maar ik had echt al lang op een verwijzing gevraagd voor een kinderarts. 8,5 maand en continu spugen, kan toch echt niet goed zijn....Ikzelf ben verpleegkundige en heb nog nooit gehoord van dat een kindje geen reflux kan hebben omdat het met een keizersnede is geboren. Ik kan merken dat het je verontrust, en volg die instincten want een moeder zit niet gauw verkeerd...

    Succes!

    Groetjes, vonneg
     
  15. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou vanochtend naar de HA geweest en heb nu een doorverwijzing naar de kinderarts. heb volgende week vrijdag een afspraak daar. Hij denkt dat ze misschien een verdikt maagklepje heeft en daarom voor de zekerheid toch maar even langs de kinderarts. dus ben errug benieuwd.

    groetjes!
     
  16. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mij dochter is via een keizersnede te wereld gekomen en heeft echt wel harstikke reflux. De bevalling heeft natuurlijk geen invloed op het maagklepje.

    Nou succes he volgende week!
     
  17. Bianca16

    Bianca16 Fanatiek lid

    29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en spuugt ook enorm. Sowieso meteen na z'n voeding, maar ook soms uren erna. Als hij op z'n buikje ligt, dan komt bijna z'n hele voeding er in etappes uit. Buiten al die extra was, vind ik het ook zielig voor hem. Ik zie het niet altijd meteen en dan zit soms heel z'n gezichtje onder :( . Elke keer als ik bij het cb kom, kaart ik het aan. Maar volgens hen komt 't doordat hij zo beweeglijk is. Tja, nu wel idd, maar toen hij pas geboren was, was hij echt niet beweeglijk :rolleyes: . Ga nu ook maar eens langs de ha, nu ik jullie verhalen zo lees.
     
  18. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou vanochtend naar KA geweest, had ik eerst een afspraak bij een co-assistent, allemaal prima maar daarna ruim een uur zitten wachten totdat ik bij KA mocht komen, erg vervelend, en fleur was inmiddels ook helemaal over de rooie.

    Afijn nu blijkt dus toch dat ze reflux heeft, en heb ik zantac meegekregen. Moet over 2 maanden terugkomen. Vind het echt belachelijk dat ze me op het cb niet eerder hebben doorgestuurd of iets dergelijks. Je vertrouwt toch op die mensen dat ze weten waar ze het over hebben.

    Maar goed ben blij dat ik nu eindelijk zelf zeker weet dat het reflux is. spugen zal niet minder worden, maar ze zal in ieder geval minder last van zuurbranden moeten hebben met zantac.

    Voor degene die ok zantac gebruiken, hoe gaven jullie dat? gewoon door de fles of vantevoren apart?

    xxx
     
  19. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Fijn dat je nu weet wat er is Meisje26. Wij geven de Zantac direct uit het spuitje in haar mond. We doen dat 's morgens en 's avonds voor het eten. Ze is er inmiddels zo aan gewend, dat ze zelf aan het spuitje zuigt. Toen ze kleiner was gaven we het in een speen met wat melk er doorheen.
    Het is echt heel vies spul, maar ze krijgt het al zo lang (vanaf 9 weken) dat ze niet beter weet. Succes!
     

Deel Deze Pagina