Ze is 3! Wanneer voeren bij avondeten voorbij?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stringetje, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    maar als je hem dat nu niet leert ben je dan niet bang dat hij altijd zo blijft en dus nooit meer groente eet
    vind je het niet belangrijke dat hij groente eet?
    mijn zoontje eet alles maar mijn dochter is ook een moeilijke eter maar ze moet bv van mij wel altijd proeven lust ze het niet is het oke maar niet eens willen proeven op 3 jarige leeftijd dan denk ik als hij ouder word dan word het alleen maar moeilijker om gezonde voeding aan te bieden...
     
  2. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Nee, daar ben ik niet bang voor. En ja, ik vind het wel belangrijk, maar ik ga hem niet dwingen want ik wil er geen issue van maken. Het kan namelijk ook zo zijn dat het een grotere aversie oproept tegen groente. We geven extra vitamines en ijzer en hoop dat het voldoende is qua voedingsstoffen.
     
  3. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou denk ik het volgende doen, eerst 3 hapjes zelf eten en de rest voeren. Als dat goed gaat na 2a3 dagen 5 hapjes zelf eten en de rest voeren enz. Mijn jongste was ook vrij vlot van het zelf eten terwijl ik juist het nog graag wilde geven, vooral omdat ze er zo'n bende van maakte. Als ze nu niet wil eten zetten we haar bord aan de kant maar moet ze wel blijven zitten tot iedereen klaar is. De ene keer wil ze toch wel weer eten en de andere keer niet. Als ze echt niet gegeten heeft krijgt ze soms ook nog wel iets van fruit na de tijd. Met de oudste zijn we de strijd wel aangegaan maar ik vind dit toch een stuk gezelliger aan tafel zitten.
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    3 jaar en dan voeren kan echt niet. Ze moet al bijna naar school. Het owrdt hoog tijd dat ze zelf gaat eten, aankleden etc. Ze kan het gewoon prima. Kortom bord voor haar neus zette en eet smakelijk. Na 20 minuten afruimen en klaar. Dan eet ze maar niet. Ik ben daar heel erg hard in. ik zet een bord voor de neus van mijn dochters. We zitten samen aan tafel. We eten max 20 a 25 minuten en dan ruim ik op. Eet ze niks dan maar niet
     
  5. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ja dat is idd lastig. Dat doen ze hier dus niet. Hij eet wel veel aardappels. Dat vind ik dan geen probleem. Als de groteren klagen over honger na het eten dan is mijn standaardantwoord: ik heb nog wel wat .....(witlof/prei, net wat we aten) dan hebben ze opeens geen honger meer:roflmao:
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Haha dat zei mijn moeder ook altijd als we (als pubers dan) rond 20.00 weer om een gevulde koek of stroopwafel vroegen nadat ze eten weg had moeten gooien. :roflmao:
     
  7. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Fijn dat je het zo goed voor elkaar hebt!
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    @Marchella dan moet je dit topic maar even negeren ;)

    OT
    Ik zou er ook mee stoppen. Ik heb mijn kinderen überhaupt nooit zelf eten gegeven. Ja, het was altijd een zooi. Maar ik denk dat het goed is als ze dit van begin af aan zelf doen.

    En dan eet ze niet tot weinig? Dat gaat ze echt geen dágen doen.
    Bereid haar voor dat je er mee stopt. Dan gaat ze het echt wel zelf doen.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  9. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    20minuten is wel kort hoor.

    Klinkt zo ook niet als een gezellige maaltijd.

    Dooreten. Voor je het weet pakt mama het weer af o_O
     
    MaMa, Roos12, chrystel73 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    #70 Stringetje, 12 jul 2018
    Laatst bewerkt: 12 jul 2018
    Bedankt voor alle tips en de inzichten.

    Heb het idee dat de discussie weer van voor af aan begint:confused:, terwijl we echte stappen zetten laatste dagen met eten.

    Problem = solved!
    :)

    Wat mij betreft laten we het hierbij, al voel ik wel sterk de behoefte om te weten te komen waarom sommige dames zo verontwaardigd reageren. Alsof ik bijna een misdaad pleeg door een kindje van drie eten te geven.
    Wees please een beetje aardig voor elkaar hier op het forum! We zijn allemaal mama’s die hun best doen. :rolleyes:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/onpopulaire-meningen.677107/page-89#post-21557720
     
    KleineLai, Roos12, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    #71 Stringetje, 12 jul 2018
    Laatst bewerkt: 12 jul 2018

Deel Deze Pagina