slaap problemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmie, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoi allemaal!
    een tijdje geleden hadden we hier ook al last van slaap problemen, alleen toen s'ochtends...
    Nu wil Seff s'avond echt niet naar bed..
    dan is hij bijv. tegen 4uur wakker...ik geef bv dus voeden, pamper verschonen, en nog een borst, maar daarna klaarwakker.. prima, niet erg...maar uiteindelijk moet hij toch weer een keer naar bed...hij gaapt tussendoor wel, maar toegeven nee hoor! ;)
    ..doe ik een poging om seff naar z'n bedje te brengen..maar slapen nee hoor, echt huilen doet hij in het begin ook niet het is meer ff mekkeren en stil, weer wat geluidjes en stil...maar op een duur word het steeds meer hoor..heb geprobeerd tussendoor ff naar boven te lopen en hem te troosten (niet uit zn bedje gehaald)..maar dat helpt echt niks...hij is pas echt weer stil als je hem eruit haald...later op de avond nog een voeding..en dan precies het zelfde verhaal...uiteindelijk ligt hij dan pas tegen 10/11uur echt te slapen! (tussen door wel van die korte slaapjes bij mij op de borst) maar hebben jullie hier ook wel last van gehad? gaat het vanzelf weer over? want s'ochtends en overdag gaat het nu wel goed... ik vind het heerlijk om seff bij me te hebben hoor maar hij kan toch niet van 4 tot 10 bij mij liggen? box heb ik ook geprobeerd..dat is voor 5min leuk, hij wil gewoon lekker knus vast gehouden worden...iemand tips?
    liefs emmie
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Veel babys willen savonds graag dichtbij je zijn, bv babys willen dan ook vaak meer drinken (clusteren) soms wel elk uur, verder hebben ze vaak savonds last van onrust en krampjes en dan zitten ze idd het liefste dicht bij mama

    Op deze leeftijd zou ik er gewoon nog aan toe geven. Hier zijn we vanaf ong 4,5 maand begonnen met een bedtijd en inmiddels gaat hij zo tussen 7 en half 8 naar bed. Het komt vanzelf wel. Bij mn dochter was dat met 6 mnd maar zij was dan ook erg onrustig als baby.
     
  3. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ben benieuwd naar de antwoorden, want hij wil overdag bijna niet op bed liggen. Hij gaat 's avonds om 23 uur slapen en wordt dan om 7 uur wakker. Na deze voeding gaat hij weer naar bed en slaapt dan tot 11 uur/11.30 uur. Maar hierna wil hij niet meer in bed slapen. Laten huilen lukt niet want na 45 minuten(tussendoor nog wel een aai over zijn bol) is hij witheet van woede. 's avonds wil hij al helemaal niet naar bed, maar hij valt wel bij ons in slaap.

    Ben benieuwd vanaf wanneer je ze een slaapritme aan kunt leren.
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Het mooie is dat het ritme helemaal vanzelf komt! :D
    Dat hoef je ze niet te leren (ja, natuurlijk wel d.m.v. regelmaat, maar meer niet). Het enige dat je nodig hebt is geduld ;)
     
  5. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Hier gaat het 's avonds ook nog steeds niet heel gemakkelijk. We hebben sinds kort de late voeding geschrapt (zolang ze nog maar tenminste 5 voedingen op een dag heeft) en dat scheelt al iets, dan hoeven we haar tenminste niet meer wakker te maken als we haar eindelijk in slaap hebben. Maar dat zal voor jouw nog geen optie zijn denk ik. Tot voor kort had ze die late voeding echt nog wel nodig.

    Dus nu brengen we haar na de voeding van ergens tussen half 9 en half 10 naar bed. Meestal slaapt ze dan rond een uur of 10. Dus we zijn er wel echt even mee bezig... Hoop dat dat nog wat makkelijker gaat als het wat meer een vast ritme wordt.

    Overdag geen problemen, en slaapt ze vrij gemakkelijk. Maar dan kan ze dat ook meer in haar eigen ritme doen. Ik vind het dan niet vervelend dat ze wakker in de box ligt. Vanaf een uur of 7 wordt ze wat lastiger en wil ze meer aandacht.
     
  6. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Pff hier ook sinds 2 dagen. Ze slaapt meestal de hele ochtend dwz 8 uur voeding en om 9 t/m 12 uur slapen maar daarna hooguit 1uur en dan ook niet achter elkaar tot 19-20 uur in de avond. Ze valt in slaap en telkens wordt ze weer wakker :(
    Daarna slaapt ze van 19-20 uur t/m 5 uur en om 22 uur geef ik haar laatste fles maar dan wordt ze er niet wakker van.
     

Deel Deze Pagina