Ze wil niks...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

    Roze78 Actief lid

    5 jul 2006
    352
    0
    0
    In het begin dacht ik dat het kwam doordat ze nog zo klein was, maar het blijft maar zo: mijn moppie wil niks. Niet in de box, niet op het kleed... Alleen de wipper en wandelen zijn leuk. Maar zo zit ze de hele dag gebogen, dat wil ik ook niet. Zo leert ze bovendien nooit rollen al ze de hele dag in de riempjes zit. Ze kan sinds 5 maanden op haar buik rollen, maar begint dan meteen weer te brullen, want op haar buik liggen vindt ze vreselijk. Maar terugrollen kan ze nog niet. En ook op haar rug huilt ze.

    Zodra ik haar neerleg begint ze al te huilen. Als ik erboven hang en gek doe vind ze het wel eventjes leuk, maar dat is snel over. Laat staan dat ik even weg kan lopen dan. Ik merk wel dat ze meer accepteert als er veel mensen of kinderen zijn, maar ik ben nou eenmaal veel alleen thuis.
    Help, wat moet ik hier nou mee?
     
  2. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Misschien moet ze 'leren te spelen' op haar rug. Ga es bij haar op t kleed op de grond zitten, zij op haar rug en dan samen spelen. Zodat ze erachter komt dat spelen op de rug juist heel leuk kan zijn! Een mooie activity center boven haar zodat ze kan kijken en grijpen.

    Dewi is net zo oud als jouw kindje en kan ook nog niet terug rollen...ook paniek als ze op haar buik ligt..vindt ze niet leuk! Op haar rug vermaakt ze zich uuuren.

    Misschien asocieert ze t met 'slapen'?

    Sommige kinderen krijgen last van oprispingen (misschien lichte vorm van verborgen reflux?) of de oortjes zodra ze plat liggen...Of iets anders lichamelijks...Maar dan zou ze t bij al deze gevallen in bed ook hebben lijkt mij...
     
  3. Roze78

    Roze78 Actief lid

    5 jul 2006
    352
    0
    0
    Een activity center heb ik ook, maar dat is een paar keer ertegenaan rammen en dan heeft ze het wel weer gehad. Ik zit er ook steeds naast/boven, maar ook dat helpt niet. En zodra ik wegloop is het weer huilen. Het lijkt wel of ze zich gewoon verveelt.
    Aan de reflux ligt het niet, dat heeft ze wel, maar daarvoor krijgt ze medicijnen en die werken prima. Slapen gaat ook gewoon goed, ik heb het bed niet eens omhoog staan. En idd, dan zou je denken dat ze in bed ook moeite heeft.

    O, ik wou dat ze zich ook als jouw kindje uren kon vermaken! Is het bij jou geen probleem als je wegloopt? En hoe lang kan je dan even uit het zicht zijn?
     
  4. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Nou eigenlijk kan ik bij wijze van spreken wel uren wegblijven...Ze begint pas te 'piepen' als ze op haar buik terecht gekomen is. Ik moet wel zeggen dat ik haar vanaf dag 1 'geleerd' heb om ook alleen te spelen, dat ik er niet elke seconde bij kan zijn. Mijn eigen leven en huishouden draait tenslotte ook door. Ik leg maximaal 4 speeltjes in de box zodat t niet te vol wordt en ze afwisseling houdt..en dan vermaakt ze zich prima.

    Misschien dan toch een kwestie van even doorzetten? Dat ze goed doorheeft dat jij er wel weer aankomt zodra ze begint tegen te stribbelen? (Ik weet t niet hoor)..
    Want wat doet ze dan als jij er naast zit? gaat ze dan huilen o.i.d?
     

Deel Deze Pagina